neuroncrm

ساخت وبلاگ

ساختار دپارتمان های بازاریابی پرســنل یــا افــرادی کــه مســئول اجــرای اســتراتژی بازاریابــی شــما هســتند، نقــش مهمـی در موفقیـت آن نیز دارنـد. در کنـار مهارت هـای فـردی هـر شـخص، نـوع سـاختار شــرکت نیــز در بــازده نهایــی اســتراتژی ها و حتــی کار آمــدی هــر فــرد تأثیرگــذار خواهـد بـود. نــوع ســازماندهی تیــم هــای بازاریابــی بــه انــدازه، حــوزه فعالیــت و بودجــه شــرکت و عوامــل ریــز و درشــت دیگــری وابســته اســت. بــه عنــوان مثــال، برخــی از شــرکت ها برخــی یــا همــه فعالیت هــای بازاریابــی خــود را بــه صــورت انفــرادی انجـام میدهنـد و برخـی دیگـر تیـم هـای بازاریابـی مجزایـی را بـرای هـر سیاسـت یــا روشــی تعییــن میکننــد کــه بــه فراخــور نیــاز، در شــعبه های مختلــف شــرکت از آنهـا اسـتفاده می شـود. بـه طـور کلـی هـر شـرکتی بـا توجـه بـه نیازهـای خـاص خــود، گروه هــا و بخش هــای مختلفــی را بــرای انجــام بازاریابــی تشــکیل میدهــد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

از جملــه رایج تریــن دپارتمان هــای بازاریابــی میتــوان بــه مــوارد زیــر اشــاره کــرد:

دپارتمـان تبلیغـات:

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام است.

ایـن بخـش مسـئول ترویـج یـک ایـده یـا محصـول از طریـق تبلیــغ در رســانه های مختلــف اســت.

دپارتمـان مشـارکت محلـی:

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام فارسی است.

وظیفـه ایـن گـروه، تعامـل با جامعـه محلی اسـت. این نه فقــط باعــث تقویــت وفــاداری مشــتریان و رشــد جایــگاه کســب و کار در محــدوده فعالیــت خــود می شــود، بلکــه روحیــه کارکنــان را نیــز تقویــت می کنــد. از جملــه نمونــه فعالیتهــای قابــل انجــام توســط ایــن دپارتمــان می تــوان بــه پشــتیبانی از رویدادهــای ورزشــی محلــی، کمک هــای داوطلبانــه بــه مــدارس یــا باشــگاه های ورزشــی محلــی و حمایــت از مؤسســات فرهنگی محلــی اشــاره کــرد.

دپارتمـان خدمـات مشـتریان:

اساسـا وظیفـه ایـن بخـش، کمـک بـه افـرادی اسـت کــه محصــول شــما را خریــداری کرده انــد؛ امــا بســیاری از کســب و کارها دامنــه ایــن خدمـات را بـه قبـل و در حیـن فرآینـد فـروش نیـز گسترش داده انـد.

دپارتمـان بازاریابـی مسـتقیم:

ایـن بخـش مسـئول انجـام بازاریابی مسـتقیم اسـت؛ بــه ایــن معنــی کــه مثــلاً از روش هــای ســنتی، ماننــد کاتالــوگ، فایــر و تبلیغــات خیابانــی بــرای بازاریابــی اســتفاده میکنــد.

دپارتمــان تحقیــق بــازار:

وظیفــه کارکنــان ایــن بخــش تحقیــق دربــاره وضعیــت بــازار و رقبــا اســت.

دپارتمـان برنامـه ریـزی رسـانه ای:

وظیفـه ایـن بخـش، انتخـاب بهتریـن رسـانه ها ماننــد اینترنــت، تلویزیــون، رادیــو و روزنامه هــا و مجلات کاغــذی بــرای هــدف قـرار دادن بـازار هـدف اسـت.

دپارتمـان قیمت گـذاری:

ایـن بخـش بـا توجـه بـه مؤلفه هایـی ماننـد هزینه هـای تولیـد و حمـل و نقـل محصـول و همچنیـن قیمت گـذاری محصولات مشـابه از سـوی رقبـا، کیفیـت و خدمـات پـس از فـروش مـورد نیـاز آتـی، بـرای هـر محصـول قیمـت تعییــن می کنــد.

دپارتمــان روابــط عمومــی:

وظیفــه ایــن بخــش، ایجــاد و حفــظ روابــط دوجانبــه نافــع بیــن کســب و کار و مخاطبــان آن اســت.

دپارتمـان فـروش:

طبیعتـا وظیفـه تیـم فـروش، فـروش اسـت؛ امـا برنامـه ریـزی بـرای دسترسـی بـه مشـتریان بالقـوه و کنونـی نیـز در حیطـه وظایـف ایـن بخـش قابـل تعریـف اسـت.

دپارتمـان بازاریابـی یـک بـه یـک یا Marketing: One-to-One در بازاریابـی یـک بــه یــک، مســتقیماً بــا هــر مشــتری ارتبــاط برقــرار می شــود و ســپس شــرکت بــا توجـه بـه سـایق و نیازهـای خـاص هـر مشـتری، محصـول و خدمـات مـورد نظـر را ارائــه میکنــد.

دپارتمـان مدیریـت برداشـت یا management: Impression منظـور از مدیریـت برداشــت در بازاریابــی، فرآینــد شــکل دادن بــه درک و برداشــت مــردم نســبت بــه محصـول اسـت؛ بـه نحـوی کـه دیـد مثبتـی نسـبت بـه آن پیـدا کننـد.

ابزارهای بازاریابی معمولاً انتخــاب ابزارهایــی کــه کارکنــان و دپارتمان هــای مختلــف بازاریابــی بــرای انجـام کار خـود از آنهـا بهـره میگیرنـد بـه تاکتیک هـا، اهـداف و امکانـات شـرکت وابسـته اسـت. از جملـه ایـن ابزارهـا می تـوان بـه مـوارد زیـر اشـاره کـرد:

ابزارهــای مدیریــت پــروژه:

اســتفاده از ایــن ابزارهــا بــرای حفــظ نظــم گروه هــای بازاریــاب و پیگیــری و نظــارت بــر رونــد اجــرای پروژه هــا لازم اســت.

ابزارهــای زمانبنــدی شــبکه های اجتماعــی:

از آنجایــی کــه زمانبنــدی ارســال پســت در شــبکه های اجتماعــی در مقیــاس با آن تقریبــا غیرممکــن اســت، اســتفاده از چنیــن ابزارهایــی ضــرورت دارد.

برنامه هــای تقویــم تولیــد و انتشــار محتــوا:

اســتفاده از برنامه هــای نرم افــزاری بــه منظـور تعییـن بازه هـای زمانـی تولیـد و انتشـار محتـوا بـرای حفـظ عاقـه کاربـران ضـروری اسـت.

پلتفرم هـای بازاریابـی ایمیلـی:

اسـتفاده از برنامه هـای مخصـوص بازاریابـی ایمیلـی بـرای مدیریـت فهرسـت های بازاریابـی و ارسـال ایمیـل و خبرنامـه ضـروری اسـت.

ابزارهـای تجزیـه و تحلیـل اطلاعات:

از ایـن ابزارهـا برای سـنجش عملکـرد بازاریابی اسـتفاده میشـود. بـه خاطـر داشـته باشـید کـه اگـر نتوانیـد تأثیـر و بـازده اقدامـات خـود را بسـنجید، انـگار کـه درواقع کاری انجـام نداده ایـد.

ابزارهــای ســئو:

بــه کمــک ابزارهــای ســئو می توانیــد اقدامــات مرتبــط بــا بهینــه سـازی بـرای موتورهـای جسـتجو، از جملـه نظـارت بـر وضعیـت کلمه هـای کلیـدی در رتبـه بنـدی، انجـام تحقیـق رقابتـی، نظـارت بـر بـک لینـک هـا، انجـام تحقیـق کلمــه کلیــدی و مــوارد مشــابه را به آســانی و بــا کارآمــدی بیشــتری انجــام بدهیــد.

ابزارهــای اتوماســیون بازاریابــی:

از ایــن ابزارهــا بــرای خودکارســازی فرآیندهــای بازاریابـی ماننـد ارسـال ایمیـل بـا انجـام یـک رفتـار خـاص از سـوی کاربـر اسـتفاده می شــود.

نرم افــزار:CRM

بــه کمــک نرم افزارهــای مدیریــت روابــط مشــتری می توانیــد اطلاعات مشـتریان را بـه شـکل سـازماندهی شـده ای ذخیـره کـرده و رابطـه خـود بـا آنهـا را مدیریـت کنیـد.

پلتفرم هـای مدیریـت بازاریابـی:

برخـی از شـرکت ها چندیـن مـورد یـا همـه مـوارد بالا را در یــک پنــل در اختیــار کاربــر قــرار می‌دهند. طبیعتــاً یکپارچگــی چنیــن پلتفرم‌هایی می‌تواند باعــث تقویــت کارآمــدی همــه اجــزای آن شــود.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : مدیریت_ارتباط_با_مشتری,داینامیک_365,crm_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 12:42

داده‌ها یکی از محرک‌های اصلی بازرگانی و طراحی کسب‌ و کار هستند، با این‌ حال، بسیاری از تنظیم گیرندگان به‌طور کامل نمی‌دانند که چگونه جمع‌ آوری نادرست داده‌ها و آنالیز ضعیف داده‌ها می‌توانم در بازاریابی، فروش و نتیجه نهایی آن‌ها تأثیر منفی دارد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

بر اساس تحقیقات IBM، داده‌های ضعیف و نادرست سالانه 3 میلیارد تومان  برای مشاغل ضرر ایجاد کرده و  متأسفانه استراتژی ها و برنامه ها با این داده های بد پیش رفته و حتی نرم افزار های فروش و بازاریابی هم با استفاده از این داده، به درستی کار نمی کنند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری است.

با توجه به اهمیت داده و استفاده از داده های با کیفیت، هزینه ی سنگین ناشی از داده های ضعیف، گذشت زمان است که دیگر بر نمی گردد، در کنار گذر زمان برای جبران مشکلات به وجود آمده باید هزینه زیادی را هم متحمل شد.

به‌طور متوسط ​​، لیست‌ داده ها سالانه بین 22 تا 30 درصد دارای خطا و اشتباه هستند

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از داینامیک 365 است..

مطابق گزارش های داخلی و خبرگذاری های معتبر مثل ایسنا، هر 30 دقیقه یک‌بار، 120 آدرس ارتباطی و 75 شماره تلفن تغییر می‌کند، 20 مدیرعامل شغل خود را ترک می‌کنند و 30 کسب‌وکار جدید ایجاد می‌شود!

داده های بد وارد سیستم سی ار ام می شوند و، این داده ها ممکن است بر اساس داده های تغییر کرده، قدیمی و مفقود شده، وارد شده در فیلد اشتباه، تکراری و . . .  به وجود بیاید، مایکروسافت سی ار ام دارای خیلی از ماژول ها، سیستم های امنیتی و روش هایی است که تا حد زیادی از ورود یا استفاده از داده های نادرست و ضعیف جلوگریری می کند، در صورتی که بسیاری از نرم افزار های سی ار ام ایرانی و حتی غیر ایرانی قابلیت های کمتری برای بررسی داده ها دارند.

به‌عنوان مثال، کیفیت پایین داده‌ها به‌طور چشمگیری تلاش‌های بازاریابی را کند و حتی بدون نتیجه می کند، با استفاده از فهرست‌های داده ای قدیمی که میزان رسیدن به یک سرنخ یا ارتباط با مشتری و همچنین برچسب‌ گذاری و اطلاعات اضافی را افزایش می‌دهند.

این اشتباهات ساده می‌تواند به معنای تفاوت بین یک کمپین موفق با صدها هزار تومان پول درآمد و آن چیزی باشد که به‌سختی به مخاطبان موردنظر شما می‌رسد و در آن ها مشارکت ایجاد می‌کند. داشتن داده‌های باکیفیت بالا در CRM شما کلید ارائه تجربیات مثبت، ارتباط سریع  بهتری با مشتری و افزایش درآمد است.

با داشتن اطلاعات تماس دقیق، مانند آدرس‌های ایمیل معتبر و داده‌هایی که مرتباً پاک‌سازی و استاندارد می‌شوند، شانس بیشتری برای دستیابی به‌موقع به مشتریان خود با اطلاعات کامل، تبلیغات محصول و افزایش فرصت‌ها دارید.

داده‌های بد می‌تواند بر پذیرش کاربر در روش‌های پرهزینه زیر تأثیر بگذارد:

تأثیر داده‌های ضعیف در CRM

1- ROI را محدود می‌کند

بررسی ساده CRM تعیین می‌کند که برای 50 کاربر در یک دوره سه‌ساله و در نظر گرفتن مدیران و ماژول ها، هزینه یک شرکت برای CRM نزدیک به 40 تا 60 میلیون تومان در حالت پایه است و اگر کسی به خروجی این نرم افزار اعتماد نکند، کار کردن و هزینه برای استفاده از این سیستم در کسب و کار خودش بسیار سخت خواهد شد.

2- می‌تواند نوسان زیادی داشته باشد

نکته اصلی این است که به دنبال ثبات باشید. اگر همیشه از داده های درست و با کیفیت استفاده کنید، به سیستم اعتماد ایجاد می‌کند و تیم‌هایی که باید از این داده‌ها استفاده کنند، آن را قابل‌اعتماد می‌دانند. به‌ نو به خود، آن‌ها تمایل بیشتری به استفاده از داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌ها و پیش‌بینی‌های تجاری دارند که کار آن‌ها را آسان‌تر و فعالیت های تیم‌های آن‌ها را مؤثرتر می‌کند.

یک نماینده بازاریابی که به دلیل گم‌شدن یا نادرست بودن داده‌ها یا آدرس‌های ایمیل، تقسیم‌بندی نادرست را تجربه می‌کند، نرخ پرش گسترده‌ای را تجربه می‌کند و اعتماد محدودی به سیستم دارد، نرخ پرش یعنی مشتری یا مخاطب از دست برود، تا مراحلی به شما و کسب و کار شما جذب شود اما ادامه ندهد و بالارفتن این آمار اصلا برای تجارت خوب نیست.

3- عادات فکری نادرستی را ایجاد می کند!

این مورد در همه نقش‌ها وجود دارد. هنگامی‌که یک کاربر بر اساس تجربه به داده‌ها اعتماد نمی‌کند، تلاش چندانی نخواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که داده‌های واردشده در سیستم سی ار ام به‌عنوان “خوب” شناخته شوند. اما وقتی داده‌ها صحیح و قابل‌اعتماد باشند، احتمال انتقال و ارتباط ضعیف و بد با کاربران زیاد نخواهد بود.

مدیری که برای پیش‌بینی دقیق بازار و فرآیند ها و همچنین مدیریت کسب وکار و کارمندان خود به داده‌های CRM وابسته است، به دلیل تکراری، مفقود شدن و داده‌های نادرست، گزارش‌های نادرستی دریافت می‌کند.

خوشبختانه راه‌هایی برای به حداقل رساندن داده‌های بد با ایجاد یک فرایند روشن برای دستیابی و حفظ داده‌های باکیفیت وجود دارد. درنتیجه یک پلتفرم CRM با پیکربندی خوب، مملو از داده‌های قابل‌اعتماد است که احترام به سیستم و فرایندهای کیفیت داده‌های مدیریت‌شده توسط دولت را افزایش می‌دهد و استقبال زیاد کاربران در فروش، بازاریابی و سایر واحدهای تجاری ایجاد می کند.

تیم نورون سی ار ام می تواند به شما علاوه بر پیکربندی سیستم مایکروسافت سی ار ام، این خدمت را ارائه دهد که با انجام جلسات و مشاوره ها، زیر و بم کسب و کار شما را بشناسد و برنامه ریزی های بازاریابی و فروش را برای کسب و کار شما انجام دهد.

بیایید بحث کنیم که چه نوع داده‌هایی باید تیم شما در CRM شما ذخیره کند تا ارتباطات و فرآیندهای تجاری بهبود یابد.

داده‌های CRM شامل چه مواردی است؟

  • داده های هویتی
  • داده های توصیفی
  • داده های کمی
  • داده های کیفی
  • داده های خام

1- داده‌های هویتی

داده‌های هویتی شامل جزئیاتی است که می‌تواند برای شناسایی مشتریان، مخاطبین و همکاران شما استفاده شود. در حالت ایده آل، این داده‌ها باید از تلاش‌های تبلیغاتی هدفمند شما پشتیبانی کنند. داده‌های هویتی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نام: معمولاً شامل نام و نام خانوادگی مخاطب است.
  • اطلاعات پست: آدرس فیزیکی که مخاطب می‌تواند نامه یا محصول را دریافت کند.
  • آدرس ایمیل و شماره تلفن: علاوه بر این، شایان‌ذکر است که مخاطب چه  روش ارتباطی را  ترجیح می دهد.
  • رسانه‌های اجتماعی: پیوند به‌حساب های رسانه‌های اجتماعی و دسته‌های رسانه‌های اجتماعی انتخابی مشتری.
  • اطلاعات شخصی: تاریخ تولد، اطلاعات حساب مربوط به محصول یا خدمات شما.

2- داده‌های توصیفی

داده‌های توصیفی شامل جزئیات شیوه زندگی مربوط به مخاطبین شما است. این داده‌ها تصویری جامع از افرادی که سرنخ‌ها و مخاطبین شما در سطح شخصی‌تری هستند به شما ارائه می‌دهد و بینش کلی در مورد انتخاب‌های کلی آن‌ها را ارائه می‌دهد. در CRM شما، داده‌های توصیفی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جزئیات شغلی و تحصیلی: نام شرکت، حرفه و سطح تحصیلات.
  • جزئیات خانواده: وضعیت زناشویی و والدین، ​​تعداد فرزندان آن‌ها.
  • اطلاعات شیوه زندگی: وضعیت مالکیت خانه، وضعیت مالکیت خودرو، علایق عمومی.

3- داده‌های کمی

داده‌های کمی شامل نقاط داده قابل‌ اندازه‌ گیری است که می‌تواند به شما در تفسیر نحوه ارتباط مخاطبین با شرکت شما کمک کند. در اینجا چند نمونه از داده‌های کمی برای CRM شما آورده شده است:

  • تعداد خریدهای مخاطب از شما و میانگین ارزش سفارش.
  • آمار اینکه هرچند وقت یک‌بار از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند و چه منابعی آن‌ها را به وب‌سایت شما آورده است.
  • فاکتوره ها و پیش فاکتورهای خدماتی ثبت‌شده.
  • هرچند وقت یک‌بار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی با شرکت شما در ارتباط هستند.

4- داده‌های کیفی

داده‌های کیفی را می‌توان در CRM شما ذخیره کرد تا شما را در مورد نگرش‌ها، انگیزه‌ها و رفتارهای مخاطب شما مرتبط با تصمیمات خرید آن‌ها مطلع کند. این اطلاعات معمولاً از بازخورد مستقیم و نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط شرکت شما جمع‌آوری می‌شود. سؤالاتی که می‌تواند از شرکت شما در جمع‌آوری داده‌های کیفی پشتیبانی کند، عبارت‌اند از:

  • چگونه به خدمات شرکت ما امتیاز می‌دهید؟
  • چقدر از خرید خود راضی هستید؟
  • چرا این خرید را انجام دادید (برای خودتان، هدیه و غیره)؟
  • چه چیزی باعث شد این محصول را انتخاب کنید؟

5- داده های خام

در واقع یکی از تعاریف داده، اطلاعات خام است، داده ها خود خام هستند ولی در اینجا منظور از داده خام این است که داده مشخص نیست که از کجا آمده و دسته بندی آن بسیار دشوار است.

نتیجه

سخن آخر، این مقاله اولاً اهمیت داده ها را مشخص می کند، و در مرحله بعدی  نوع داده های مختلف ورودی در سیستم های سی ار ام را آشکار می کند.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : مدیریت_ارتباط_با_مشتری,داینامیک_365,crm_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 15:26

آیا شگفت‌انگیز نخواهد بود اگر هر مشتری وارد چرخه فروش شما شود و متقاعد شود که محصول شما برای آن‌ها آماده است و آماده امضا در جلسه باشد؟

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

این همان کاری است که شما اینجا انجام داده‌اید. گاهی اوقات، سرنخ‌های بسیار جذابی خواهید داشت که تحقیقات خود را انجام داده‌اند و آماده خرید فوری هستند. بااین‌حال، به‌احتمال‌زیاد شما دارای مشتریانی هستید که گزینه‌های خود را بررسی کرده و محصول خود را به‌عنوان یک رقیب در نظر می‌گیرند؛ و وظیفه شما این است که آن‌ها را متقاعد کنید که محصول شما بهترین گزینه است.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از نرم افزار سی ار ام است.

اینجاست که اقناع وارد می‌شود!

اقناع یک روش ارتباطی است که هدف آن تأثیرگذاری بر نگرش‌ها، باورها یا رفتارهای دیگران است. درزمینهٔ فروش، متقاعدسازی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک نماینده فروش سعی می‌کند مشتری را متقاعد کند که محصول یا خدمات آن‌ها بهترین راه‌حل برای مشکل آن‌ها است.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از توسعه سی ار ام است.

بیایید تاکتیک‌های اقناع را که می‌توانید امروز برای بستن معامله بعدی خود اجرا کنید، مرور کنیم.

تاکتیک‌های اقناع:

  • پیام خود را شخصی کنید
  • تمرکز بر حل مشکلات
  • ارائه مدرک اجتماعی
  • اهداف را پیش‌بینی کنید
  • توانمندسازی تصمیم‌گیری در آینده
  • ارتباطات شخصی ایجاد کنید
  • در روند کار عجله نکنید
  • پیام خود را شخصی کنید

اگر به دنبال متقاعد کردن یک مشتری برای در نظر گرفتن محصول خود هستید، در برابر تمایل به پایبندی به یک کلیشه در فروش عمومی مقاومت کنید. هنگامی‌که بیش‌ازحد تمرین می‌کنید یا پیام‌ها یا اطلاعاتی را که برای مشتری شما مناسب است به اشتراک نمی‌گذارید، تلاش‌های شما از یک گوش وارد و از گوش دیگر خارج می‌شود.

این بدان معنا نیست که شما باید تماس‌های فروش خود را به‌طور کامل پیگیری کنید، این بدان معناست که شما باید آماده‌باشید تا پیام خود را بسته به آنچه مشتری موردنظر علاقه دارد تنظیم کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر نرم‌افزار حقوق و دستمزد را به مشاغل کوچک می‌فروشید و در سربرگ ورودی می‌نویسد که شرکت آن‌ها در چندین استان کارمند دارد و آن‌ها به دنبال راه‌حل همه‌کاره هستند، باید از این اطلاعات برای تماس فروش خود استفاده کنید، هنگام آماده‌سازی، ممکن است بخواهید بر توانایی نرم‌افزار خود برای محاسبه نرخ مالیات برای همه استان ها با کلیک یک دکمه محاسبه کنید که این ویژگی به‌طور مستقیم با نگرانی‌های مشتری رابطه دارد. شما می‌توانید این فرآیند را با استفاده از یک ابزار بازاریابی مثل CRM خودکار کنید تا پیام‌های خود را به‌سرعت شخصی سازی کنید تا به خواسته‌های هر خریدار واکنش نشان دهد. این رویکرد ارزشمندتر از یک ویژگی عادی و روش های سنتی دیگر است که احتمال دارد کمتر به آن‌ها علاقه داشته باشند.

تمرکز بر حل مسئله

به‌جای این‌که تمام دلایلی را که باید محصول شما را بخرند (که ممکن است پر زحمت و نا امیدکننده باشد) به مشتری ارائه دهید، تمرکز خود را بر روی اشتراک همه دلایلی که محصول شما می‌تواند به حل مشکل آن‌ها کمک کند، متمرکز کنید. با نگه‌داشتن نگرانی‌های آن‌ها در مرکز پیشنهاد خود به‌عنوان راه‌حل، شما ارزش محصول خود را بدون هیچ‌گونه فشار زیاد به مشتری نشان می‌دهید

به‌عنوان‌مثال، اگر شما نرم‌افزار هزینه و گزارش برای کارآفرینان می‌فروشید و مشتریان احتمالی آن‌ها با نحوه ثبت دستی و دست و پاگیر هزینه‌های خود مشکل‌دارند، می‌توانید به ویژگی‌های خودکار نرم‌افزار خود اشاره‌کنید که به‌طور متوسط مشتریان شما چقدر وقت صرفه‌جویی می‌کنند. این نتنها نشان می‌دهد که شما فعالانه به نگرانی‌های مشتری خود گوش می‌دهید، بلکه یک راه‌حل مناسب نیز ارائه می‌دهید.

ارائه مدرک اجتماعی

بگذارید مشتریان قبلی شما فروش را برای شما انجام دهند، دانستن اینکه چه زمانی از اثبات و محکمه های اجتماعی استفاده کنید، می‌تواند یک تاکتیک قوی برای اقناع باشد.

درحالی‌که خریداران ممکن است حرف شما را به‌ عنوان نماینده در نظر بگیرند زیرا می‌دانند شما می‌خواهید این فروش را انجام دهید، ممکن است به ‌احتمال ‌زیاد به توصیف یا داستان مشتری قبلی که به دنبال راه‌حل مشابه بود اعتماد کنند. اگر با چشم‌اندازی روبرو هستید که مطمئن نیست محصول شما مناسب است، به اشتراک گذاشتن داستان موفقیت مشتری می‌تواند رویکرد مؤثری باشد.

اهداف را پیش‌بینی کنید

این را تصور کنید: احساس می‌کنید که برای تماس فروش آماده‌شده‌اید. احساس می‌کنید درک کاملی از این‌که مشتری احتمالی کیست و به دنبال چه چیزی هستند دارید. یادداشت‌های شما تایپ‌شده و آماده بستن معامله هستید.

سپس در حین تماس، مشتری چندین مبحث متفرقه را پیش می کشد، از شما سؤال‌هایی می‌پرسد و اعتراضاتی را که برای پاسخگویی به آن‌ها آماده نبودید ذکر می‌کند، کابوس هر فروشنده؛ اما زیاد دست‌پاچه نشوید، این‌یک تجربه یادگیری ارزشمند است.

برای استفاده از قدرت اقناع، برای گفتگوهای فروش خود با طوفان فکری اهداف احتمالی که ممکن است یک مشتری احتمالی برای پیشنهاد شما داشته باشد، آماده شوید و نکاتی را برای رد صلاحیت اعتراضات آماده کنید.

توانمندسازی، تصمیم‌گیری و آینده‌نگری را تقویت کنید

درنهایت، می‌خواهید مشتریان از شما خرید کنند زیرا آن‌ها واقعاً نیاز مند خرید هستند، نه به این دلیل که احساس فشار می‌کنند؛ هیچ‌کس دوست ندارد به او بگویند چه‌کار باید بکنید، بنابراین شما می‌خواهید از رویکرد بیش‌ازحد افراطی خود داری کنید. به‌عنوان نماینده فروش، این وظیفه شماست که زمینه و اطلاعاتی را ارائه دهید تا  انتخاب محصول  با فکر و نظر مشتری صورت بگیرد.

به‌عنوان یک فروشنده متقاعدکننده، اطمینان حاصل کنید که در طول مکالمه به مشتری یادآوری می‌کنید که خرید انتخاب آن‌ها است.

ارتباطات شخصی ایجاد کنید.

این اساساً یک قانون تعامل اساسی انسان است . همه ما مایل هستیم که به افرادی که درواقع دوستشان داریم، ایمان داشته باشیم و در سطح عمیق‌تری با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. درحالی‌که خریداران می‌توانند محصول یا مارک شما را دوست داشته باشند، به‌عنوان نماینده فروش، شما منبع اصلی ارتباطات انسانی نماینده شرکت خود هستید.

با ایجاد ارتباط واقعی با مشتریان احتمالی خود و جلب رضایت آن‌ها در سطح انسانی، خود را در موقعیت بهتری برای گفتگوی متقاعدکننده قرار می‌دهید. در اینجا چند نکته برای ایجاد تأثیر خوب وجود دارد:

مکمل باشید

یک تعریف واقعی می‌تواند تا حد زیادی پیش برود. به‌عنوان‌مثال، اگر در حال فروش نرم‌افزارهای بسیار موردنیاز به یک مشتری مشاغل کوچک هستید، تمجید از تمام‌کارهایی که تاکنون در کسب‌وکار خود انجام داده‌اند و تأکید بر اینکه محصول شما چگونه آن‌ها را به سطح بعدی می‌رساند، رویکرد مؤثرتری است.

یافتن زمینه‌های مشترک

همان‌طور که در حال ایجاد یک ارتباط شخصی با مشتریان خود هستید، به دنبال موارد مشترکی باشید که می‌توانید در مورد آن‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. جستجوی مشترک با مشتریان احتمالی راه خوبی برای ایجاد اعتماد و ترغیب آن‌ها به خرید محصول شما است.

در روند کار عجله نکنید

در آخر اما مطمئناً از همه مهم‌تر، در روند فروش عجله نکنید. ما متوجه می‌شویم شما اهدافی دارید که به‌طور منظم به آن‌ها برسید. بااین‌حال، اقدام باید برای مشتری احتمالی طبیعی به نظر برسد. آن‌ها نباید تحت‌فشار قرار بگیرند یا برای امضای خرید عجله کنند. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید احساس فوریت را پیاده کنید یا به‌موقع عمل کنید، درواقع ایجاد یک احساس سرعت در خرید (مانند ارائه قیمت ویژه برای مدت محدود) می‌تواند یک تاکتیک مؤثر باشد.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که شما می‌خواهید با مشتری خود در همان زمینه باقی بمانید. این امر به این معناست که مطمئن شوید محل فروش شما کجا است که مشتری در خط فروش شما قرار دارد. اگر هنگام گذراندن مراحل فروش، این تصور را دارید که چشم‌انداز فروش شما آماده بسته شدن است، درصورتی‌که آن‌ها هنوز در مرحله بررسی هستند، تاکتیک‌های شما کمتر قانع‌کننده خواهد بود، زیرا مشتری از دست رفته احساس می‌شود.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : مدیریت_ارتباط_با_مشتری,داینامیک_365,crm_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 214 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 12:36

وقتی نوبت به بازاریابی می‌رسد، کافی نیست داده ها را فقط جمع‌آوری کرده و به آن ها امیدوار باشیم که فقط با داده ها جمع آوری شده بتوانیم بازاریابی کاملی انجام دهیم. شما باید بتوانید محتوای مرتبط و شخصی را ارائه دهید که مخاطبان شما می‌خواهند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. بااین‌حال، برای انجام این کار، باید بتوانید داده‌های مربوط به مشتریان احتمالی خود را جمع‌آوری کنید، نه‌فقط اطلاعات تماس آن‌ها، بلکه رفتارهای آن‌ها را نیز در ارتباط با برند تجاری خود قرار دهید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

بهترین راه برای این کار استفاده مؤثر از نرم‌افزار CRM است.

نرم‌افزار CRM چیست؟

کلمه CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است که ابزارها و استراتژی ها را با هدف تقویت مشتریان وفادار ترکیب می‌کند. این استراتژی ها و ابزارها بدون نیاز به تلاش سنتی و دستی شدید تیم‌های بازاریابی و فروش شما، یک تجربه شخصی نوین و هماهنگ با دنیای دیجیتالی امروز را ایجاد می‌کنند. اگرچه ممکن است از خود بپرسید که چرا از نرم‌افزار CRM استفاده می‌کنید درحالی‌که می‌توانید به‌صورت تئوریک و غیر اتوماسیون آن عملکردها را به‌تنهایی مدیریت کنید؟!

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از میدریت ارتباط با مشتری است.

در اصل، نرم‌افزار CRM یک پایگاه داده است که شامل تمام اطلاعات مربوط به بخش های فرآیند ها و سطوح مختلف کسب و کار شما است که به تلاش‌ های بازاریابی و فروش شما مربوط می شود. یک CRM خوب حاوی اطلاعات کامل تماس با مشتری است و از تعاملات آن‌ها با نام تجاری شما پیروی می‌کند. هر زمان که آن‌ها با شخصی در بخش خدمات و پشتیبانی تماس می‌گیرند، داده ها از مشتری با هر روش ارتباطی، تلفن، فرم ها، وبسایت ها یا شبکه های اجتماعی جمع آوری کرده و در سی ار ام ذخیره می شوند

مزایای نرم‌افزار CRM

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام است.

یک CRM خوب برای هر تاکتیک بازاریابی دیجیتالی که به کار می‌برید مزایای متعددی را ارائه می‌دهد. با استفاده از CRM، می‌توانید عملکرد بازاریابی خود را پیگیری کنید. شما داده‌های واضحی در مورد تک‌تک سرنخ‌ها در حین حرکت در قیف فروش خود خواهید داشت و همچنین داده‌های گسترده‌تری در مورد کمپین‌ها و پیام‌های خاص جمع‌ آوری می‌کنید. با داشتن این اطلاعات، می‌توانید مخاطبان مورد نظر خود را بیشتر تقویت کرده و نحوه اجرای کمپین‌های آینده را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید کارآمدتر کار کنید و همکاری بین گروه‌های مشتریان و همچنین بین بخش ها و تیم های داحلی شرکت و کسب و کار خود را تقویت کنید. بخش بازاریابی می‌تواند اطلاعات احتمالی را مستقیماً در CRM جمع‌آوری کند و تیم فروش می‌تواند تعاملات خود را با آن مشتریان احتمالی ثبت و ذخیره کند. این اطلاعات به تیم بازاریابی اجازه می‌دهد تا محتوای مربوطه را به آن مشتریان ارائه دهد.

اگر CRM شما با ابزارهای اتوماسیون بازاریابی یکپارچه‌شده است، طیف گسترده ای از امکانات CRM را در پرتو جدیدی مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید رفتارهای خاصی را که منجر به اقدامات اتوماسیون می‌شود، پیگیری کنید. به‌عنوان‌مثال، یک سرپرست ممکن است دارایی خاصی را از وب‌سایت شما بارگیری کند و باعث ایجاد یک کمپین ارسال ایمیل از محتوای مربوطه شود. اگر آن‌ها روی یکی از ایمیل‌های موجود در بازاریابی و یا کمپین های ایمیلی کلیلک و ورود کنند، ممکن است که همان مخاطب به مشتری اصلی شما تبدیل شود.

استفاده مؤثر از اتوماسیون بازاریابی و نرم‌افزار CRM در کنار هم، بهترین راه برای صرفه‌جویی در هزینه، صرفه‌جویی در وقت و اثبات اثربخشی بازاریابی دیجیتال و نوین است.

انتخاب CRM

برای به حداکثر رساندن مزایای CRM، باید یکی را انتخاب کنید که با نیازهای تجاری شما مطابقت داشته باشد. به دنبال نرم‌افزار CRM باشید که به‌راحتی با ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و سایر گردش کار شما ادغام می‌شود درحالی‌که استفاده از آن برای تیم شما آسان است.

اتوماسیون های حسابداری هم نظیر: سپیدار به‌خوبی با نرم‌افزارها مایکروسافت سی ار ام ادغام می شوند و اگر هنوز CRM موردنیاز خود را انتخاب نکرده‌اید، پیشنهاد تیم نورون سی ار ام، انتخاب مایکروسافت سی ار ام است که با ویژگی های بسیار زیاد و قابلیت ادغام پذیری بسیار بالایی که سایر نرم افزار های تجاری دارد می تواند کاملا با اهداف تجاری شما هم راستا و یکپارچه شود، تیم مجرب ما از پیاده سازی تا اجرای کامل فرآیندهای شما در محیط Microsoft Dynamics 365 را ارائه می دهد.

چگونه بر نقاط ضعف CRM غلبه کنیم؟ (راه حل استفاده از مایکروسافت سی آر ام است)

این هیچ رازی نیست، فقط 13 درصد از فروشندگان از CRM خود راضی هستند.

وعده CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) باعث شد تا سازمان‌ها بر این باور باشند که هرکدام می‌توانند از طریق پیگیری نقاط تماس در طول سفر خریدار، تجارت خود را به‌صورت دیجیتالی تغییر دهند.

هنگامی که به طور مؤثر مورداستفاده قرار گیرد، می‌تواند منبع اصلی تیم فروش شما باشد همه را منظم، کارآمد و در اوج بهره‌وری نگه دارد. بااین‌حال، با رشد یک شرکت، مجموعه فروش و پایگاه داده، حفظ ساختار و مدیریت برای به‌روز نگه‌داشتن CRM دشوار می‌شود. نتیجه؟ سازمان‌دهی کمتر، سردرگمی بیشتر و معاملات کمتر است.

به صورت کلی اگر شما برای کسب و کار خود از سی ار ام ها استفاده نکنید، بسیاری از سایر رقبای خود دنیای دیجیتالی امروز عقب خواهید بود، و اما اگر از سی ار ام نادرست که با صنعت شما سازگار نیست نیز استفاده کنید، قطعا با گذشت زمان در اجرا یا پیکربندی فرآیند های خود دچار مشکل می شوید، Microsoft CRM با قابلیت بسیار زیادی که دارد و همچنین با انعطاف بسیار بالای خود می تواند از بهترین گذینه های تصمیم گیری باشد که در پیش روی کسب و کار ها قرار دارد.

تیم ما در راستای این مقاله بررسی کرده است که چگونه تیم فروش شما می‌تواند زمان ارزشمندی را با مایکروسافت سی ار ام دست آورد:

  • غلبه بر سخت‌ترین نقاط ضعف  CRM شما
  • ادغام‌های پیشرو که مستقیماً در CRM و گردش کار شما قرار می‌گیرد
  • مقابله با نرخ پایین پذیرش و کیفیت داده‌ها

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب یک پلت فرم CRM، امروز با ما صحبت کنید یا نسخه نمایشی دریافت کنید.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : مدیریت_ارتباط_با_مشتری,داینامیک_365,crm_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 79 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 12:39

انواع بازاریابی را می‌توان بــا توجــه بــه شــاخص های مختلــف بــه انــواع متفاوتــی تقسـیم بنـدی کـرد؛ بـه عنـوان نمونـه، بازاریابـی سـنتی و مـدرن و یـا بازاریابـی آنلاین و آفلاین. در ایــن بخــش بــه برخــی از مهمتریــن انــواع بازاریابــی اشــاره می کنیــم.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت crm است.

بازاریابی B2B و بازاریابی B2C

منظـور از بازاریابـی B2B (بنـگاه بـه بنـگاه، تجـارت بـا تجـارت، بیزینـس بـا بیزینـس، شــرکت بــا شــرکت و یــا صنعت با صنعت) بازاریابــی محصولات شــرکت بــرای فــروش بــه شـرکتهای دیگـر اسـت. از طـرف دیگـر، هـدف بازاریابـی B2C (تجـارت بـا مصـرف کننـده یـا بازاریابـی مصرفـی) مصـرف کننـده معمولـی اسـت. اگرچـه ایـن دو نـوع بازاریابــی از جهــات بســیاری به هــم شــباهت دارنــد، امــا حداقــل از چهــار جهــت متفــاوت هســتند:

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از داینامیک 365 است.

1- تصمیــم گیرنــده:

در بازاریابــی B2C هــر یــک از افــراد می توانند یــک مشـتری باشـد و بـرای خـودش تصمیـم بگیـرد؛ امـا در بازاریابـی B2B بایـد سلسـله مراتــب در نظــر گرفتــه شــود. تصمیم گیــری در بازاریابــی B2C می توانـد احساسـی یـا بـر مبنای یک هـوس آنـی باشـد؛ امـا در مـورد B2B تصمیمــات بــر طبــق یــک روال مشــخص و بــا برنامــه ریــزی دقیــق گرفتــه می شــود.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام فارسی است.

بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین

بـا توجـه بـه اسـتفاده از اینترنـت یـا عـدم اسـتفاده از آن، می تـوان بازاریابـی را بـه دو نــوع آنلاین (بــا اســتفاده از اینترنــت) و افلاین (بــدون اســتفاده از اینترنــت) تقسـیم بنـدی کـرد. در اینجـا مـروری خواهیـم داشـت بـر انـواع هـر یـک از ایـن دو مـدل بازاریابـی:

انواع بازاریابی آنلاین

امــروزه رشــد روزافــزون اینترنــت و توســعه بازاریابــی آنلاین بســیاری از روش هــای ســنتی بازاریابــی را منســوخ و روش های حدید را بــه روز کــرده و ارتقــا داده اســت. 9 مــورد زیــر متداول تریــن انــواع بازاریابــی آنلاین هســتند کــه در کســب و کارهای مختلــف می‌توان از آن‌ها اســتفاده و بهــره بــرداری کــرد:

1- بازاریابی محتوایی:

هــر ســال بــازار بازاریابــی محتوایــی نســبت بــه ســال گذشــته داغتــر می شــود کــه البتـه ایـن بی دلیـل نیسـت، مـردم بیشـتر از آنکـه بـه دنبـال آن باشـند کـه چیـزی بـه آن هـا فروخته شود یـا بـا تبلیغـات گاه و بی گاهتـان مزاحـم کارشـان شـوید، تمایـل دارنـد کـه بـه آن هـا کمـک کنیـد و اطلاعات بیشـتر، متناسـب تر و باکیفیت تـری را در اختیارشـان قـرار بدهیـد. هـدف اصلـی بازاریابـی محتوایـی تولیـد محتوایـی اسـت کـه بـه مخاطـب و حـل مشکلات وی کمــک می کنــد. از ایــن طریــق چنــد هــدف مهــم محقــق میشــود؛ به این ترتیــب کــه به تدریــج جامعــه ای از مخاطبــان متناســب بــرای کســب و کار شــکل می گیــرد و اعتبــار کســب و کار بالاتر رفته و در نهایــت مقــدار فــروش آن افزایــش پیــدا می کنــد. «محتــوا» ی بازاریابــی محتوایــی می توانــد هــر چیــزی باشــد؛ از وبلاگ نویســی و انتشـار محتـوای متنـی در وبسـایت گرفتـه تـا ایمیـل، شـبکه های اجتماعـی، ویدئـو، کتاب های الکترونیکــی یــا هــر محتــوای دیجیتــال دیگــری کــه بتــوان از آن بــا اهــداف بازاریابــی اســتفاده کــرد. آیتم هــای چاپــی ماننــد بروشــورها یــا مجلات را نیــز می‌توان بــه عنــوان نــوع ســنتی بازاریابــی محتوایــی قلمــداد کــرد.

2- بازاریابی ایمیلی:

شـاید تصـور می کنیـد کـه ایمیـل منسـوخ شـده و بـه تاریـخ پیوسـته اسـت، امـا آمـار و ارقــام چیــز دیگــری را نشــان می دهــد. در واقــع، آمارهــای مختلــف حاکــی از آن اسـت کـه میـزان بازگشـت سـرمایه، نرخ ROI بازاریابـی ایمیلـی (یـا ایمیـل مارکتینـگ) چیــزی بیــن 3800 تــا 4200 درصــد متغیــر اســت؛ بــه ایــن معنــی کــه در ازای هــر ریالــی کــه هزینــه می کنیــد، 38 تــا 42 ریــال درآمــد خواهیــد داشــت.

3- بازاریابی شبکه های اجتماعی:

انسـان بـه عنـوان یـک موجـود اجتماعـی بـا حضـور در شـبکه های اجتماعـی اینترنتی تلاش می کنــد تــا پاســخگوی نیازهــای اجتماعــی خــود باشــد. بــا بهــره بــرداری از ایـن نیـاز می توانیـد آگاهـی مـردم نسـبت بـه برنـد خـود را تقویـت کنیـد، یــک اجتمــاع فعــال و علاقه مند از مشــتریان بالقــوه و بالفعــل تشــکیل بدهیــد و محتـوا و محصولات خـود را در برابـر افـراد جدیـدی قـرار بدهیـد.

4- تبلیغات آنلاین و کلیکی:

تبلیغــات کلیکــی PPC همــان تبلیغاتــی هســتند کــه در بالای نتایــج جســتجو مشـاهده می کنیـد. مزیـت ایـن نـوع از تبلیغـات و اکثـر تبلیغـات اینترنتـی مشـابه ایــن اســت کــه هدفمنــد هســتند و به علاوه، آمــار دقیقــی از وضعیــت کلیک هــا و کلیــک کننــدگان را در اختیــار تبلیغ کننــده قــرار می دهنــد کــه می توانیــد از آن بــرای پیشـبرد بهتـر اهـداف بازاریابـی خـود کمـک بگیریـد.

5- سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو:

یکـی از مؤثرتریـن روش هـای بازاریابـی و جـذب ترافیک، سـئو SEO یا بهینه سـازی بــرای موتورهــای جســتجو اســت. در طــول فرآینــد بهینــه ســازی، بــا ســازماندهی محتــوا و انجــام ســایر اقدامــات مرتبــط بــا ســئوی کلاه سفید (بــه معنــی اســتفاده از راهکارهــای اســتاندارد و تخطــی نکــردن از اصــول) مخاطــب متناســبی را جــذب می کنیـد کـه بـه موضوعـات وبسـایت شـما و تولیـدات شـرکتتان علاقه مند هستند و در نتیجـه، احتمـال تبدیـل شـدن وی بـه مشـتری بالفعـل بیشـتر اسـت.

6- روابط عمومی:

حتـی در روزگاری کـه کانال هـا و تاکتیک هـای مـدرن و پـر زرق و برقـی در دسـترس کســب و کارها و مــردم قــرار دارد، هنــوز هــم شــکل دادن بــه رابطه هــا بــه ســبک و سـیاق قدیـم بـرای بازاریابـی کارآمـد ضـروری اسـت. از طریـق روابـط عمومـی یـا PR در جهـت مدیریـت رابطه هـا تلاش می کنیـم تـا تصـور مـردم نسـبت بـه برنـد مـا همـواره مثبـت باقـی بمانـد.

7- اینفلوئنسر مارکتینگ

کمــک گرفتــن از افــراد تأثیرگــذار یــا «اینفلوئنســر» در حوزه هــای مختلــف یکــی از روش هـای مؤثـر بـرای بازاریابـی و تبلیغـات اسـت. در روش اینفلوئنسـر مارکتینـگ بـا تکیـه بـر شـهرت یـک شـخص شـناخته شـده و تأثیرگـذاری بر دنبـال کننــدگان وی می توانیــد مــردم را نســبت بــه خریــد محصــول خــود متقاعــد کنیــد.

8-بازاریابی مشارکتی

بازاریابـی مشـارکتی  کـه بـا عناویـن «بازاریابـی پورسـانتی»، «سیســتم همــکاری در فــروش» و «بازاریابــی رابطــه ای» نیــز شــناخته می شــود، بــه زبـان سـاده بـه معنـای کمـک گرفتـن از دیگـران در فـروش و پرداخـت درصـدی از فــروش بــه عنــوان حق الزحمــه یــا پورســانت بــه آن ها اســت.

9- بازاریابی ویروسی

منظــور از بازاریابــی ویروســی، اســتفاده از یــک آیتــم محتوایــی (متــن، تصویــر یــا ویدئـو) تأثیرگـذار در راسـتای اهـداف بازاریابـی اسـت. ایـن محتـوا بایـد بـه قـدری جالـب یـا عجیـب و بـه طـور کلـی تأثیرگـذار باشـد کـه کاربـران اینترنـت نتواننـد در برابـر بـه اشـتراک گذاشـتن آن بـا دیگـران مقاومـت کننـد.

انواع بازاریابی افلاین

امــروزه کمــک گرفتــن از اینترنــت در بازاریابــی نه تنهــا ممکــن و مفیــد اســت، بلکــه اینترنــت چنــان بــا زندگــی مــا درآمیختــه اســت کــه اســتفاده از انــواع بازاریابــی آنلاین بـه یـک ضـرورت تبدیـل شـده اسـت. در عیـن حـال، بسـیاری از روشه هـای افلاین یــا ســنتی هنــوز بــه تاریــخ نپیوســته اند و اســتفاده از آن‌ها خالــی لطــف نخواهــد بــود. در اینجــا بــه چنــد مــورد از رایجتریــن روش هــای بازاریابــی افلاین اشــاره می کنیــم:

  • تبلیغات رادیویی، تلویزیونی یا تبلیغ در نشریات
  • بازاریابــی دهــان بــه دهــان: به این ترتیــب کــه یــک مشــتری تجربــه مثبــت خــود را بـه مشـتری دیگـر انتقـال می دهـد، آن شـخص مشـتری شـما می شـود و او هـم تجربـه مثبـت خـود را بـه فـرد دیگـری انتقـال میدهـد و ایـن زنجیـره ادامـه پیـدا می کنــد. لازم بــه ذکــر اســت کــه امــروزه معمولا بیشــتر از اینترنــت و ابزارهــای مرتبــط بــا آن بــرای انتقــال ایــن تجربه هــا اســتفاده می شــود.
  • علائم، تابلوها و تبلیغات محیطی
  • ارائه رایگان محصولات یا پاداش های جانبی
  • اسپانسر شدن در رویدادهای بشردوستانه، ورزشی و موارد مشابه
  • تراکت های تبلیغاتی
  • حضور در نمایشگاه های محلی و تجاری

بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا

انــواع مختلــف بازاریابــی را می‌توان در یکــی از دو گــروه «بازاریابــی درونگــرا» و «بازاریابــی برونگــرا» گنجانــد. بازاریابــی برونگــرا هنگامـی اتفـاق می افتـد کـه بازاریـاب بـه سـراغ مشـتری بالقـوه مـی رود. از جملـه تاکتیک هــای بازاریابــی برونگــرا می‌توان بــه تبلیــغ در موتورهــای جســتجو یــا وبســایت ها، پیام‌های بازرگانــی تلویزیونــی و اســتفاده از بازاریابــی ایمیلــی اشــاره کـرد. از طـرف دیگـر، در بازاریابـی درونگـرا  کـه بـا عناویـن «بازاریابـی ربایشـی» و «بازاریابـی کششـی» نیـز شـناخته می شـود، بـه جـای آنکـه مـا بـه سـراغ مشـتری برویـم بـه او کمـک می کنیـم تـا مـا را پیـدا کنـد. بازاریابـی محتوایــی و ســئو از جملــه مهمتریــن تاکتیک هــای بازاریابــی درونگــرا محســوب می شــوند.

سایر انواع بازاریابی

علاوه بــر انواعــی از بازاریابــی کــه در بالا ذکــر شــد، انــواع و گونه هــای متعــدد ی نیـز وجـود دارنـد کـه  محبوبیـت و کاربـرد آن هـا کمتـر اسـت؛ یـا اینکـه دیگـر دقیقــا و کاملا در یکــی از دســته بندی های بالا نمی گنجنــد. در اینجــا بــه طــور

خلاصه بــه آن‌ها اشــاره می کنیــم:

  • بازاریابــی ســببی: اســتفاده از انگیزه هــای آرمانــی و نــوع دوسـتانه در راسـتای بازاریابـی؛ بـه عنـوان مثـال، بـا خریـد هـر جفـت کفـش، یـک جفــت کفــش بــه یــک نیازمنــد اهــدا می شــود.
  • بازاریابــی بــرد نزدیــک: اســتفاده از وای فــای یــا بلوتــوث بــرای ارســال پیام‌های تبلیغاتــی بــه گوشــی و تبلــت مشــتریانی کــه در نزدیکــی محــل مـورد نظـر حضـور دارنـد.
  • بازاریابــی رابطــه ای: تلاش در جهــت ایجــاد رابطــه نزدیــک و صادقانــه و ایجــاد علاقه مشــتری نســبت بــه برنــد.
  • بازاریابـی تراکنشـی: بازاریابـی بـا هـدف فـروش بیشـتر بـدون توجـه زیـاد بـه مشـتری و ارزش او.
  • بازاریابـی کمیابـی: ایجـاد انگیـزه در مخاطـب بـا تأکیـد بـر محدودیـت موجـودی و زمـان.
  • بازاریابــی تنــوع گــرا: تدویــن اســتراتژی بازاریابــی بــا دســته بنــدی مشــتریان بــا توجــه بــه سابقه، نیازهــا، جهــان بینــی و ویژگی هایشــان.
  • بازاریابــی پنهانــی: معرفــی محصــول بــه نحــوی کــه ماننـد تبلیـغ بـه نظـر نرسـد.
  • بازاریابــی انبــوه: بازاریابــی عمومــی بــرای کل مشــتریان بالقــوه.
  • بازاریابــی فصلــی: بازاریابــی بــرای فرصت هایــی ماننــد تغییــرات آب و هوایــی و تعطیلات.
  • بازاریابـی بشـارتی: نـوع پیشـرفته تر بازاریابـی دهـان بــه دهــان کــه طــی آن، مشــتریان بســیار علاقه مندی را ایجــاد می کنیــد، عاشــقان برنـد کـه بـه سـفیران برنـد شـما تبدیـل می شـوند.
  • بازاریابی رویدادی: بازاریابی در گردهمایی ها و رویدادهای مختلف.
  • بازاریابــی مســتقیم: بازاریابــی از طریــق ارتبــاط مســتقیم بــا مشــتریان بالقــوه از طریـق پسـت، ایمیـل و مـوارد مشـابه. بازاریابـی مسـتقیم یـک مفهـوم نسـبتا گســترده اســت کــه انــواع مختلفــی از بازاریابــی را در بــر می گیــرد.
  • بازاریابـی اشـانتیون: ارائـه محصـول بـا قیمـت کمتـر یـا رایـگان بـا هـدف فـروش بیشـتر سـایر محصولات مرتبـط.
  • بازاریابـی جاویـژه: انتخـاب یـک بـازار کوچـک و تخصصی تـر بـه عنـوان بـازار هدف.
  • بازاریابــی قطــره ای: ارســال خــودکار و تدریجــی پیام‌های بازاریابــی در موقعیت هــا و زمان هــای مختلــف.
  • بازاریابـی چندرسـانه ای: ارائـه اطلاعات مشـتری از طریـق کانل های مختلـف بازاریابـی بـرای ترویـج گسـترده محصـول.
  • بازاریابـی ترویجـی: اسـتفاده از هـر نـوع پیشـنهاد خـاص بـرای تقویـت علاقه مشـتری و ترغیـب بـه خریـد.
  • بازاریابــی کمینــی یــا غافلگیرانــه: هجمــه و حمله بــه کمپیــن بازاریابــی یــک شــرکت دیگــر بــرای یــک رویــداد، بــدون اسپانســر شــدن بــرای آن.
  • بازاریابــی موبایلــی: بازاریابــی بــا تکیــه بــر دســتگاه های همــراه ماننــد تبلــت و گوشــی های هوشــمند.
  • بازاریابــی مشــارکتی: همــکاری کســب و کارهای مکمــل در بازاریابـی.
  • بازاریابــی اتحادی:  اتحــاد بیــن دو یــا چنــد کســب و کار بــرای اســتفاده از منابــع بازاریابــی.
  • بازاریابــی معکــوس: انواعــی از بازاریابــی کــه از طریــق آن‌ها بــه جــای تلاش در جهــت فــروش محصــول، مشــتری ترغیــب می شــود تــا بـه سـراغ شـرکت یـا محصـول مـورد نظـر بـرود.
  • بازاریابی تلفنی (تلمارکتینگ): استفاده از تلفن برای بازاریابی.
  • بازاریابـی بـا نمونـه رایـگان: ارائـه نمونـه رایگانـی از محصـول بـرای ترغیـب مشـتری بـه خریـد.
  • بازاریابـی پایـگاه داده: یکـی از انـواع بازاریابـی مسـتقیم کــه از اطاعــات مشــتریان به‌منظور تولیــد و ارائــه پیام‌های شخصی‌سازی‌شده بـرای بازاریابـی محصـول اسـتفاده می‌کند.
  • بازاریابــی شخصی‌سازی‌شده: یــا یک‌ به‌ یک  یـا فـردی اسـتفاده از اطلاعات تحلیلـی و فناوری‌های دیجیتـال بـرای ارائـه پیشنهاد‌ها و پیام‌های متناسـب بـه مخاطـب.
  • بازاریابــی فرقه ای: توجــه بــه دنباله‌ روی‌های فرقـ ـهای و فرهنگــی کــه بــا توجــه بــه مؤلفه‌ های روانشناســی و رفتــاری پشــتوانه آن‌ها می‌توان بــرای اهــداف بازاریابــی از آن‌ها اســتفاده کــرد.
  • بازاریابـی بـر اسـاس نیـاز انسـانی: بازاریابـی بـا توجه بـه نیازهـای اجتماعـی، فـردی، جسـمانی و موارد مشـابه.
  • بازاریابـی چریکـی یـا پارتیزانـی: استراتژی‌های تبلیغاتـی «نامتعـارف» بـرای دریافـت بیشـترین بـازده در قبـال کمتریـن هزینه.
neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام,بازاریابی,فروش,نرم_افزار_سی_ار_ام,مایکروسافت, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 13:55

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بخشی اساسی از تمام تلاش های فروش (و همچنین بازاریابی) است. درگذشته شرکت هایی مختلفی مثلSalesforce ، Microsoft Dynamics ، HubSpot Sales از سیستم های خانگی و حتی صفحات گسترده Excel (وحشتناک بر وحشت) استفاده می کردند. اگرچه همه سیستم ها مزایا و معایب خود را دارند ، اما نداشتن سیستم یکپارچه مدیریتی یک گزینه دیگر به حساب نمی آید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از crm فارسی است.

وقتی در مورد پیاده سازی CRM صحبت می کنید ، دو سناریوی اساسی وجود دارد:

1-شما چیزی ندارید (به غیر از صفحات حاوی دیتا) و برای اولین بار در سازمان خود CRM را پیاده سازی می کنید.

2-شما در حال مهاجرت از CRM به CRM دیگر هستید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت crm است.

هر دو سناریو مملو از چالش هایی هستند ، به ویژه در مورد انتظارات ذینفعان. ممکن است به یک جمله تکیه کنند: “شکست یک گزینه نیست” ، اما ممکن است زمانی که تغییرات قابل توجهی را برای بخش فروش در شرکت خود اعمال می کنید ، نزدیک باشد این تغییر روش شما جواب ندهد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از داینامیک 365 است.

با فرض اینکه شما قبلاً یک سیستم CRM را انتخاب کرده اید که وظایف مورد نیاز سازمان شما را انجام می داده است ، در این زمان دو دلیل عمده وجود دارد که پیاده سازی CRM شکست می خورد. به این ترتیب سازمان شما با دانستن آن ها می تواند از سرنوشت شکست های مشابه آن جلوگیری کند.

شما به اندازه کافی آماده نشده اید

برخی چیزها را می توان به راحتی تغییر داد به عنوان مثال ، قلم در دفتر یا اینکه آیا در راهرو شرکت یک دستگاه قهوه ساز تهیه کنید.

صرف نظر از این ، پیاده سازی CRM جدید یا تغییر سیستم قبلی CRM شما یکی از آن کار های ساده نیست. زمان مهمی برای برنامه ریزی و آماده شدن برای تغییر صرف می شود. در اینجا چند مورد وجود دارد که می خواهید به عنوان یک پیش نیاز در نظر بگیرید:

برای درک بهتر این نکته چرا کسب و کار شما به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارد مقاله 7 نشانه هشدار دهنده که شرکت شما به نرم افزار CRM نیاز دارد را مطالعه بفرمایید.

نقشه برداری داده ها

داده های اساسی در CRM چیزی است که به سیستم ارزش می دهد. اولین نکته کیفیت داده های فعلی شما است. اگر از ابتدا کار را شروع می کنید ، می خواهید از فروشندگان خود صفحات گسترده مثل ورد یا اکسل (یا شکل دیگری از داده ها) را که برای ردیابی معاملات استفاده می کنند را در سیستم جدید CRM وارد کنند.

اگر  در CRM موجود دارید ، می خواهید ارزیابی کنید که داده ها به چه شکلی هستند. باید بدانید که انتقال داده هایی که به هم ریخته اند به نفع هیچکس نخواهد بود.

اینها تنها چند سوال است که هنگام فکر کردن در مورد داده ها و راه اندازی یک سیستم CRM جدید باید بپرسید تا خلاقیتان به جریان بیفتد.

حتما نوشته

CRM جدید

فراتر از زمینه های استاندارد ، مانند نام ، نام خانوادگی ، ایمیل ، نام شرکت و غیره ، فروشندگان شما در حال حاضر چه نوع اطلاعاتی را دنبال می کنند؟

آیا می توان هر یک از این اطلاعات را استاندارد کرد؟ به عنوان مثال ، اگر فروشندگان از آفیس استفاده می کنند و در هر صنعتی که برای آنها منطقی است تایپ می کنند ، آیا می توانید یک لیست کشویی از پیش تعیین شده از صنایع را که کاربر می تواند از بین آنها انتخاب کند پیاده سازی کنید؟

آیا زمینه هایی وجود دارد که برخی از فروشندگان آنها را دنبال می کنند و برخی دیگر آنها را دنبال نمی کنند؟ آیا آن زمینه ها برای داشتن یک مکان خوب یا یک مکان مناسب هستند؟

CRM موجود

فروشندگان شما در حال حاضر از کدام زمینه های استاندارد برای شرکت ها ، مخاطبین و معاملات یا فرصت ها استفاده می کنند؟

چند فیلد سفارشی دارید؟ نوع فیلد هر کدام چیست؟ گزینه های زمینه چیست؟ آنها به کدام شی (ها) گره خورده اند؟

آیا زمینه هایی وجود دارد که هیچکس در حال استفاده از آنها نیست و می توان آنها را حذف کرد؟ هر دو، وقتی شخصی یک فرم را در وب سایت شما پر می کند ، داشتن چه اطلاعاتی خوب است؟ فروشندگان چگونه اولویت رهبری را تعیین می کنند؟ چگونه آنها تمایل به بسته شدن را علامت گذاری می کنند (یا در حال علامت گذاری هستند)؟

فرآیندهای تعریف شده

اگر CRM وجود نداشته باشد ، معمولاً فرآیندهای زیادی وجود ندارد که فروشندگان باید دنبال کنند. با این حال ، اگر از یک CRM به CRM دیگر منتقل می شوید ، به احتمال زیاد حداقل چند فرایند و روش وجود دارد ، یا شاید بسیاری.

با بررسی کامل فرایندهای موجود شروع کنید. از فروشندگان بخواهید نحوه استفاده از این سیستم را به صورت روزانه مورد بررسی قرار دهند. بدون درک این موضوع ، آماده شدن برای فرآیندهایی در یک سیستم جدید که نیازهای آنها را برطرف کند ، دشوار است.

به عنوان مثال ، یک مشتری من هر بار که یک پرس و جو جدید انجام می شد ، سرنخ های جدیدی در CRM قدیمی ایجاد می کرد تا بتوانند وضعیت سرنخ را از ابتدا تا معماله ردیابی کنند. سیستم جدید فقط به ازای هر نفر یک پرونده تماس مجاز می کند. بدون درک این اختلاف پیش از موعد ، ما آمادگی این را نداشتیم که به این موضوع بپردازیم و روند جدید را با سیستم جدید در میان بگذاریم.

با ممیزی کامل خود ، تعیین کنید که چه فرایندهایی باید (یا می توانند) ثابت بمانند و کدام باید تغییر کنند. به عنوان مثال ، مراحل معامله شما ممکن است به این ترتیب عالی باشد ، اما ممکن است متوجه شوید که به فروشندگان نیاز دارید تا صنعت را در سطح شرکت به جای سطح تماس نشان دهند.

سرانجام ، یک گزارش دقیق از آنچه مدیریت باید از نظر گزارش دهی ببیند ، بدست آورید. آیا با صنعت معامله می شود؟ رتبه بندی توسط نماینده فروش و هدف؟ زمان در هر مرحله معامله؟ این الزامات گزارش دهی بر فرایندهایی که فروشندگان شما باید دنبال کنند و نحوه ذخیره داده ها در CRM تأثیر خواهد گذاشت.

SLA بین بازاریابی و فروش

یک سیستم CRM مزایای زیادی دارد ، از جمله کارایی فروشنده ، ردیابی و مدیریت داده ها ، گزارش دهی و توانایی مدیریت خط لوله در صورت استعفا از فروشنده یا استخدام خط جدید.

با این حال ، یکی از مزایای اضافی ، توانایی برقراری ارتباط بین بازاریابی و فروش است (با توجه به یک راه حل جامد اتوماسیون بازاریابی). ایده بازاریابی آوردن سرنخ ها و “انداختن آنها روی دیوار” برای فروش یک ایده قدیمی است ، اما متأسفانه هنوز در بسیاری از محیط های کاری امروز صادق است.

برای استفاده بیشتر از CRM خود ، یک توافقنامه سطح خدمات (SLA) بین بخشهای بازاریابی و فروش خود تعیین کنید. به طور معمول این موارد شامل تعریف مراحل چرخه زندگی و همچنین توافق بازاریابی با مقدار مشخصی از سرنخ ها و فروش با توافق برای پیگیری در یک بازه زمانی مشخص است.

تعریف نحوه ورود مخاطبین از طریق بازاریابی به سیستم CRM (و همچنین فروشندگانی که مستقیماً وارد می شوند) آخرین مرحله در آماده سازی برای اجرای مناسب قبل از موعد است.

فروشندگان در برابر تغییر مقاوم هستند (همه ما هستیم).

واقعا تقصیر آنها نیست صادقانه بگویم ، تقریباً همه ما در برابر تغییرات مقاوم هستیم. تفاوت فروشندگان در این است که آنها دارای اهرم هستند و پول شرکت شما را به ارمغان می آورند. به همین دلیل ، من مواردی را دیده ام که فروشندگان بسیاری از کارت ها را در دست دارند و می خواهند در مورد نحوه اداره امور در بخش و آنچه “مجاز به فرار از آنها هستند” تماس بگیرند.

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا پیاده سازی CRM به طور خاص به استفاده فروشندگان از سیستم مربوط می شود.

مدیریت به طور یکجانبه از آن حمایت نکرد

یک سیستم CRM جدید باید از بالا به پایین پشتیبانی شود. اگر فروشندگان نسبت به سیستم جدید احساس دوگانگی داشته باشند ، ممکن است از سیستم قبلی استفاده کنند ، با توجه به این واقعیت که مدیریت ممکن است تغییر کند و به آنها اجازه دهد به شیوه قدیمی کارها بازگردند.

تضمین خرید از همه سطوح کلید دور زدن این مسئله است. از مدیریت بخواهید اهمیت و مزایای CRM را به صورت عمومی تقویت کند. این امر استفاده و سرمایه گذاری در موفقیت پروژه را تشویق می کند.

سیستم جدید پیچیده است و استفاده از آن سخت است

اگر یک فروشنده برای ردیابی معاملات خود از یک صفحه گسترده مثل اکسل استفاده می کند ، پیاده سازی CRM ممکن است برای کاربرانش پیچیده و خسته کننده باشد. فرآیندهایی که در یک سیستم CRM ساده بودند ممکن است در سیستم دیگر با سه یا چهار کلیک انجام دهند. این نوع ناامیدی باعث می شود فروشندگان با تکیه بر شیوه قدیمی انجام کارها  و بدتر از همه ، در مورد بهره وری همه کارها را دو بار انجام دهند ، یک بار در هر CRM.

برخی از سیستم های CRM مانند  Microsoft Dynamics 365وجود دارد که سهولت استفاده را به عنوان یکی از اولویت های اصلی این پلت فرم حفظ می کند. در حالت ایده آل ، CRM باید به قدری آسان باشد که فروشندگان بتوانند به تنهایی آن را انتخاب کنند در حالی که به اندازه کافی قوی هستند تا سطح گزارش مورد نیاز مجموعه C را ارائه دهند. تظاهرات زنده سیستم به نمایش سهولت استفاده کمک می کند ، اما اگر فروشنده ای دارید که بازی را امتحان کرده و بازخورد ارائه می دهد ، یک فروشنده واسطه می تواند گزینه بهتری باشد.

شما از فروشندگان خود به اندازه کافی حمایت نکرده اید

راه اندازی فروشندگان خود بر روی یک سیستم جدید (یا هر CRM در این زمینه) می تواند چالش برانگیز باشد. اما اگر آنها از سیستم استفاده نکنند ، پروژه شما شکست می خورد.

برای حمایت از فروشندگان خود ، پنج مرحله زیر را در نظر بگیرید:

  • به میزان کافی برای تغییر آماده شوید و زمان خود را صرف بررسی جزئیات کنید. اطمینان حاصل کنید که فروشندگان تمام داده ها و فیلدهای سفارشی را در CRM مورد نیاز خود دارند.
  • برقراری ارتباط! در حین کار در جهت پیاده سازی CRM ، فروشندگان را در جریان هر مرحله قرار دهید. درخواست بازخورد کنید. خرید مطمئن
  • ارائه جلسات آموزشی در مورد نحوه استفاده از CRM و سناریوهای رایج ؛ این جلسات را ضبط کرده و فیلم ها را در یک مکان مرکزی ذخیره کنید.
  • در صورت نیاز ، فرآیندهای کلیدی را با جزئیات (و اسکرین شات) برای مرجع فروشندگان مستند کنید.
  • مکانیزمی برای فروشندگان ایجاد کنید تا سوالات مربوط به CRM را بپرسند ، مانند فرم های ثبت نام یا تعریف ساعات اداری.

فروشندگان شما از سیستم CRM هر روز ، معمولاً در تمام طول روز استفاده می کنند. این جزء لاینفک کار آنهاست. CRM خوب فروشندگان را کارآمدتر می کند و منجر به نرخ بهتر بسته شدن و زمان بسته شدن کوتاه مدت می شود. مطمئن شوید که پیاده سازی CRM شما با آمادگی کامل و پرداختن به مقاومت طبیعی در برابر تغییر از ابتدا محکوم به شکست نیست.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : مدیریت_ارتباط_با_مشتری,داینامیک_365,crm_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 274 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 13:15

بازاریابی را می توان در قالب پرسشهای زیر حاصل کرد:

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

  • به دنبال دسترسی به چه افرادی هستید؟
  • آن افراد باید چه کاری را انجام بدهند؟
  • چگونه آنها را برای انجام آن عمل ترغیب میکنید؟
  • چگونه میزان کارآمدی بازاریابی در تأثیرگذاری بر انجام آن عمل را می سنجید؟
  • توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری است.

پاســخ بــه ایــن سوالات بــه تنظیــم یــک اســتراتژی بازاریابــی منجــر می شــود. البتــه درک ایــن چارچــوب ســاده اســت، امــا اجــرای عملــی آن بــه همیــن انــدازه آسـان نیسـت. درهرصـورت، موفقیـت فقـط بـا داشـتن یـک اسـتراتژی منطقـی و حسـاب شـده قابـل حصـول اسـت و بـدون تنظیـم یـک اسـتراتژی بازاریابـی کارآمـد نمی توانیــد ره بــه جایــی ببریــد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از  سی ار ام فارسی است.

اما استراتژی بازاریابی چه اهمیتی دارد؟

بازاریابـی را بـه عنـوان یـک سـفر در نظـر بگیریـد. البتـه کـه می توانیـد سـوار ماشـین شـوید و بـدون هیـچ برنامـهای عـازم سـفر شـوید، امـا بـه احتمـال قریـب بـه یقیـن، فقــط وقــت و بنزینتــان هــدر خواهــد رفــت و هرگــز بــه جایــی کــه ارزش ایـن سـفر را داشـته باشـد نمی رسـید. از طـرف دیگـر، اگـر نقشـه و برنامـه داشــته باشــید، می توانیــد از وقتتــان بیشــتر اســتفاده کنیــد و مــزد زحماتتــان را بگیریـد. اسـتراتژی چیـزی مشـابه بـا نقشـه و برنامـه ریـزی در مثـال بالا است کـه بـه فعالیت هـای شـما جهـت می دهـد تـا بتوانیـد از وقـت خـود بهتـر اسـتفاده کنیـد؛ دلیــل و هــدف هــر اقــدام را مشــخص و درک کنیــد و شــانس تحقــق اهدافتــان را افزایـش بدهیـد.

برای تنظیم و اجرای یک استراتژی بازاریابی مؤثر، روند زیر را دنبال کنید:

1- مخاطب خود را بشناسید طبیعتـا هـر شـرکتی بـرای خدمـت بـه مشـتریان خـود راه انـدازی می شـود؛ بـا ایـن وجـود، بسـیاری از شـرکت ها بـرای درک اینکـه آن مشـتریان چـه کسـانی هسـتند و بـا چـه مشـکاتی دسـت و پنجـه نـرم می کننـد کـه شـرکت بایـد بـه دنبـال پیـدا کــردن راه حــل بــرای آن‌ها باشــد بــه انــدازه کافــی وقــت صــرف نمی کننــد. لــذا بــرای موفقیــت اســتراتژی بازاریابــی خــود در ابتــدا بایــد بــا مخاطــب یــا مشــتری هـدف و نیازهـا، خواسـته ها و مشکلات او تـا جایـی کـه می توانیـد آشـنایی پیـدا کنیـد.

2- عمل مطلوبی که مشتری باید انجام بدهد را مشخص کنید مرحلــه بعــد از تعییــن افــرادی کــه بایــد بــه آن‌ها دسترســی پیــدا کنیــد، تعییــن عمــل یــا اعمالــی اســت کــه آن‌ها را بــه ســمت خریــد هدایــت می کنــد. طبیعتــا عمـل نهایـی مطلـوب، انتخـاب کالا و خریـداری حضـوری یـا غیرحضـوری اسـت؛ امـا معمولاً قبـل از رسـیدن بـه ایـن مرحلـه، انجـام برخـی اقدامـات دیگـر ماننـد عضویـت در فهرسـت ایمیـل مارکتینـگ، دنبـال کـردن شـما در شـبکه های اجتماعـی، تمـاس بـا کارشناسـان شـرکت بـرای مشـاوره یـا دریافـت نمونـه محصـول ضـروری اسـت.

3- مفهوم قیف بازاریابی را درک کنید. درک عملکـرد چیـزی موسـوم بـه قیـف بازاریابـی در هنـگام تعییـن اعمـال مطلوبی کـه بـه دنبـال انجـام آن‌ها از سـوی مخاطـب هسـتید قطعـا بـه نفـع شـما خواهـد بـود. قیـف بازاریابـی یـک قیـف شـماتیک اسـت کـه موقعیـت مشـتری در فرآینـد خریـد از بازاریابی محصـول تـا شـروع تحقیـق دربـاره گزینه هــای مختلــف و در نهایــت، خریــد را بــه تصویــر می کشــد. قیـف بازاریابـی توسـط کارشناسـان مختلـف بـه مراحـل مختلـف و متنوعـی تقسـیم شـده، امـا بـه طـور کلـی مراحـل زیـر را در بـر میگیـرد:

  • بالای قیف: مشتری به محصول یا شرکت هیچ توجهی ندارد.
  • وسـط قیـف: مشـتری در حـال تحقیـق بـرای پیـدا کـردن محصـول مناسـب بـرای حـل مشـکل یـا رفـع نیـاز خـود اسـت.
  • انتهای قیف: مشتری آماده خرید است.

4- تاکتیک های خود را مشخص، شناسـایی و انتخـاب کنید، تاکتیک هایـی کـه بـه کمـک آن‌ها می توانیـد بهتـر و سـریعتر بـه هـدف خـود دسـت پیـدا کنیـد بخشـی از همـه اسـتراتژی های مؤثـر بازاریابـی اســت. البتــه از آنجایــی کــه به خصــوص در بازاریابــی آنلاین میــزان تنــوع و تعــدد گزینه هــای موجــود بســیار زیــاد اســت، احســاس گیجــی و ســردرگمی دور از انتظـار نخواهـد بـود. در عیـن حـال، بـا توجـه بـه مخاطبـان خـود کـه در مرحلـه اول بــا آن‌ها آشــنایی پیــدا کرده ایــد و تاکتیک هــا و کانال هایــی کــه بــرای آن‌ها محبوبیـت بیشـتری دارنـد می توانیـد شـروع خوبـی داشـته باشـید. بـرای انتخـاب بهتریـن روش هـا و کانال هـا ابتـدا بررسـی کنیـد کـه مخاطبـان هـدف شـما بیشـتر وقـت خـود را در کجـا می گذراننـد و سـپس بـرای انتخـاب تاکتیک هـا و روش هـای مختلـف بازاریابـی بـرای ارتبـاط مؤثـر بـا آن‌ها در زمـان مناسـب در آن موقعیت هـا برنامـه ریـزی کنیـد.

5- استراتژی بازاریابی خود را اجرا کنید

پـس از تعییـن و تنظیـم اسـتراتژی بازاریابـی، نوبـت بـه اجـرای آن می رسـد. بـرای اجـرای صحیـح و دقیـق اسـتراتژی بازاریابـی بایـد مهارت هـا، پرسـنل و ابـزار مناســبی را در اختیــار داشــته باشــید. در ادامــه بــه شــرح ایــن ســه مهــم خواهیــم پرداخـت:

مهارت های لازم برای بازاریابی مهارتــ هایی کــه هــر بازاریــاب بــرای موفقیــت در بازاریابــی بــه آن نیــاز دارد بــه نــوع اقداماتـی وابسـته اسـت کـه بایـد انجـام بدهـد؛ امـا بـه طـور کلـی از جملـه مهمترین مهارت هــای لازم کــه در بســیاری از روشهــای بازاریابــی بــه کار می آینــد می تــوان

بـه مـوارد زیـر اشـاره کـرد:

  • مهــارت ارتبــاط کلامی: توانایــی برقــراری ارتبــاط مؤثــر در بازاریابــی اهمیــت بــه ســزایی دارد و وضــوح و تاثیرگــذاری کلمه در موفقیت آمیــز بــودن بازاریابــی حــرف اول را می زنــد.
  • مهـارت نویسـندگی: شـما بـه عنـوان کسـی کـه بازاریابـی می کنـد زیـاد بایـد دسـت بـه قلـم شـوید؛ چـه بـرای تولیـد محتـوا، یـا نوشـتن ایمیل بـرای مشـترکان فهرسـت ایمیــل مارکتینــگ خود.
  • مهـارت تحقیـق: تحقیـق بیشـتر بـه معنـای کسـب اطاعـات بیشـتر اسـت و هرچـه اطاعـات بیشـتری داشـته باشـید، بهتـر می توانیـد برنامـه ریـزی کنیـد.
  • مهـارت تجزیـه و تحلیـل: توانایـی تحلیـل اطاعات خام جمع آوری شـده و شناسـایی روندهـای صعـودی و نزولـی و علـت آن‌ها بـرای جـرح و تعدیـل و بهبـود اقدامـات مرتبـط بـا بازاریابـی ضـروری اسـت.
neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : مدیریت_ارتباط_با_مشتری,داینامیک_365,crm_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 95 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 13:17

وقتی صحبت از ذخیره داده‌های مشتری برای بازاریابی شخصی می‌شود، مشاغل به یک سیستم جامع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیاز دارند. یک سیستم CRM خوب که وظیفه پیگیری شماره تلفن، آدرس ایمیل، خریدهای قبلی و سایر اطلاعات حیاتی را بر عهده دارد، بسیاری از کارهای وقت‌گیر را حذف می‌کند. علاوه بر این، به شما امکان می‌دهد تمام داده‌های مشتری خود را منظم نگه‌دارید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از crm فارسی است.

اگر از قبل با این نوع نرم‌افزار آشنا هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا نحوه استفاده بهتر از CRM خود را برای مشاغل بیاموزید.

1 – دسترسی اعضای تیم را مشخص کنید

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری است.

اگر می‌خواهید در استفاده از سیستم CRM خود بهتر عمل کنید، باید ابتدا مجوزهای خاصی را به کارکنان خارج از تیم بازاریابی خود بدهید. به‌عنوان‌مثال، همکاران فروش شما نیاز به دسترسی به اطلاعات دارند زیرا می‌تواند به آن‌ها در تاکتیک‌های فروش کمک کند تا شانس خود را برای فروش افزایش دهند. آن‌ها می‌توانند اقلام خاصی را بر اساس خرید قبلی مشتری به مشتریان عرضه کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند معاملات و تبلیغاتی را در مورد محصولاتی که ممکن است مشتری به آن‌ها علاقه داشته باشد، نشان دهند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از نرم افزار سی ار ام  است.

2 – تنظیمات CRM خود را سفارشی کنید

برنامه‌های CRM معمولاً فیلدهایی برای پر کردن نام مشتری، آدرس ایمیل، شماره تلفن، مکان، تاریخ ورود آن‌ها به سیستم CRM و موارد دیگر دارد. این فیلدها همچنین می‌توانند سفارشی شوند تا معیارهای مهم دیگری را برای جمع‌آوری داده‌های مشتری شما در بربگیرند.

برای سفارشی‌سازی تنظیمات CRM برای افزایش کارایی برنامه، باید چرخه فروش شرکت خود را رعایت کنید. هنگامی‌که شروع به مشاهده الگوها می‌کنید، می‌توانید مراحل را در داخل قیف فروش ایجاد کنید. با سه مرحله اساسی که به‌عنوان سرب، فرصت و مشتری شناخته می‌شوند، کوچک شروع کنید. هر مرحله نشان‌دهنده نقطه خاصی در قیف فروش است که شمارا از ابتدا تا انتها راهنمایی می‌کند.

با رعایت چرخه متوسط ​​فروش از مشتری به مشتری، متوجه الگوهایی خواهید شد. همه‌کسانی که از فروشگاه آنلاین شما دیدن می‌کنند به مشتری پرداخت‌کننده تبدیل نمی‌شوند. برخی از افراد در مرحله اولیه سرب گیر می‌افتند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است از وسط یا حتی در انتهای قیف فروش خارج شوند. برای اینکه مشتریان خود را در مسیر فروش حرکت دهید، با استفاده از اطلاعاتی که از CRM خود جمع‌آوری کرده‌اید، یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید.

هنگامی‌که سرنخ جدیدی وارد مرحله اول قیف فروش شد، باید فوراً با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. ساده‌ترین راه برای این کار ارسال یک ایمیل خوش‌آمد گویی است. این پیام‌ها معمولاً هنگامی ایجاد می‌شوند که یک بازدیدکننده جدید برای دریافت اعلانات از شرکت شما ثبت‌نام می‌کند. ایمیل خوش‌آمد گویی باید مجموعه‌ای از پیام‌های بازاریابی ایمیلی را راه‌اندازی کند که به‌منظور هدایت پیشتاز در قیف فروش تا رسیدن به پایان کار است.

3 – داده‌های موجود را به سیستم CRM خود وارد کنید

اکنون‌که اعضای تیم خود را درگیر کرده‌اید و تنظیمات CRM شما سفارشی‌شده است، واردکردن داده‌های موجود خود به سیستم را شروع کنید. داده‌های موجود می‌تواند شامل مخاطبین، تبلیغات و حتی مشاغل دیگر در شبکه شما باشد.

اگر در حال حاضر از صفحات گسترده برای پیگیری سرنخ‌ها و فرصت‌های خود استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی با استفاده از قالب فایل مقادیر جداشده با کاما (CVS) به سیستم CRM وارد کنید. برای اطمینان از یک انتقال بدون درز، به یاد داشته باشید که هر ستون در صفحات گسترده شما باید با فیلدهای خالی در سیستم CRM مطابقت داشته باشد.

4 – ابزارها و برنامه‌های شخص ثالث را اضافه کنید

نکته هیجان‌انگیز در مورد برنامه‌های CRM این است که اکثر آن‌ها با سایر ابزارها و برنامه‌های شخص ثالث سازگار هستند. به‌راحتی عملکردهایی مانند فرم دهنده وب را در سیستم CRM خود ادغام کنید تا به سازمان‌دهی همه داده‌های مشتری کمک کنید. یکی دیگر از اهداف اصلی نرم‌افزار CRM حذف هرچه بیشتر کارهای تکراری و زمان‌بر است.

به‌عنوان‌مثال، وقتی یک بازدیدکننده جدید وب‌سایت شمارا پیدا می‌کند و فرم وب را پر می‌کند، می‌خواهید این داده‌ها به‌طور خودکار در سیستم CRM شما وارد شوند. نیازی به واگذاری این شغل به یکی از اعضای تیم بازاریابی شما نیست، درصورتی‌که توسط CRM شما در عرض چند ثانیه انجام شود.

5 – داشبورد را سفارشی کنید

کنترل پنل یک سیستم CRM به داشبورد معروف است. به‌عنوان صفحه‌نمایشی که چشم‌اندازی از اطلاعات مشتریان و عملکرد کارکنان را برای مشاغل فراهم می‌کند، می‌توانید به‌راحتی جریان همه‌چیز را پیگیری کنید.

برای استفاده بهتر از سیستم CRM، ظاهر داشبورد خود را سفارشی کنید. می‌توانید آماری را که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید کل فروش یک محصول خاص را مشاهده کنید یا حتی ببینید چند کار روزانه کارکنان شما انجام داده‌اند.

6 – تجزیه‌وتحلیل و گزارش دهی را فعال کنید

هدف یک برنامه CRM ساده‌سازی نحوه جمع‌آوری و سازمان‌دهی داده‌های مشتری است. برای استفاده بهتر از سیستم، تجزیه‌وتحلیل و گزارش دهی را فعال کنید. گزارش‌ها روزانه، هفتگی، ماهانه، سه‌ماهه یا سالانه را انتخاب کنید که خلاصه‌ای از معیارهای CRM شما و تیم شمارا ارائه می‌دهد. تجزیه‌وتحلیل این معیارها مناطقی را نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما در آن پیشرفت کرده و هنوز نیاز به تعدیل دارد.

جمع‌بندی با استفاده از سیستم CRM

هیچ‌وقت برای واردکردن یک برنامه CRM در تجارت خود زود نیست. اگر می‌خواهید درباره نحوه اتوماسیون بازاریابی به استفاده بهتر از CRM خود بیاموزید، امروز از نسخه دمو را از نورون سی ار ام درخواست کنید درخواست کنید.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : مدیریت_ارتباط_با_مشتری,داینامیک_365,crm_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 166 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 15:40

اگر شما یک کسب‌ و کار کوچک یا متوسط ​​هستید که به مصرف‌کنندگان محصولی را می‌فروشید، احتمالاً می‌خواهید کمپین‌های بازاریابی خود را به‌صورت خودکار پیاده و شخصی سازی کنید. راه‌حل استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری Microsoft Dynamics 365 است.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

خوشبختانه برای بازاریابان CRM در حال تبدیل‌شدن به ابزار اصلی است. طبق مقاله اخیر دنیای اقتصاد، ” تقریباً 37 درصد از مشاغل کوچک” کاملاً با نرم افزار های آنلاین و مبتنی بر ابر بازاریابی و حسابداری سازگار هستند، پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2023 به 86 درصد از مشاغل کوچک برسد.

شما به‌ احتمال‌ زیاد برای مدیریت تجارت خود به نرم‌افزار CRM نیازمند خواهی شد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام است.

 

ادغام اتوماسیون بازاریابی همراه با نرم افزار CRM یک مزیت واقعی برای کسب و کار ها محسوب می شود. داده های هر سرنخ در CRM دارای شرایط و تنظیم های بیشتری هستند و بنابراین کار و برنامه ریزی بر روی آن‌ها آسان‌تر است:

  • فروشندگان شما اطلاعات مرتب تر و جامع تری از مشتری در اختبار دارند و می توانند مکالمه های خود را برنامه ریزی و سازماندهی کنند.
  • توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از نرم افزار سی ار ام است.

  • ایمیل های شما به صورت انبوه بوده و به هم مرتبط هستند.
  • براساس علایق و نیاز های مشتری می توانید در هر مرحله در قیف فروش، تبلیغات مرتبط با آن مرحله را انجام دهید.

این ها بخشی از مزایای بسیار مهمی هستند که بر اثر استفاده از سی ار ام در فرآیند های بازاریابی و فروش قابل دسترس خواهند بود.

قطع ارتباط

در حالی که CRMهای جامعی ماننده Microsoft Dunamics 365 با سیستم‌ های اتوماسیون بازاریابی مختلف ارتباط برقرار می‌کند، همچنان بسیاری از مشاغل B2C از CRM های اختصاصی استفاده می‌کنند که برای صنایع خاص ساخته‌شده است:  داروخانه ها، دندانپزشکی و ده‌ها مورد دیگر. این سامانه‌ها دارای امکانات فقط لازم هستند که کار محدود مشخص شده آن صنعت را انجام می دهند؛ اما آن‌ها از نظر بکپارچه بودن با دیگر سیستم های بازاریابی و یا جسابداری و همچنین از نظر پردازش داده ها سال‌ ها عقب تر از Microsoft Dynamics 365 هستند.

در اینجا مثالی لیستی از خواسته‌های یک مرکز بازاریابی متمرکز برای دریافت، تقسیم‌بندی و سپس ارتباط با مشتریان بالقوه وجود دارد:

  • ثبت سوابق همه تعاملات صورت گرفته با یک مشتری احتمالی
  • به نمایندگان اجازه دهد تا بر اساس علاقه در هر مرحله از قیف فروش، مشتریان احتمالی را برچسب‌گذاری و تقسیم‌بندی کنند.
  • شناسایی و جلوگیری خودکار از سوابق تکراری.
  • به‌طور خودکار چشم‌اندازهای موجود در فرآیند فروش و بازاریابی  قابل پیشبنی و برنامه ریزی باشد.
  • پیام‌های بازاریابی را بر اساس بازدید از صفحات وب تنظیم کرد.
  • اتصال به شبکه ای مجازی تلگرام و واتساپ امکان پذیر باشد.

همه این خواسته های تیم های بازاریابی و فروش در مایکروسافت سی ار ام قابل راه اندازی و اجرا هستند.

CRM های اختصاصی دارای موانع کلیدی هستند که شمارا از دریافت مزایای آن بازمی‌دارد:

  • بدون (یا محدود) فرم‌های وب به سرور
  • بدون سیگنال تبدیل به Google Analytics یا AdWords
  • پشتیبانی از ردیابی تماس‌ها
  • بدون پشتیبانی از کمپین ایمیل
  • بدون پشتیبانی از SMS
  • پشتیبانی از چت آنلاین
  • بدون پشتیبانی از تبلیغات سرب

آنچه آموخته‌ایم (و هنوز هم می‌آموزیم) می‌تواند برای سایر شرکت‌ها با چالش‌های مشابه مفید باشد و به کار آید.

در صورت نداشتن سی ار ام به نظر می‌رسد سه پلتفرم مختلف برای نقش “مرکز بازاریابی ” رقابت می‌کنند:

  • مرکز ردیابی تماس
  • مرکز بازاریابی ایمیل
  • مرکز گفتگو

اجازه دهید جوانب مثبت و منفی هر یک را مرور کنیم:

مرکز پیگیری تماس

92 درصد از ارتباطات مشتری با تلفن اتفاق می‌افتد.

بسیاری از مشاغل B2B عمدتاً متکی به تماس‌های تلفنی و چت و پیام کوتاه هستند.

کوکی‌ها مبتنی بر وب با استفاده از خدمات ردیابی تماس (Voip) به تماس‌های تلفنی و پیامک مرتبط می‌شوند.

بااین‌حال، شماره‌های تماس ثبت شده برای بازاریابی آفلاین (بروشورها، علائم، تبلیغات چاپی) فاقد رد پای دیجیتالی هستند، بنابراین برچسب‌گذاری دستی یا سنتی سرنخ‌ها مورد نیاز است.

آنجاست که همه‌چیز از هم می‌پاشد فروشندگان ردیابی تماس انتظار دارند که کاربران از CRM استفاده کنند. برخی از فروشندگان، یک برنامه ابتدایی، شبیه CRM را ارائه می‌دهند که فاقد ابزارهای قوی مورد نیاز برای اتوماسیون بازاریابی واقعی است و اکثر فروشندگان  با صدها CRM اختصاصی ارتباط برقرار نمی‌کنند.

برای مثال:

شرکت بزرگ CallRail یک گزینه ارسال فرم وب را ارائه می‌دهد که با اسکریپت درج شماره پویا (DNI) کار می‌کند. بدون یک برنامه CRM قوی‌تر، اطلاعات را نمی‌توان به‌راحتی برای مواردی مانند ایمیل هدفمند، پیامک یا کمپین‌های تبلیغاتی فیس‌بوک سوءاستفاده کرد.

پس اگر فقط از برنامه های بازاریابی طراحی شده برای بازاریابی و یا سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده به صورت اختصاصی برای یک صنعت خاص استفاده می کنید در اتصال هر بخش به یکدیگر دچار مشکل خواهی شد و این در حالی است که سی آر ام مایکروسافت بسیار راحت تر با دیگر اتوماسیون های مختلف ارتباط برقرار می کند.

مرکز ایمیل

البته، تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ قلب اتوماسیون بازاریابی است. یک راه‌حل مشخص این است که از داده های مدیر کمپین ایمیلی خود به عنوان یک مرکز متمرکز برای اطلاعات احتمالی استفاده کنید. متأسفانه، اکثر سیستم‌ عامل‌های ایمیلی (MailChimp، Constant Contact) به این منظور طراحی نشده‌اند.

خبر خوب این است که ارسال‌های فرم انبوه را می‌توان به‌راحتی راه اندازی کرد؛همچنین می شود مشتریان را تقسیم بندی و بخش بندی کرد و حتی مشتریان را می‌توان بر اساس پاسخ‌ها و یا اقداماتی که انجام می دهند، به‌طور خودکار از یک لیست به لیست دیگر منتقل کرد.

ایمیل‌های انبوه می‌توانند کند باشند، در مشکل هرزنامه گم شوند یا نادیده گرفته شوند. اغلب اوقات، اگر تماس اولیه منجر به فروش نشود، فرصت نیز از دست می‌رود.

یک مشکل که هر این رویکرد را آزار می‌دهد، ایمیل های تکراری است. آن‌ها ممکن است با شماره تکراری تماس بگیرند، اما سپس با استفاده از همان شماره مکالمه متنی را ادامه دهند. سپس به چت آنلاین (یا یک ربات چت) و سپس واتساپ بروند!

چالش این است که همه این تعامل ها مستقیم و برخط باشد. اکثر نرم‌افزارهای CRM ادغام بومی با خدمات ردیابی تماس‌های محبوب دارند. این‌ها با تشخیص تماس گیرنده اصلی به استنباط تماس‌های مکرر کمک می‌کند؛ اما این‌ها همیشه یکپارچه کار نمی‌کنند (هنگامی‌که یک مشتری از تلفن دوم استفاده می‌کند) و بدیهی است که وقتی فرم‌های وب شماره تلفن ندارند، نمی‌توانند به درستی کار کنند.

اینجا است که ضعف نرم افزار های بازاریابی مشخص می شوند درحالی که سی ار ام قابلیت اتصال این نوع پیام ها و لیست های مختلف ایمیلی را دارد، در سی ار ام می توان کمپین ها را مدیریت و ایجاد کرد و همجنین مدیریت لیست ایمیل ها در سی ار ام امکان پذیر است.

خدماتی مانند نورون سی آر ام قول می‌دهند که برنامه‌ها را بدون کارمند فناوری اطلاعات به هم متصل کنند. حقیقت این است که جزئیاتی (مانند نحوه جلوگیری از تکرار اشتباهات) فوق‌العاده هستند.

 

مرکز چت محور

بر اساس تحقیقات کوتاه ما، بسترهای پیام‌رسانی چت و شبکه های اجتماعی درواقع می‌تواند بهترین راه‌حل برای ایجاد اتوماسیون بازاریابی بدون CRM باشد.

اول، چت آنلاین، پاسخگوی خودکار و ربات‌ها به‌طور فزاینده‌ای محبوب هستند و جایگزین فرم‌های وب به سرور و حتی تماس‌های تلفنی شده اند. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که 73 درصد از مشتریان، از تجربه چت آنلاین خود راضی هستند، در حالی که فقط 61 درصد از کاربران ایمیلی و 44 درصد از کاربران از تلفن استفاده می کنند.

اکثر سیستم‌عامل‌های چت به مدیرهای پلتفرم اجازه می‌دهند تا تماس‌ها و بخش‌های احتمالی را برچسب‌گذاری کند. مهم‌تر از همه، سیستم‌عامل‌های چت اهمیت ارتباطات همه‌جانبه را تشخیص داده و پشتیبانی از تلفن و پیامک را نیز اضافه کرده‌اند.

لازم به ذکر است که این اقدامات می توانند به سیستم سی ار ام متصل شوند ولی در سایر نرم افزارها چنین اتصالی را نداریم.

نتیجه نهایی

توجه کنید که در این مطلب ما سعی کردیم در کنار مخشص کردن مزایای سی ار ام و مخصوصاً Microsoft Dynamics 365 این نکته را بیان کنیم که این پلتفرم نسبت به نرم افزار های بازاریابی برتری دارد، شما اگر بخواهید در دنیای امروز بازاریابی نوین انجام دهید و به روز باشید باید از ابزار های جدید نیز  استفاده کنید، ابزار هایی که تا حد زیادی جامع باشند و همچنین بتوانند با سایر نرم افزار های تجاری ارتباط برقرار کنند، توجه داشته باشید که نرم افزار های بازاریابی به تنهایی نمی توانند خواسته های بخش های فروش و بازاریابی شما برآورده کنند اما سی ار ام تا حد زیادی تمامی امور شما را کنترل و مدیریت می کند.

تیم نورون سی ار ام با ارائه راه حل سیستم ارتباط با مشتری، برای کسب و کار های کوچک و بزرگ مایکروسافت سی ار ام را ارائه می کند.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : مدیریت_ارتباط_با_مشتری,داینامیک_365,crm_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 142 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 12:56

ارتباط با مشتری  فقط یک امکان عالی از CRM استاندارد برای شما نیست. شرکت‌های بزرگ‌تر (سازمانی) نسبت به شرکت‌های کوچک‌تر(استارتاپ ها) همه نیز می توانند که از سیستم های اتوماسیون سی آر ام استفاده کنند و از ابزارهای مختلف آن ها به درستی بهره ببرند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری است.

با افزایش وسعت، درآمد و استراتژی کارکنان، منابع آن‌ها افزایش می‌یابد، اما با محدودیت‌هایی هم همراه است.

فناوری موظف است با نیازهای شرکت، از مشاغل خرد گرفته تا شرکت‌های بزرگ، تکامل یابد. به‌عبارت‌دیگر، اگر سازمان شما درحال توسعه است، فناوری شما باید با آن پیشرفت کند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از داینامیک 365 است.

امروز تیم نورون سی آر ام  خدمات خود را در ارائه سیستم Microsoft Dynamics 365 ادامه می دهد و می تواند در کنار این سیستم قدرتمند، ماژول و دیگر سیستم هایی به بهتر شده سی ار ام کمک می کنند را ارده دهد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از crm فارسی است.

CRM Enterprise چیست؟

سیستم‌های CRM سازمانی دقیقاً مانند سیستم‌های CRM استاندارد هستند، اما برای سازمان‌های بزرگ‌تر مناسب هستند. مهندسان آن‌ها ویژگی‌های معمولی CRM متوسط ​​شمارا در نظر گرفته و آن‌ها را برای انجام وظایف متعدد عملیات سازمانی گسترش می‌دهند.

صرف‌نظر از اندازه پشته فناوری شرکت، سیستم‌های CRM جزء اصلی تیم‌های فروش و بازاریابی هستند. سیستم‌های CRM سازمانی مدیریت گردش کار را با سازمان داده پیچیده خود برای دسترسی بسیار موردنیاز بهبود می‌بخشد.

سازمان‌های بزرگ‌تر دارای چندین بخش هستند که به‌عنوان چتر برای چندین تیم تخصصی فعالیت می‌کنند؛ و همه آن اعضای تیم فردی به یک CRM قوی احتیاج دارند از کلاه کافی برای کمک به خواسته‌های روزانه و ذخیره اطلاعات کافی استفاده می‌کند.

سیستم‌های CRM سازمانی در مقابل SMB

رشد شرکت منجر به کمپین‌هایی می‌شود که به‌طور فزاینده‌ای دانه‌دانه می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما که مدیر بازاریابی شما پنج سال پیش اجرا می‌کرد امروز متفاوت به نظر می‌رسد با چندین متخصص رسانه‌های اجتماعی که کانال‌های بیشتری را اجرا می‌کنند.

سیستم‌های CRM باید هم‌زمان با عملکرد متقابل در یک سیستم متمرکز، این استراتژی‌های درحال‌توسعه را منعکس کنند.

شرکت‌های کوچک تا متوسط ​​معمولاً در یک منطقه جغرافیایی واحد فعالیت می‌کنند، درحالی‌که شرکت‌ها با مکان‌های متعدد در سراسر جهان فعالیت می‌کنند؛ و مناطق جدید با مسئولیت درک رفتار مشتری بر اساس منطقه به وجود می‌آیند.

همچنین شرکت‌ها دارای خطوط تولید و خدمات بیشتری هستند، گاهی اوقات تحت پوشش مارس‌های مختلف. گزینه‌های بیشتر محصول به معنای مشتریان بیشتر است. بنابراین مدیریت تماس قوی و نمای کامل برای سیستم‌های CRM ضروری است.

ویژگی‌های سیستم CRM سازمانی

سیستم‌های CRM سازمانی باید طیف وسیعی از وظایف پیچیده را انجام دهند و به‌عنوان یک‌شبه پایگاه داده و مدیر گردش کار عمل کنند. هر آنچه یک کسب‌وکار نیاز دارد، این سیستم‌ها باید ارائه دهند.

ویژگی‌های زیر باید در سیستم CRM سازمانی موردتوجه قرار گیرد:

  • مدیریت کمپین ایمیل
  • تقسیم‌بندی و امتیازدهی سرب
  • تجزیه‌وتحلیل عمیق با گزارش
  • مدیریت کانال‌های عمومی
  • مدیریت داده‌های مشتری
  • ادغام گردش کار

در کنار این ویژگی‌ها، اتوماسیون در سیستم CRM ضروری است تا از بارهای وظیفه همگام شود. ثبت تماس‌ها، مدیریت ایمیل، ردیابی نقاط تماس و نگهداری کمپین، همگی وقت گران‌بهای را از متخصصان فروش و بازاریابی می‌گیرند.

CRM آینده چشم‌انداز

باکمی خوش‌بینی، افزایش درآمد، مشارکت مشتری و نوآوری در ذهن متخصصان B2B زندگی می‌کند؛ و در حوزه فناوری، هوش مصنوعی (AI) همه این‌ها را با این روندها به واقعیت تبدیل می‌کند:

API ها

رابط عملکرد برنامه (API) برای ادغام سیستم دیجیتال مرسوم است؛ و با افزایش استفاده از پلتفرم ابری، API ها به‌طور فزاینده‌ای نقش بزرگی در قابلیت استفاده از CRM ایفا می‌کنند.

در سیستم‌های CRM، API ها به دسترسی بیشتر و سازمان‌دهی داده‌های مشتری کمک می‌کنند. هنگامی‌که تیم‌های جداگانه نیاز به دسترسی به اطلاعات یکسان در برنامه‌های مختلف دارند، API آن‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد.

برای دستیابی به طراحی مشتری محور (که کارکنان نیز به آن احتیاج دارند)، ساده‌سازی گردش کار و بهبود قابلیت استفاده با سیستم‌های CRM ضروری است.

اینترنت اشیا

خانواده‌های مدرن خانه‌های خود را به روی وسایل اینترنت اشیاء (IoT) با بازوهای باز کردند دفاتر تجاری نیز از این روش پیروی کرده‌اند. به دلیل صرفه اقتصادی، مشاغل از IoT در مدیریت دستگاه، امکانات، دستیاران هوشمند، ردیابی دارایی‌ها و علائم دیجیتال استفاده می‌کنند.

ادغام قابلیت IoT در یک سیستم CRM پاسخ‌ها و نظارت ارتباطات را ساده می‌کند. به‌جای بررسی تماس‌ها، ایمیل‌ها و نقاط تماس، دستی، دستگاه‌های اینترنت اشیا سخت‌افزار، برنامه‌ها و اینترنت را به هم متصل می‌کنند.

سلف‌سرویس

در B2B، بسیاری از مشتریان تعاملات رودررو با فروشندگان را ترجیح می‌دهند، اما شما نمی‌توانید کسانی را که ترجیح می‌دهند بدون دخالت نماینده خرید کنند، فراموش کنید. با تکامل روش‌های ارتباطی، متخصصان B2B آینده‌ای را در خود سرویس برای سیستم‌های CRM سازمانی می‌بینند.

در کنار نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (Saas)، پلتفرم به‌عنوان سرویس (PaaS) و زیرساخت به‌عنوان سرویس (IaaS)، هر چیزی به‌عنوان سرویس (XaaS) به دلیل نیازهای جدید خرید، محبوبیت خود را افزایش می‌دهد.

XaaS “خود سرویس” است-انعطاف پذیری در خرید، اشتراک و روش‌های تماس؛ بنابراین اگر مشتری B2B دارید که دوست دارد محصول شمارا به‌تنهایی خریداری کند، CRM شما می‌تواند این رفتارها را ردیابی و یادداشت کند.

دریابید که چه نوع مشتریانی در بازار شما هستند  نحوه محاسبه کل بازار آدرس پذیر و انجام تجزیه‌وتحلیل TAM

هنگامی‌که شرکت شما رشد می‌کند، پشته فناوری شما نیز باید همین‌طور باشد

رشد شرکت برای شرکت‌ها متفاوت از رشد سازمان‌های کوچک‌تر است؛ اما سیستم‌های CRM برای شرکت‌هایی با هراندازه ضروری هستند.

سیستم‌های CRM تا زمانی که رشد درآمد برای شرکت یک هدف باشد، جایی دارند. برای شرکت‌ها، رشد بیشتر متکی به سیستم قوی‌تری است.

به‌عنوان بخشی از استراتژی CRM خود، در نظر بگیرید که کدام‌یک از ابزارهای دیجیتالی شما با شرکت شما رشد می‌کند و کدام‌یک به‌عنوان شبح کوچک‌تر از شرکت شما عمل می‌کند.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : مدیریت_ارتباط_با_مشتری,داینامیک_365,crm_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 12:35

تعاریف بازاریابی

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از داینامیک 365 است.

بـه نظـر شـما بازاریابـی چیسـت؟

اگـر می خواهیـد از صفـر تـا صـد بازاریابــی را یــاد بگیریــد و قدمهــای اســتواری را در راســتای موفقیــت کســب وکار خــود برداریــد مطالعــه ایـن مطلـب را از دسـت ندهیـد.

بازاریابـی مفهـوم تقریبـا پیچیـده ای اسـت کـه اصـول، اسـتراتژی ها و تاکتیک هـای متعــدد و متنوعــی را در بــر میگیــرد. در نتیجــه، بــه دســت آوردن درک صحیحــی از نحــوه عملکــرد آن میتوانــد کار دشــواری باشــد. در واقــع، تســلط بــر بازاریابــی و اصــول آن معمــولا بــه ســال ها تجربــه و تلاش مســتمر در حوزههــای مختلــف، ازجمله تنظیـم اسـتراتژی، نویسـندگی یـا تجزیـه و تحلیـل داده هـا نیـاز دارد. در عیـن حـال، رونـد رسـیدن بـه موفقیـت همیشـه بـا آموختـن اصـول بنیادیـن هـر فعالیتـی آغـاز می‌شود و اگـر بـه دنبـال یادگیـری مفهـوم بازاریابـی هسـتید، بایـد بـا کمـال افتخـار بـه شـما اعـام کنیـم کـه به‌جای مناسـبی آمدهایـد. مـا در ایـن مطلـب مـروری خواهیـم داشـت بـر هـر چیـزی کـه در فرآینـد بازاریابـی بــه کارتــان خواهــد آمــد. در واقــع، میتوانیــد ایــن مطلــب را بــه عنــوان کاس مقدماتـی آمـوزش بازاریابـی در نظـر بگیریـد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی آر ام است.

بازاریابی چیست؟

بـه زبـان سـاده، بـه اعمالـی کـه باعـث انجـام فعالیتـی از سـوی مشـتری می شـوند کــه بــرای کســب وکار ســود مند اســت بازاریابــی گفتــه می‌شود. بازاریابــی همــه اســتراتژی ها و تاکتیک هایــی را در بــر میگیــرد کــه شــرکت های مختلــف بــا بهــره بـرداری از آنهـا در جهـت پیـدا کـردن جایگاهـی بـرای محصولات و خدمـات خـود در بــازار و ترغیــب مخاطــب هــدف بــه خریــد تــاش می کننــد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از توسعه سی ار ام است.

ترکیب بازاریابی و چهار (P) بازاریابی

یکــی از شناخته شــده ترین عبــارات بازاریابــی، مفهومــی بــا نــام Mix Marketing اسـت کـه بـه عباراتـی ماننـد «آمیـزه بازاریابـی» یـا «آمیختـه بازاریابـی»، «ترکیـب عناصـر بازاریابـی» و «ترکیـب بازاریابـی» ترجمـه شـده اسـت. ایـن مفهـوم در دنیـای بازاریابـی بیشـتر بـا عنـوان «چهـار»P معـروف اسـت؛ چـرا کـه نـام انگلیسـی هـر یـک از چهـار مؤلفـه تشـکیل دهنـده ترکیـب بازاریابـی بـا حـرف P آغـاز می‌شود. ترکیــب بازاریابــی از گذشــته آمیــزهای بــوده اســت از محصــول Product(قیمــت)Price(ترویـج)Promotion(و مـکان عرضـه و توزیـع.)Place اساسـا بازاریابـی حــول محــور ایــن چهــار مؤلفــه انجــام می‌شود. در واقــع، تاکتیک هــا و کانال هــای بازاریابــی همــواره در حــال تغییــر و تحــول هســتند، امــا ایــن مؤلفه هــا اصولــی هسـتند کـه هرگـز تغییـر نمیکننـد و تمامـی اقدامـات بازاریابـی بـا محوریـت آنهـا انجــام می‌شود. البتــه مدل هــای دیگــری (ازجمله مــدل هفــت)P هــم وجــود دارد، امــا همیــن چهــار مــورد بــرای درک نحــوه کار کــرد بازاریابــی کفایــت خواهــد کــرد.

حال نگاهی میاندازیم به تک تک این مؤلفه های کلیدی بازاریابی:

محصول ایــن همــان چیــزی اســت کــه کســب وکار بــه دنبــال فــروش آن اســت. محصــول میتوانــد یــک کالای فیزیکــی باشــد، یــا یــک ســرویس (ماننــد مشــاوره، حــق اشـتراک یـا هـر چیـز مشـابه دیگـر.) بـرای بازاریابـی هـر محصـول، مـوارد زیـر بایـد

دقیقــا مشــخص شــود:  چنــد نــوع مختلــف از محصــول بایــد بــه فــروش برســد؟ بــه عنــوان مثــال، یــک شــرکت خودروســاز بایــد بــرای گروههــای مختلــف خودروهایــی کــه می خواهــد تولیــد کنــد برنامــه ریــزی داشــته باشــد. هـر محصـول بایـد چطـور بسـته بنـدی یـا ارائـه شـود؟ مثلا فروشـنده کفپـوش خـودرو بایـد بـرای نحـوه ارائـه تولیـدات خـود تصمیـم بگیـرد کـه آیـا بایـد در جعبه، کیـف یـا چیـز دیگـری بـه مشـتری تحویـل شـوند. چــه خدماتــی بــرای هــر محصــول ارائــه خواهــد شــد؟ مــواردی ماننــد ضمانــت محصــول، رونــد مرجــوع کــردن آن و مــوارد مشــابه بایــد مشــخص شــود. عــاوه بــر اینهــا، بازاریابــی میتوانــد بــه طراحــی محصــول و ویژگیهایــی کــه بایـد داشـته باشـد نیـز ورود کنـد. در واقـع، بهتریـن عملکـرد در بازاریابـی در هنگامـی رقــم میخــورد کــه گروههــای بازاریابــی بــا گروههــای تولیــد همــکاری میکننــد.

قیمت

طبیعتـا چیـزی کـه در اینجـا موضوعیـت دارد، هزینـه خریـد یـا اسـتفاده از محصـول اسـت. در عیـن حـال، قیمـت و مسـائل مرتبـط بـا آن برخـاف ظاهرشـان موضوعـات نسـبتا پیچیـدهای هسـتند. ازجمله مـوارد قابـل ماحظـه در مبحـث قیمـت محصول عبارتانــد از: چـه قیمتـی میتوانـد بـرای محصـول مـورد نظـر منطقـی باشـد؟ تعییـن قیمت های عادلانه و منطقـی بـا توجـه بـه هزینههـای تولیـد و هزینـهای کـه مـردم حاضـر بـه پرداخـت آن هسـتند نیازمنـد آنالیـز بـازار و تحقیـق رقابتـی دقیـق خواهـد بود. زمانبنــدی و ســبک و ســیاق اجرایــی تخفیفــات بایــد بــه چــه ترتیبــی باشــد؟ در چــه بازه هــای زمانــی از ســال یــا بــر اســاس چــه سیاســت های تشــویقی، مشــتری مشــمول دریافــت تخفیــف می‌شود؟ آیــا تخفیــف بــه صــورت درصــدی یــا یــک رقـم ثابـت اعمـال خواهـد شـد؟  آیــا ارائــه گزینه هــای متنــوع بــرای پرداخــت هزینــه منطقــی اســت؟ بــه عنــوان مثــال، شــرکت فروشــنده خــودرو میتوانــد به‌جای دریافــت کل مبلــغ در همــان ابتــدا، گزینه هایــی ماننــد لیزینــگ یــا پرداخــت قســطی را در اختیــار مشــتری قــرار بدهد.

ترویج

اگــر یــک محصــول عرضــه شــود، امــا کســی از وجــود آن خبــر نداشــته باشــد؛ از ویژگی هــا و مزایــای آن اطلاع نداشــته باشــد یــا بــه آن علاقه نداشــته باشــد و در نتیجـه بـه فـروش نرسـد، وجـود یـا عـدم وجـودش چـه توفیقی خواهـد داشـت؟ بنابرایــن، پــس از عرضــه هــر محصــول (یــا حتــی قبــل از آن)، آن محصــول بایــد ترویــج و تبلیــغ شــود تــا مــردم از وجــود و منافــع آن اطــاع پیــدا کننــد. در ایــن  راســتا، مــواردی ماننــد مؤلفه هــای زیــر بایــد مــد نظــر قــرار داده شــود:

از کــدام کانال هــا بــرای ترویــج و تبلیــغ محصــول اســتفاده خواهــد شــد؟

ایــن کانال هـا میتواننـد آنایـن (مثـاً شـبکه های اجتماعـی) یـا آفایـن (مثـل بیلبـورد)باشــند.

ترویــج و تبلیــغ مــورد نظــر در کــدام مکانهــا انجــام می‌شود؟ در فضــای مجــازی یــا حقیقــی؟ در فروشــگاه ها؟ در مراســم ها و رویداد هــای مختلــف؟ از چــه پیــام و متنــی بایــد اســتفاده کــرد؟ چــه متــن و لحنــی بــه بهتریــن شــکل ممکــن میتوانــد ماهیــت و منافــع محصــول مــورد نظــر را بــرای مخاطــب آشــکار

کــرده و وی را بــه خریــد ترغیــب کنــد؟

مکان

مـکان بـا «توزیـع» محصـول در ارتبـاط اسـت. هـدف در اینجا در دسـترس قـرار دادن محصـول در مـکان و زمانـی اسـت کـه مشـتری خواهـان آن اسـت. بهعبارتدیگـر، محصـول مناسـب بایـد در مـکان و زمـان مناسـب در دسـترس مشـتری قـرار داشـته باشـد تـا بتوانـد آن را پیـدا و خریـداری کنـد. در ایـن راسـتا بایـد بـه سـؤالات زیـر پاسـخ بدهیـد:

محصـول از چـه طریـق و از کجـا توزیـع خواهـد شـد؟ مثلا از طریـق اینترنـت یـا بـه صـورت آفایـن؟

محصول

محصـول مـورد نظـر دقیقـا در کـدام مناطـق و نواحـی توزیـع می‌شود؟ بـه عنـوان مثــال، اگــر فروشــنده لباس هــای پشــمی هســتید، مناطقــی مثــل نواحــی جنوبــی کشـور نم یتوانـد مـکان مناسـبی بـرای توزیـع محصـول شـما باشـد.

انواع بازاریابی بازاریابــی را می‌توان بــا توجــه بــه شــاخص های مختلــف بــه انــواع متفاوتــی تقسـیم بنـدی کـرد؛ بـه عنـوان نمونـه، بازاریابـی سـنتی و مـدرن یـا بازاریابـی آنلاین و آفلاین. در ایــن بخــش بــه برخــی از مهم‌ترین انــواع بازاریابــی اشــاره می‌کنیم.

بازاریابی B2B و بازاریابی B2C

منظـور از بازاریابـی B2B (بنـگاه بـه بنـگاه، تجـارت بـا تجـارت، بیزنـس بـا بیزنـس، شــرکت بــا شــرکت یــا صنعتــی) بازاریابــی محصولات شــرکت بــرای فــروش بــه شـرکت های دیگـر اسـت. از طـرف دیگـر، هـدف بازاریابـی B2C (تجـارت بـا مصـرف کننـده یـا بازاریابـی مصرفـی) مصـرف کننـده معمولـی اسـت. اگرچـه ایـن دو نـوع بازاریابــی از جهــات بســیاری بــا هــم شــباهت دارنــد، امــا حداقــل از چهــار جهــت

متفــاوت هســتند:

.1 تصمیــم گیرنــده: در بازاریابــی B2C هــر یــک از افــراد خانــواده میتوانــد یــک مشـتری باشـد و بـرای خـودش تصمیـم بگیـرد؛ امـا در بازاریابـی B2B بایـد سلسـله مراتــب در نظــر گرفتــه شــود…2 فرآینــد، انگیــزه و زمــان الزم بــرای تصمیمگیــری: تصمیمگیــری در بازاریابــی B2C میتوانـد احساسـی یـا بـر مبنـای یـک تصمیـم یـا هـوس آنـی باشـد؛ امـا در مـورد B2B تصمیمــات بــر طبــق یــک روال مشــخص و بــا برنامــه ریــزی دقیــق گرفتــه می‌شود.

بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنالین بـا توجـه بـه اسـتفاده از اینترنـت یـا عـدم اسـتفاده از آن، می تـوان بازاریابـی را بـه

دو نــوع آنایــن (بــا اســتفاده از اینترنــت) و آفایــن (بــدون اســتفاده از اینترنــت) تقسـیم بنـدی کـرد. در اینجـا مـروری خواهیـم داشـت بـر انـواع هـر یـک از ایـن دو مـدل بازاریابـی:

انواع بازاریابی آنالین امــروزه رشــد روزافــزون اینترنــت و توســعه بازاریابــی آنایــن بســیاری از روش هــای ســنتی بازاریابــی را منســوخ یــا بــه روز کــرده و ارتقــا داده اســت. 9 مــورد زیــر متداولتریــن انــواع بازاریابــی آنلاین هســتند کــه در کســبوکارهای مختلــف 1 بازاریابی محتوایی هــر ســال بــازار بازاریابــی محتوایــی نســبت بــه ســال گذشــته داغتــر می‌شود کــه البتـه ایـن بیدلیـل نیسـت: مـردم بیشـتر از آنکـه بـه دنبـال آن باشـند کـه چیـزی بـه آنهـا بفروشـید یـا بـا تبلیغـات گاه و بیگاهتـان مزاحـم کارشـان شـوید، تمایـل دارنـد کـه بـه آنهـا کمـک کنیـد و اطاعـات بیشـتر، متناسـبتر و باکیفیتتـری را در اختیارشـان قـرار بدهیـد. هـدف اصلـی بازاریابـی محتوایـی تولیـد محتوایـی اسـت کـه بـه مخاطـب و حـل مشــکات وی کمــک میکنــد. از ایــن طریــق چنــد هــدف مهــم محقــق می‌شود؛ بهاینترتیــب کــه بهتدریــج جامعــهای از مخاطبــان متناســب بــرای کســب وکار شــکل میگیــرد و اعتبــار کســبوکار و در نهایــت مقــدار فــروش آن افزایــش پیــدا میکنــد. «محتــوا» ی بازاریابــی محتوایــی میتوانــد هــر چیــزی باشــد؛ از بلاگ نویســی و انتشـار محتـوای متنـی در وبسـایت گرفتـه تـا ایمیـل، شـبکه های اجتماعـی، ویدئـو، کتابهــای الکترونیکــی یــا هــر محتــوای دیجیتــال دیگــری کــه بتــوان از آن بــا اهــداف بازاریابــی اســتفاده کــرد. آیتمهــای چاپــی ماننــد بروشــورها یــا مجــات را نیــز می‌توان بــه عنــوان نــوع ســنتی بازاریابــی محتوایــی قلمــداد کــرد.

.2 بازاریابی ایمیلی شـاید تصـور کنیـد کـه ایمیـل منسـوخ شـده و بـه تاریـخ پیوسـته اسـت، امـا آمـار و ارقــام چیــز دیگــری را نشــان میدهــد. در واقــع، آمارهــای مختلــف حاکــی از آن اسـت کـه میـزان بازگشـت سـرمایه ROI) بازاریابـی ایمیلـی (یـا ایمیـل مارکتینـگ) چیــزی بیــن 3800 تــا 4200 درصــد متغیــر اســت؛ بــه ایــن معنــی کــه در ازای هــر ریالــی کــه هزینــه میکنیــد، 38 تــا 42 ریــال درآمــد خواهیــد داشــت.

.3 بازاریابی شبکههای اجتماعی انسـان بـه عنـوان یـک موجـود اجتماعـی بـا حضـور در شـبکه های اجتماعـی اینترنتی تــاش میکنــد تــا پاســخگوی نیازهــای اجتماعــی خــود باشــد. بــا بهــره بــرداری از ایـن نیـاز و عاقـه میتوانیـد آگاهـی مـردم نسـبت بـه برنـد خـود را تقویـت کنیـد، یــک اجتمــاع فعــال و عاقهمنــد از مشــتریان بالقــوه و بالفعــل تشــکیل بدهیــد و محتـوا و محصولات خـود را در برابـر افـراد جدیـدی قـرار بدهیـد.

4 تبلیغات آنالین و کلیکی تبلیغــات کلیکــی PPC) همــان تبلیغاتــی هســتند کــه در بالای نتایــج جســتجو مشـاهده میکنیـد. مزیـت ایـن نـوع از تبلیغـات و اکثـر تبلیغـات اینترنتـی مشـابه ایــن اســت کــه هدفمنــد هســتند و بهعــاوه، آمــار دقیقــی از وضعیــت کلیکهــا و کلیــک کننــدگان را در اختیــار تبلیغکننــده قــرار میدهنــد کــه میتوانیــد از آن بــرای پیشـبرد بهتـر اهـداف بازاریابـی خـود کمـک بگیریـد 5 سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکـی از مؤثرتریـن روشهـای بازاریابـی و جـذب ترافیک، سـئو SEO(یا بهینه سـازی بــرای موتورهــای جســتجو اســت. در طــول فرآینــد بهینــه ســازی، بــا ســازماندهی محتــوا و انجــام ســایر اقدامــات مرتبــط بــا ســئوی کلاه سفید(بــه معنــی اســتفاده از راهکارهــای اســتاندارد و تخطــی نکــردن از اصــول) مخاطــب متناســبی را جــذب میکنیـد کـه بـه موضوعـات وبسـایت شـما و تولیـدات شـرکتتان آگاهمند اسـت.)

و در نتیجـه، احتمـال تبدیـل شـدن وی بـه مشـتری بالفعـل بیشـتر اسـت.

.6 روابط عمومی حتـی در روزگاری کـه کانال هـا و تاکتیکهـای مـدرن و پـر زرق و برقـی در دسـترس کســب وکارها و مــردم قــرار دارد، هنــوز هــم شــکل دادن بــه رابطههــا بــه ســبک و سـیاق قدیـم بـرای بازاریابـی کارآمـد ضـروری اسـت. از طریـق روابـط عمومـی یـا PR در جهـت مدیریـت رابطههـا تـاش می‌کنیم تـا تصـور مـردم نسـبت بـه برنـد مـا همـواره مثبـت باقـی بمانـد.

.7 اینفلوئنسر مارکتینگ کمــک گرفتــن از افــراد تأثیرگــذار یــا «اینفلوئنســر» در حوزه هــای مختلــف یکــی از روش هـای مؤثـر بـرای بازاریابـی و تبلیغـات اسـت. در روش اینفلوئنسـر مارکتینـگ بـا تکیـه بـر شـهرت یـک شـخص شـناخته شـده یـا تأثیرگـذار و عاقهمنـدان و دنبـال کننــدگان وی میتوانیــد مــردم را نســبت بــه خریــد محصــول خــود متقاعــد کنیــد.

8 بازاریابی مشارکتی

بازاریابـی مشـارکتی Marketing()Affiliate کـه بـا عناویـن «بازاریابـی پورسـانتی»، «سیســتم همــکاری در فــروش» و «بازاریابــی رابطــهای» نیــز شــناخته می‌شود، بــه زبـان سـاده بـه معنـای کمـک گرفتـن از دیگـران در فـروش و پرداخـت درصـدی از فــروش بــه عنــوان حقالزحمــه یــا پورســانت بــه آن ها اســت.

.9 بازاریابی ویروسی منظــور از بازاریابــی ویروســی، اســتفاده از یــک آیتــم محتوایــی (متــن، تصویــر یــا ویدئـو) تأثیرگـذار در راسـتای اهـداف بازاریابـی اسـت. ایـن محتـوا بایـد بـه قـدری جالـب یـا عجیـب و بـه طـور کلـی تأثیرگـذار باشـد کـه کاربـران اینترنـت نتواننـد در برابـر بـه اشـتراک گذاشـتن آن بـا دیگـران مقاومـت کننـد.

انواع بازاریابی آفالین امــروزه کمــک گرفتــن از اینترنــت در بازاریابــی ممکــن و مفیــد اســت، بلکــه اینترنــت چنــان بــا زندگــی مــا درآمیختــه اســت کــه اســتفاده از انــواع بازاریابــی آنایـن بـه یـک ضـرورت تبدیـل شـده اسـت. در عیـن حـال، بسـیاری از روشهـای آفایــن یــا ســنتی هنــوز بــه تاریــخ پبوسته اند و اســتفاده از آنهــا خالــی لطــف نخواهــد بــود. در اینجــا بــه چنــد مــورد از رایجتریــن روشهــای بازاریابــی آفایــن اشــاره می‌کنیم:

  • تبلیغات رادیویی، تلویزیونی یا تبلیغ در نشریات
  • بازاریابــی دهــان بــه دهــان: بهاینترتیــب کــه یــک مشــتری تجربــه مثبــت خــود را بـه مشـتری دیگـر انتقـال میدهـد، آن شـخص مشـتری شـما می‌شود و او هـم تجربـه مثبـت خـود را بـه فـرد دیگـری انتقـال میدهـد و ایـن زنجیـره ادامـه پیـدا میکنــد. الزم بــه ذکــر اســت کــه امــروزه معمولا بیشــتر از اینترنــت و ابزارهــای

مرتبــط بــا آن بــرای انتقــال ایــن تجربه هــا اســتفاده می‌شود.

  • عائم، تابلوها و تبلیغات محیطی
  • ارائه رایگان محصوالت یا پاداشهای جانبی
  • اسپانسر شدن در رویدادهای بشردوستانه، ورزشی و موارد مشابه
  • فایرها و تراکت های تبلیغاتی
  • حضور در نمایشگاههای محلی و تجاری

بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا

انــواع مختلــف بازاریابــی را می‌توان دریکی از دو گــروه «بازاریابــی درون‌گرا» و «بازاریابــی برونگــرا» گنجانــد. بازاریابــی برونگــرا marketing()Outbound هنگامـی اتفـاق میافتـد کـه بازاریـاب بـه سـراغ مشـتری بالقـوه می‌رود. ازجمله تاکتیک‌های بازاریابــی برونگــرا می‌توان بــه تبلیــغ در موتورهــای جســتجو یــا وب سایت‌ها، پیام‌های بازرگانــی تلویزیونــی و اســتفاده از بازاریابــی ایمیلــی اشــاره کـرد. از طـرف دیگـر، در بازاریابـی درون‌گرا marketing()Inbound کـه بـا عناویـن «بازاریابـی ربایشـی» و «بازاریابـی کششـی» نیـز شـناخته می‌شود، به‌جای آنکـه مـا بـه سـراغ مشـتری برویـم بـه او کمـک می‌کنیم تـا مـا را پیـدا کنـد. بازاریابـی محتوایــی و ســئو ازجمله مهم‌ترین تاکتیک‌های بازاریابــی درون‌گرا محســوب می‌شوند.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام,بازاریابی,فروش,نرم_افزار_سی_ار_ام,مایکروسافت, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 289 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 14:03

زمانی که از فروش صحبت می‌کنیم همیشه مسئله، فروش بیشتر، تعداد و مقدار مطرح است. در مشاغل تازه و کوچک این آمارهای مقداری و تعدادی بیشتر هم به چشم می‌آیند. با این‌ حال برای بالا بردن این آمارها و مهم‌تر از همه بررسی و تحلیل آن‌ها  در داخل و خارج کشور باید به ابزارهایی متصل شد مثل CRM و در درجه اول مایکروسافت داینامیک 365.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام فارسی است.

CRM در ابتدا برای شرکت شما ممکن است به چشم یک سرمایه‌گذاری و راهی که برای شما هزینه‌ای دارد به چشم بخورد اما همین راه‌حل ابزاری است برای بالا بردن سود شما و بسیاری فواید و ابزارهایی دیگری که دارد، به کمک کسب‌ و کارهای شما می‌آید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت crm است.

نرم‌افزار CRM دارای اطلاعات و دیتاهایی از مشتریان شما است و به گروه‌های فروش و بازاریابی شما کمک می‌کند تا ارتباطات و معاملات خودشان را برنامه‌ریزی کنند. می‌توانند به کمک آن مشتریان را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنند، می‌توانند فروش‌ها یا سرنخ‌ها را پیگیری کنند و هم‌چنین سی آر ام به شما اجازه می‌دهد تا موارد مالی خود را کنترل و کاهش دهید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از نرم افزار crm است.

برخی از تأثیرات CRM بر روند صعودی شرکت:

  •  افزارش فروش
  • بهینه سازی زمان فرآینده های بازاریابی و فروش

با استفاده از نرم‌افزار CRM تیم‌های فروش یا بازاریابی شما می‌تواند تمامی این زمان‌های را برنامه‌ریزی کند و مدام برنامه‌ها یادآوری می‌شود تا چیزی قلم نیفتد. با استفاده از نرم‌افزار CRM پیگیری فروش آسان‌تر است، پیگیری مشتری و سرنخ‌ها یا همان مشتریان آسان‌تر و سریع‌تر است درنتیجه صرفه‌جویی در زمان بسیار بیشتر است و این در رقابت درون بازار یک نمره مثبت برای تیم فروش و بازاریابی شما محسوب می‌شود.

بنابراین سی آر ام زودتر ناکار آمدی‌ها را تشخیص داده و سریع‌تر روی روش‌های بهتر ایده پردازی می‌کند و آن‌ها را برای شما مشخص می‌کنند. CRM شما می‌تواند به شما نشان دهد که:

  • طول چرخه فروش شما
  • هر مرحله‌ای که کل روند را متوقف کند
  • تعداد فرصت‌های فروش
  • اندازه متوسط ​​معامله با توجه به ارزش معامله
  • نرخ تبدیل یا نسبت نزدیک

با مشخص شدن اولویت‌های فروش و مشتریان هدف و بالقوه تیم های شما راحت‌تر و آسان‌تر و از همه مهم‌تر سریع‌تر می‌توانند کارهای فروش خود را برنامه‌ریزی کنند.

جل سریع مسائل

اگر از CRM استفاده می‌کنید می‌توانید با سرعت خیلی بالایی مسائل را حل کنید، برای نمونه اگر مشتری منتظر باشد که شما سند یا مدرک یا نمونه کاری را ارسال کنید، به‌راحتی این کار در CRM هم قابل‌پیگیری است و هم می‌توان این ارسال را نیز انجام دهید، بخصوص مایکروسافت سی ار ام که بسیار قدرت انعطاف پذیری و یکپارچگی با سایر نرم افزار ها را دارد، تیم نورون سی ار ام هم در کنار آن ماژول هایی را ارئه می دهد که می تواند مایکروسافت سی ار ام را با بسیاری از شبکه های اجتماعی معتبر و معروف مثل: تلگرام و واتساپ یکپارچه می کند.

پیگیری مشتری

یکی از کارهای دیگر سی آر ام این است که مشتری را پیگیری می‌کند و می‌تواند اطلاعاتی از مشتری از قبیل اینکه مشتری چه وب‌سایت‌هایی بیشتر مشاهده می‌کند، چه چیزهایی را بارگیری می‌کند و هم‌چنین به‌راحتی و با استفاده از طراحی ایمیل‌های خودکار و برنامه‌ریزی آن‌ها می‌توانید ارتباط خود با مشتری را قوی‌تر کنید.

یکی از قابلیت های خوب نرم افزار مایکروسافت CRM این است که می توانید در این پلتفرم، کمپین های   ایمیلی را ایجاد و مدیریت کنید.

مشتریان برتر

نرم‌افزار CRM اطلاعاتی از قبیل کسب‌وکار مشتری، شرکت و شغل مشتری، میزان درآمد و سرمایه او و مقدار بودجه او در اختیار شما می‌گذارد تا شما بتوانید تا آنجا که امکان دارد با مشتری آشنا شوید و نیازهای او را دریابید، همچنین به‌این‌ترتیب کمک می‌کند شما مشتریان خود را اولویت‌بندی کنید و مشتریان بزرگ‌تر را از کوچک‌تر تشخیص دهید. همچنین این نرم‌افزار با تجزیه‌وتحلیل‌هایی که انجام می‌دهد میزان خرید و فروش هر مشتری را دسته‌بندی و به‌صورت انواع سندها و آمارها در اختیار شما می‌گذارد و شما می‌توانید مشتریان بالقوه و برتر را در پایان هر فروش یا روز یا هفته و ماه نیز دسته‌بندی و مشخص کنید.

نتیجه اینکه چرا باید از CRM و به ویژه مایکروسفات سی ار ام  استفاده کنید؟

  • جستجوهای کارآمد، مرتب‌سازی و تعیین شرایط
  • پیگیری سامانمند و به‌موقع فرصت‌های فروش
  • منطقی سازی و اولویت‌بندی فعالیت‌های پیگیری
  • هدف‌گیری بهتر
  • خدمات مشتری متناسب‌تر و فرصت‌های افزایش
  • فرآیندهای بهبودیافته و زمان کمتری در مناطقی که بازده کمی دارند هدر می‌رود
  • درک بیشتر مخاطب هدف و نیازهای خاص
neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام,بازاریابی,فروش,نرم_افزار_سی_ار_ام,مایکروسافت, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 424 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 14:25

یک نقض امنیتی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به تصویر ساخته شده از نام تجاری شما وارد کند. نقض داده‌ها به روابط داخلی و خارجی شما آسیب می‌زند و درنهایت به توانایی شما برای درآمدزایی نیز آسیب می‌رساند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام فارسی است.

هکرها حتی می‌توانند با سرقت اطلاعات مالی و جزئیات پروژه های برنامه ریزی شده، به جاسوسی رقابتی بپردازند.

نتیجه نهایی؟ وقتی هکرها به طور مخرب سیستم شما را هک می کنند، شرکت شما هزینه آن را می پردازد.

اگر می خواهید فعالتر و واکنش پذیرتر باشید، با بازرسی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شروع کنید. اینجاست که اکثر اطلاعات خصوصی شما زندگی می کنند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی آر ام است.

نحوه جلوگیری از نقض داده‌های CRM

مسئولیت حفاظت از داده‌های حساس در CRM تنها به شرکتهایی تعلق دارد که این داده‌های شخصی را درخواست کرده یا پذیرفته اند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری است.

هنگامی که درخواست داده انجام می شود، انتظار منطقی وجود دارد که داده‌ها تحت قفل و کلید نگه داشته شوند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از نقض داده‌ها با ایمن‌سازی CRM وجود دارد.

  1. سرورهای خود را ایمن کنید

اگر سرورهای فیزیکی در محل دفتر خود دارید، مطمئن شوید که سرورهای شما دارای نقاط ورود امن هستند و روترها و شبکه های محلی شما نیز ایمن هستند. این را می توان به روش های مختلف انجام داد؛ در اینجا چند روش خیلی و خوب وجود دارد:

این را می توان به روش های مختلف انجام داد، SSID روتر خود را قفل کنید. از اسامی قابل حدس زدن که هکر می‌تواند به راحتی آنها را تشخیص دهد استفاده نکنید.

پخش SSID روتر خود را غیرفعال کنید. با خاموش کردن این پخش از جلوگیری از یافتن بازدیدکنندگان ناخواسته جلوگیری کنید.

ایجاد و به طور مداوم اعتبار ورود به سیستم مدیریتی خود را برای هر برنامه ای که داده‌ها در آن ذخیره یا دسترسی دارند به روز کنید. یک تقویم تنظیم کنید تا گذرواژه را به طور مرتب تغییر دهید، از یک رمز عبور قوی استفاده کنید و ثبت کنید که چه کسی دارای اعتبار است.

دسترسی از راه دور به سرور خود را حذف یا محدود کنید. ممکن است ناراحت کننده باشد، اما انجام این کار می‌تواند به تقویت امنیت شما کمک کند و از دسترسی افراد خارجی به سرور شما از راه دور جلوگیری کند.

اطمینان حاصل کنید که مرورگرهای شما برای پشتیبانی از آخرین به روزرسانی های امنیتی به روز شده اند.

فایروال ها را برای همه رایانه های شبکه خود فعال کنید.

اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده ذخیره سازی ابری شما از ذخیره دقیق داده‌ها، رمزگذاری و اقدامات امنیتی مانند افزونگی پیروی می کند.

  1. اطمینان حاصل کنید که مدیران CRM از بهترین شیوه های امنیتی پیروی می کنند. مدیریت مدیران داخلی می‌تواند یکی از بزرگترین چالش های پیاده سازی امنیت CRM باشد.

اعضای کارکنان می خواهند احساس کنند که می توان به آنها اعتماد کرد، اما شما باید دسترسی و سطوح دسترسی به CRM خود را مدیریت کنید حتی اگر این به معنای محدود کردن دسترسی مدیر باشد.

اطمینان حاصل کنید که کارکنان از حسابهای شخصی خود برای ورود به سیستم استفاده می کنند، به جای اشتراک ورود به سیستم. علاوه بر این، وقتی کارمندی شرکت را ترک می کند، مطمئن شوید که ورود آنها منقضی شده یا محدود شده است.

یک خطر امنیتی CRM که معمولاً نادیده گرفته می شود، توانایی بارگیری اطلاعات است. در حالی که بسیاری از کارکنان برای انجام کارهای خود به گزارش نیاز دارند، دسترسی گسترده می‌تواند خطرات زیادی را برای داده‌های گرانبهای موجود در CRM شما ایجاد کند. تعداد افرادی را که می‌توانند داده‌ها را بارگیری کنند محدود کنید و مطمئن شوید که همه از سیاست شرکت شما در مورد نحوه مدیریت صحیح اطلاعات مطلع هستند.

  1. به روز باشید

یکی از بزرگترین اشتباهات امنیتی؟ از آخرین نسخه های نرم افزار CRM خود به روز استفاده کنید. با هر بار به روزرسانی، از حفاظت عمیق تری در برابر نقض داده‌ها و خطر آسیب پذیری سیستم خود در برابر هکرها، ویروس ها یا عوامل بد هر نوع برخوردار خواهید شد.

خطرات امنیتی CRM واقعی هستند و می‌توانند راه نجات کسب و کار شما را تهدید کنند. در سناریوهای کمتر، می‌تواند به نام تجاری شما آسیب برساند، به نتیجه نهایی شما آسیب برساند و فرهنگ داخلی شما را تحت تأثیر قرار دهد. همه چیزهایی که بازسازی آن سالها طول می کشد.

پیشقدم باشید و کارکنان خود را در حمایت از اهداف امنیتی CRM خود یاری دهید تا در این زمینه به موفقیت برسید.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام,بازاریابی,فروش,نرم_افزار_سی_ار_ام,مایکروسافت, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 11 خرداد 1401 ساعت: 14:22

فروش به مشتریانی که قبلاً به محصول شما علاقه‌مند شده اند، ساده است.

 

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

 

آن‌ها مشتریان احتمالی و سرنخ هایی هستند که ما آن‌ها را “افزایش‌دهنده دست” می‌نامیم، به این معنی که آن‌ها تحقیقات اولیه را انجام داده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که تجارت شما مناسب است. در حال حاضر، قدرت در دست تیم فروش شما است. پاسخ به سؤالات آن‌ها، غلبه بر اعتراضات و فروش راه‌حل‌ها و فرآیند ها به آن ها و  مناسب با نیازهای شما، شما را یک‌ قدم به بستن معامله نزدیک تر می‌کند.

  • توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام است.
  •  

شروع رابطه با شخصی که هرگز نام شمارا نشنیده است یا به‌طور فعال به دنبال حل یک چالش مربوطه نیست، سخت است. بااین‌حال، غیرممکن نیست. با داشتن مهارت‌ها، همدلی و برنامه، می‌توانید ویژگی ها و فرصت ها را پیدا کنید که به محصولات شما نیاز دارند. می توانید از پنج فن زیر برای شروع کار با این نوع خریداران استفاده می‌کنم.

چگونه مردم را مجبور به خرید محصول شما کنیم

برای اینکه مردم بتوانند محصولات یا خدمات شمارا بخرند، باید مشکلی را که آن‌ها دارند حل کنید. راه‌حل خود را با درک دیدگاه آن‌ها، منبع ارزشمند بودن و تأکید بر تجربیات مثبت مشتری بفروشید. هر یک از این فن‌ها با منطق و احساس برای مشتری جذاب است و  هر دو آن‌ها باید تصمیم بگیرند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از نرم افزار سی ار ام است.

 

فروش رویا!

همه‌کسانی که به آن‌ها می‌فروشید به محصول شما علاقه‌مند نخواهند بود، اما همیشه به خودشان علاقه‌مند هستند. ایجاد یک‌چشم‌انداز از این ‌که زندگی احتمالی با خرید محصول شما چگونه خواهد بود، روش عالی برای شروع است.

به عبارت جالب نایک، “فقط انجامش بده” یا “Burger King” به روش خودت فکر کن. این عبارات به شما نمی‌گوید که چه چیزی می‌فروشند. آن‌ها به شما می‌گویند با چیزهایی که می‌فروشند می‌توانید چکار کنید.

وقتی از معاون فروش در یک شرکت می‌خواهید  خدمات شرکت خود را به شما بفروشد، او مطمئناً نمی‌گوید: “سلام، ما محصولات آموزشی و مشاوره فروش می‌فروشیم. ما می خواهید خدمات را معرفی کنیم، آیا زمان خوبی است؟ ”

من که فروشنده هستم، به‌محض اینکه مشتری تلفن را برمی‌دارد، می‌گویم: “سلام. من از طریق اولین شماره با شما تماس گرفته ام و وقتی از من خدمات و توضیحات بخواهید، من به نمایندگان فروش شما نحوه انجام دقیق کار را توضیح می‌دهم.”

حالا، من توجه او را جلب کرده‌ام. متوجه خواهید شد که من حتی خودم را معرفی نکرده‌ام و خدمات خود را توصیف نکرده‌ام. در عوض، من توانستم توجه او را جلب کنم و اولین بذر کنجکاوی را بکارم. فقط پس از جذب او، من وقت می‌گذارم تا خودم و خدماتم را معرفی کنم. البته اکنون‌که او واقعاً گوش می‌دهد.

اگر آموزش رهبری ارائه دهید، ممکن است بگویید: “به نظر می‌رسد اخیراً مدیران میانی زیادی را استخدام کرده‌اید. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که فرصت های داخلی به‌درستی توسعه‌نیافته‌اند.

کنجکاوی آن‌ها را تحریک کنید

پس‌ازاینکه با مشتری موافقت کردید، هدف شما جلب‌توجه آن‌ها است. من از این استراتژی برای انجام این کار استفاده می‌کنم.

در ابتدای جلسه، من می‌گویم: “قبل از اینکه فراموش کنم، می‌خواهم چیزی راجع به آخرین گفتگوی ما از شما بپرسم. بیایید اکنون وارد دستور کار شویم.

آن‌ها می‌گویند: “مطمئناً، مشکلی نیست.”

در پایان تماس، آن‌ها یا می‌پرسند: “سلام، آن چیزی بود که می‌خواستی در مورد آن با من صحبت کنی؟”، یا آن را ذکر نمی‌کنند.

اگر اولی است، می‌دانم که آن‌ها نامزد و حاضر هستند. من همچنین توانستم کمی هیجان در مشتری ایجاد کنم. اگر مورد دوم است، می‌دانم که آن‌ها واقعاً اهمیتی نمی‌دهند (و یا باید روش دیگری را امتحان کنم یا ادامه دهم).

نمی‌دانید چه چیزی را مطرح کنید؟ من معمولاً از چیزی می‌پرسم که می‌خواهم بدانم بسیار کوتاه است و نمی‌توان آن را در دستور کار قرارداد، مانند “چند درصد از درآمد شما از فروش مشتری به مشتری تغذیه می‌شود؟”

از موفقیت‌های گذشته (نه شکست‌ها) به‌عنوان راهنمای خود استفاده کنید.

من همیشه تمرکز بر آنچه خوب پیش رفت و تلاش برای تکرار موفقیت‌های خاص، به‌جای اینکه روی اشتباهات متمرکز شوم، بسیار آموزنده‌تر بود. ذهن ما اغلب مانند یک موتور جستجو رفتار می‌کند و نتایجی را نشان می‌دهد که درخواست شمارا نشان می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، اگر در سرچ گوگل “به من رستوران‌های فست فود نشان دهید” را گوگل کنید، مطمئناً لیست گسترده‌ای از رستوران‌های فست فود دریافت خواهید کرد. به‌طور تصادفی، اگر فقط بر نحوه کار نکردن المان ها درگذشته تمرکز کنید، احتمالاً این تنها چیزی است که تابه‌حال خواهید دید.

خبر خوب این است که اگر بر مواردی که قبلاً کارکرده‌اند تمرکز کنید، همان قانون اعمال می‌شود. یکی از راه‌های تقویت این طرز تفکر این است که با مشتریان فعلی خود تماس بگیرید و در مورد چیزهایی که آن‌ها را به پیشنهاد شما علاقه‌مند کرده است، سؤال کنید.

در پاسخ‌های آن‌ها به دنبال روندها باشید و سپس از آن روش‌های موفق با چشم‌اندازهای آینده استفاده کنید. چه کسی می‌داند، آن‌ها ممکن است بگویند، “آهان، به همین دلیل من جلسه شمارا نگرفتم، به همین دلیل آن را گرفتم.”

معمولاً بهترین پاسخ‌ها در مورد نحوه فروش را می‌توان از افرادی که قبلاً بسته‌اید پیدا کرد.

مشتری احتمالی خود را به‌عنوان معلم ثبت‌نام کنید

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای جلب مشارکت و علاقه، درک این واقعیت است که مشتری شما می‌خواهد مورداحترام و شنیدن قرار گیرد. نظر شخصی را که با او صحبت می‌کنید بیاموزید و این نظر را جدی بگیرید.

این‌گونه فکر کنید؛ همه ما به‌طورکلی قبول داریم که با غریبه‌ها صحبت نمی‌کنیم؛ اما اگر غریبه‌ای در خیابان به شما نزدیک شود و درخواست کمک کند، احتمالاً به او کمک خواهید کرد.

ما قصد داریم به دیگران کمک کنیم، بنابراین هنگام صحبت با مشتریان احتمالی از آن به نفع خود استفاده کنید. اگر برای سوارشدن مدیر IT مشتری احتمالی خود با مشکل روبرو هستید، بگویید: “ما باید فناوری اطلاعات را در اختیار داشته باشیم تا این قرارداد بسته شود. چگونه با این شخص برخورد می‌کنید؟ چه موانعی را پیش‌بینی می‌کنید؟”

برای بستن معامله از اطلاعاتی که به شما می‌دهند استفاده کنید.

احساس فوریت ایجاد کنید

درحالی ‌که ما هرگز شمارا تشویق نمی‌کنیم تا از تاکتیک‌های ترساندن برای فروش استفاده کنید، ایجاد احساس فوریت با افرادی که در مورد پیشنهاد شما حصار دارند می‌تواند یک رویکرد مفید باشد.

در اینجا چند روش وجود دارد که می‌توانید فوریت ایجاد کنید تا مشتری احتمالی خود را برای سرمایه‌گذاری در پیشنهاد خود جلب کنید:

ارائه تخفیف یا تشویق کوتاه مدت:

چه برای مشتریانی که در تاریخ پایانی خرید می‌کنند قیمت کمتری ارائه می‌دهید و چه در یک تاریخ خاص پیشنهاد پاداش در نظر بگیرید، این پیشنهاد‌ها می‌تواند با پاداش دادن به اقدامات قاطعانه حتی بیشتر، احساس فوریت ایجاد کند.

بر مزایای فوری بودن محصول خود تأکید کنید:

شما باید درک کاملی از مشکلی داشته باشید که مشتری احتمالی برای حل آن تلاش می‌کند. با تأکید بر اینکه چگونه خرید محصول شما می‌تواند راه‌حل یا تسکین فوری مشکل آن‌ها را ارائه دهد، احساس فوریت ایجاد کنید.

محدودیت ارتباط برقرار کنید:

دانستن اینکه پیشنهاد شما محدود است یا فقط برای مدت کوتاهی در دسترس است می‌تواند احساس فوریتی را برای خریداران ایجاد کند. این‌که آیا شما محصولی را می‌فروشید که دارای نسخه محدود است یا خدماتی را می‌فروشید که فقط برای تعداد مشخصی از مشتریان در دسترس است، برقراری ارتباط با این پارامترها در طول فرآیند فروش می‌تواند خریداران را ترغیب کند تا بلافاصله خرید خود را انجام دهند.

منفعت مصرف‌کننده کلیدی خود را بفروشید

مزیت اصلی مصرف‌کننده یا به‌طور خلاصه KCB  اصلی‌ترین مزیتی است که یک ویژگی در محصول شما به مشتری ارائه می‌دهد. در حال حاضر این‌یک مجوز رایگان برای لغو تمام ویژگی‌های محصول شما و درخواست مشتری احتمالی برای خرید آن نیست. KCB باید از منظر “اول سود” ارسال شود.

در اینجا به نظر می‌رسد:

“تیم فروش شما نیاز به کمک دارد تا معاملات خود را سریع‌تر ببندد تا خط لوله آن‌ها سالم بماند.

67 درصد از مدیران فروش موافق هستند که یک نرم‌افزار مرکز فروش به نمایندگان کمک می‌کند تا معاملات را سه برابر سریع‌تر از نماینده‌هایی که از نرم‌افزار استفاده نمی‌کنند، ببندند.

ما می‌دانیم که این بر نتیجه نهایی شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین ما نرم‌افزاری را توسعه داده‌ایم که به شما امکان می‌دهد پیشرفت را در زمان واقعی بهینه کرده و ردیابی کنید. اگر این نوع داده‌ها را داشته باشید چه نوع تصمیماتی می‌گیرید؟ ”

آیا به نحوه ساختاردهی این ایده توجه کرده‌اید؟ به‌جای ذکر مشکل ابتدا، من نیاز را توضیح می‌دهم و آن را با موضوعی توجیه می‌کنم که هر دو بر سر آن توافق داریم. سپس، این ویژگی را با برخی داده‌ها برای ایجاد اعتبار و اعتبار در مورد محصول خودتنظیم کردم.

سرانجام، با اشاره به نتیجه نهایی آن‌ها، با این مشتری همدلی می‌کنم و به‌طور خلاصه محصولاتی را که می‌فروشم ذکر کردم. من با طرح یک سؤال باز که مشتاق را دعوت می‌کند تا تصور کند از محصول خود سود می‌برد، بیانیه را به پایان رساندم.

در مورد محصول خود تعصب داشته باشید.

من تعداد زیادی از نمایندگان را می‌بینم که در تلاش برای “معتبر” به نظر می‌رسد بی‌طرف هستند. خریدار که تحصیل‌کرده و باتجربه است، انتظار دارد که نمایندگان فروش تعصب داشته باشند. درواقع، هیچ‌چیزی که می‌گویید باعث نمی‌شود که مشتری فراموش کند که درنهایت، وظیفه شما این است که او را مجبور به خرید محصول خود کنید.

بنابراین، دست از تظاهر بردارید. در صورت وجود، برعکس عمل کنید: باور کنید که خدمات شما به‌سادگی بهترین است.

خریدار شما پیچیده است. آن‌ها استفاده از هایپربول را درک می‌کنند. این واقعیت را بپذیرید که از پیشنهاد خود هیجان‌زده هستید و دوست دارید دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.

وقتی به مشتریان احتمالی می‌گویید محصول شما “بهترین موجود در بازار” است یا تیم فروش مشتری شما “پس از کار با ما تعداد آن‌ها را از بین خواهد برد”، شما برای دفاع از نتیجه‌گیری خود با تکیه‌بر داده‌ها بحث علمی ندارید شما نظر خود را به اشتراک می‌گذارید مشتریان به آن نظرات معتبر و واقعی اعتماد می‌کنند و صرفاً بی‌طرف نیستند.

به کارهایی که محصول شما انجام نمی‌دهد اشاره‌کنید.

در همان راستای تعصب در مورد محصول خود، می‌خواهید در مورد آن نیز شفاف باشید. گاهی اوقات، این بدان معناست که وقتی محصول شما کاری را که مشتری ترجیح می‌دهد انجام نمی‌دهد، اعتراف کنید.

به‌عنوان‌مثال، یک مشتری می‌خواهد بداند دقیقاً چه تعداد راهنما به‌صورت دقیقه‌به‌دقیقه به فرصت‌ها منتقل‌شده است. نرم‌افزاری که می‌فروشید تقریباً یک‌بار در ساعت همگام‌سازی می‌شود. مهم است که شفاف باشید و توجه داشته باشید که محصول شما به‌سرعت همگام نمی‌شود. بااین‌حال، لازم نیست که آن را منفی ذکر کنید. شما همیشه می‌توانید راه‌حل‌های مفیدی را برای مواردی از این قبیل به اشتراک بگذارید.

شاید محصول شما از ادغام با سایر سیستم‌ها پشتیبانی کند که می‌توانند کمی سریع‌تر همگام‌سازی شوند. با تنظیم مجدد محدودیت‌های محصول با راه‌حل‌های خلاقانه، می‌توانید به منبعی مفید برای مشتری احتمالی خود تبدیل‌شده و درنتیجه با آن‌ها اعتماد ایجاد کنید.

منبعی ارزشمند باشید.

این را تصویر کنید. شما در حال خرید یک تشک جدید هستید و نماینده فروش دریکی از شرکت‌های تشکی که مدنظر شماست خدمات درخشانی را ارائه می‌دهد. آن‌ها نه‌تنها به‌طور فعال به نگرانی‌های شما در مورد تشک فعلی شما گوش می‌دهند و می‌فهمند که در خرید بعدی خود به دنبال چه چیزی هستید، بلکه می‌توانند با اطمینان در مورد نحوه مناسب بودن محصول خود برای شما صحبت کنند.

آن‌ها توانسته‌اند به هر سؤالی که می‌پرسید پاسخی برای شما بدهند و حتی مطالب ارزشمندی در مورد سلامت خواب به اشتراک گذاشته‌اند و اینکه تشک آن‌ها چگونه می‌تواند به شما در داشتن بهترین خواب زندگی کمک کند.

این نماینده قبل از اینکه شما مشتری شوید برای شما بسیار فراتر رفته است، بنابراین تصور کنید که وقتی در کشتی هستید چقدر مراقب آن‌ها خواهید بود.

در طول فرآیند فروش، نحوه برخورد شما با مشتری احتمالی درحالی‌که هنوز محصول شمارا موردبررسی قرار می‌دهد، به آن‌ها نشان می‌دهد که مشتری شما چگونه می‌تواند زندگی کند. اگر قبل از خرید به‌عنوان منبعی خدمت می‌کنید، با چشم‌انداز خود اعتماد ایجاد می‌کنید که در بلندمدت ارزشمند است.

به آن‌ها مدرک اجتماعی ارائه دهید.

به یاد دارید وقتی جوان‌تر بودید و والدینتان اهمیت نوشیدن آب، صرفه‌جویی در پول و خوردن صبحانه متعادل را رعایت می‌کردند؟ حالا، به این فکر کنید که چند پادکست و رهبر فکری را دنبال می‌کنید که همین را می‌گوید. شما الآن گوش می‌دهید، نه؟

مهم نیست که چند بار چیزی می‌گویید، مردم می‌خواهند آن را از منبع دیگری بشنوند. این ارتباط چندانی با منطق ندارد و بیشتر به تعصب ربط دارد. مردم در حال حاضر تصمیم خود را پس از برخورد کوتاه با شما، محصول شما یا مارکی که نمایندگی می‌کنید، تصمیم گرفته‌اند. اگر می‌توانید دیدگاه آن‌ها را در حین فروش افزایش دهید، این کار را از طریق اثبات اجتماعی انجام دهید.

در ایمیل بعدی خود، پیوندهایی را برای مرور بسترها یا مقاله‌هایی که توسط افراد دیگر در مورد محصول شما نوشته‌شده است، ارائه دهید. اثبات اجتماعی یک روش مؤثر برای کمک به مشتری احتمالی شما برای تصمیم‌گیری در انتخاب شما نسبت به رقابت است.

زمینه‌های مشترک را بیابید

مشتریان احتمالی شما می‌خواهند با شما ارتباط برقرار کنند، حتی اگر در ابتدا به نظر نمی‌رسد. با انجام تحقیقات خود پیش از آن، آنچه را که می‌خواهند به آن‌ها بدهید. چیزهای مشترک خود را پیدا کنید و اگر نمی‌توانید مأموریت خود را پیدا کنید که در چند دقیقه اول تماس خود، نقطه مشترک پیدا کنید.

نقطه مشترک اولیه با مشتریان احتمالی که به راه‌حلی که ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند، فقط این است. محصول شما! از این امر در گفتگوی اولیه خود با مشتری استفاده کنید تا ببینید چرا آن‌ها علاقه‌مند به صحبت با شما هستند. به‌احتمال‌زیاد زمانی که آن‌ها بدانند شما مشترک هستید، اطلاعات بیشتری را کشف خواهید کرد.

تصمیم را راحت بگیرید

وقتی انجام وظایف ناخوشایند یا پیچیده باشد، احتمال انجام آن‌ها کمتر است. این‌یکی از دلایلی است که باعث می‌شود مشاغلی مانند Uber، Instacart و Amazon در زندگی ما نقش بسته باشند.

وضعیت مشتری احتمالی خود را در نظر بگیرید. به‌عنوان یک نماینده فروش که سعی می‌کند معامله‌ای را ببندد، قرارداد شما احتمالاً در بالای لیست مواردی که باید تکمیل شود، نیست. سهولت تصمیم‌گیری برای آن‌ها می‌تواند عامل تعیین‌کننده باشد.

شاید شما فقط به یک “بله” ساده نیاز دارید. در یک ایمیل دادن چند نقطه مهم به آن‌ها که قرارداد را برجسته می‌کند می‌تواند تفاوت بین بسته شدن قرارداد در پنج دقیقه در مقابل پنج روز باشد.

به او اطلاع دهید که می‌دانید آن‌ها برنامه شلوغی دارند و می‌توانید روند کار را راحت‌تر کنید. آن‌ها مطمئناً از تفکر قدردانی خواهند کرد.

مکالمه را ادامه دهید

اگر در اولین فروش موفق به فروش نشدید، ناامید نشوید. با استفاده از ترفندهای بالا، احتمالاً سطح اعتماد را با چشم‌انداز بسیار ارزشمندی ایجاد کرده‌اید. “نه” خیلی خوب می‌تواند “فعلاً” نباشد. درصورتی‌که نظر خود را عوض کردند یا برای پیشنهاد دیگری مناسب‌تر بودند، با این چشم‌انداز در را باز نگه‌دارید. در اینجا چند روش وجود دارد که می‌توانید با مشتری احتمالی خود در ارتباط باشید:

در رسانه‌های اجتماعی متصل شوید:

اگر مکالمه‌ای عالی با یک فرد احتمالی داشتید، از آن‌ها بخواهید در رسانه‌های اجتماعی متصل شوند. با دیدن محتوای اشتراک‌گذاری شده مشتریان احتمالی به شما این اطلاعات را می‌دهد که از چه محصولاتی استفاده می‌کنند و چه احساسی نسبت به آن‌ها دارند. نه‌تنها این، وقتی محتوایی را که به اشتراک می‌گذارید ببینند، مکالمه و محصول شمارا در ذهن خود نگه می‌دارد.

درخواست بازخورد کنید:

اگر چشم‌انداز شما برای ارائه بازخورد در مورد محصول و رویکرد فروش شما باز است، آن را در نظر بگیرید. این بازخورد اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی بهبود روند فروش خود در آینده ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا مدت بیشتری با مشتری در ارتباط باشید که می‌تواند برای برنده شدن آن‌ها در تاریخ بعدی یا پیشنهاد متفاوت مفید باشد.

محصول خود را برای چشم‌اندازها مقاومت‌ناپذیر کنید

ما به چند روش مختلف برای فروش محصولات و خدمات شما به افرادی که آماده تصمیم‌گیری هستند اشاره‌کرده‌ایم. موضوع مشترکی که این تاکتیک‌ها را به هم پیوند می‌دهد، همدلی با مشتری است. با درخواست کمک از چشم‌انداز خود، شما خواسته آن‌ها را برای شنیدن برآورده می‌کنید و علاقه خود را برای کمک به شما در بستن معامله جلب می‌کنید.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 98 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 15:43

هنگامی‌که به گسترش کسب‌وکار خود فکر می‌کنید و اینکه چگونه بازاریابی و ارتباطات خود را افزایش دهید، راه‌ها و ابزارهای زیادی به ذهن شما می‌رسد که باید با هوشیاری بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. سی آر ام و بازاریابی ایمیلی از محبوب‌ترین روش‌های هستند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام فارسی است.

80 درصد از مشاغل کوچک به بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتری وابسته‌اند، خیلی‌ها به مقایسه این دو با یکدیگر می‌پردازند تا یکی را انتخاب کنند اما اگر بر موضوع دقیق شویم متوجه می‌شویم که می‌توانیم با انتخاب CRM هم از مزیت‌های سی آر ام استفاده کرده و هم ابزار ایمیل مارکتینگ در دسترس باشد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده ازcrm مایکروسافت است.

حال برای آنکه تفاوت این دو نرم‌افزار را بدانیم و دچار سردرگمی نشویم، جزئیات را بررسی می‌کنیم.

CRM باهدف راحت‌تر کردن و دقیق‌تر کردن مدیریت و بهبود روابط شما با مشتریان مطرح‌شده است.

با استفاده از اتوماسیون سی آر ام می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید، اطلاعات مشتریان را داشته باشید و مشتریان اصلی خود را شناسایی و ذخیره کنید، فرصت‌های فروش بیشتر در کسب‌وکار خود را پیدا کنید و تمامی امکانات و تعاملاتی که با مشتری داشته‌اید را پیگیری کنید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از crm فارسی است.

همه این ابزارها برای کمک به بهبود عملکرد شما و ارتباط بیشتر و بهتر با مشتری و تصمیم‌گیری‌های بازاریابی دقیق‌تر ایجادشده است.

ایمیل مارکتینگ عمدتاً برای به وجود آوردن پایگاه داده‌ای از ایمیل‌ها و لیدها، راه‌اندازی کمپین‌های ایمیلی باهدف افزایش فروش است.

جالب است که بدانید خیلی از بازاریابان موفق از ایمیل‌ها و کمپین‌های ایمیلی برای به وجود آوردن سرنخ‌ها در CRM استفاده می‌کنند!

تفاوت ایمیل مارکتینگ و سی آر ام در چیست؟

بازاریابی ایمیلی و CRM در تجارت و بازاریابی کسب‌وکار باهم همسو هستند، اما در اصل موضوع تفاوت‌هایی هم دارند.

تفاوت مهم واصلی این است که CRM در مدیریت نحوه ارتباط شما با مشتری توجه می‌کند، درحالی‌که ایمیل مارکتینگ یک نرم‌افزار بازاریابی خودکار است و به شما به رسید به مشتریان از طریقی بهینه‌تر کمک می‌کند، درواقع می‌توان این‌گونه گفت که ایمیل مارکتینگ ابزاری است که کمک می‌کند تا اطلاعات مشتریان به پایگاه داده CRM شما برسد تا از آن استفاده کرده و با مشتریان در ارتباط باشید.

در اینجا منظور ما از بازاریابی خودکار، درواقع مراحلی است که مشتری از ابتدا با او ارتباط گرفته می‌شود تا مرحله‌ای که او به مشتری تبدیل می‌شود یعنی محصول یا خدمات و یا سرویسی به او فروخته می‌شود.

مزیت‌های CRM و Email Marketing

مزایای CRM

اتوماسیون کردن کارها

برای جلب رضایت مشتری کارهای زیادی است که باید صورت بگیرد و فقط جذب آن‌ها کافی نخواهد بود.

ارسال انواع گزارش‌ها، کارهای خرد، ارتباط‌گیری با مشتری، پر کردن فرم‌ها و خیلی کارهای دیگر که ابزارهای CRM آن‌ها را ارائه می‌دهند و خیلی از آن‌ها را به‌صورت روتین به‌صورت خودکار انجام می‌دهند.

این ابزارها و اتوماسیون شد باعث می‌شود که خیلی از کارهای کمک به مشتری به‌صورت اتوماتیک توسط CRM انجام شود و شما وقت خود را بیشتر به جذب مشتری اختصاص دهید.

گزارش دهی، بررسی، آمار و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها

گزارش دهی و پیگیری گزارش‌ها برای بسیاری از مشاغل به‌خصوص مشاغل بزرگ بسیار کار دشواری است، این گزارش‌ها استفاده بسیاری برای فروش بیشتر و مشخص شدن اهداف بازاریابی سازمان می‌شود.CRM با پایگاه داده‌ای که دارد همه‌ی اطلاعات را یکجا جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و در هر زمان و به‌صورت پیوسته و قابل‌دسترس به شما گزارش می‌دهد و این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

اطلاعات کامل‌تر

اطلاعات سازمانی شما و اطلاعات مشتریان شما اگر درجایی ثبت و ذخیره و مستند شوند و بعد بر روی آن‌ها تجزیه‌وتحلیل صورت گیرد باعث می‌شود که تعاملات راحت‌تر و بهتر و بیشتری با مشتریان داشته باشید.

این کار به شما کمک می‌کند تا مشتریان و کاربران خود را بیشتر بشناسید و بتوانید راه‌های بهتری برای رفع نیازها و مشکلات آن‌ها ارائه دهید.

با CRM این فرآیندها و جمع‌آوری‌ها به‌جای روش دستی و سنتی نیز به‌صورت دیجیتالی و مدرن و خودکار صورت می‌گیرد.

مزیت‌های بازاریابی ایمیلی

فهرستی از ایمیل‌های در دسترس

عمومی‌ترین و مشخص‌ترین مزیت ایمیل مارکتینگ ایجاد لیست یا پایگاه داده‌ای از ایمیل‌های مشتریان است. هدف از این لیست تبدیل مشتریان به فروش است.

ارتباط با مخاطبان

یکی از اتفاقات بدی که ممکن است رخ دهد ایجاد ارتباط و کانال‌های ارتباطی با مخاطبان اشتباه است، با ایمیل مارکتینگ می‌توانید مخاطبان هدف را ارزیابی کنید و آن‌ها را بشناسید.

صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغاتی

84 درصد از بازاریابان B2B موافق هستند که ایمیل مارکتینگ و استفاده از فهرست‌های ایمیلی برای ارتباط با مشتریان یکی از بهترین راه‌های رایگان و طبیعی است.

شما به‌راحتی با استفاده از فرم‌ها قابل پر کردن، نظرسنجی ها و کمپین ها می‌توانید این فهرستی از ایمیل‌ها را به دست آورید و بعد به‌راحتی از آن استفاده کنید.

CRM و ایمیل مارکتینگ چگونه به کمک بازاریابی می‌آیند؟

نرم‌افزار سی آر ام نقش گسترده‌ای را در برنامه‌های بازاریابی ایفا می‌کنند. این کمک پس از نظارت و بررسی فعالیت‌های مشتریان و طریقه تعاملات آن‌ها مشاغل مثل فرم‌ها، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی باعث تولید لید ها یا سرنخ‌ها می‌شوند.

که شما با پیگیری این مخاطبان یا سرنخ‌ها فروش و بازاریابی خود را کنترل می‌کنید.

اما بازاریابی ایمیلی چگونه است؟

شما با استفاده از امیل مارکتینگ می‌توانید مشتریان و مخاطبان هدف کسل و کارتان را شناسایی کنید، این مهم به شما برای تبلیغ محصول درست و تعیین استراتژیک بازاریابی کمک مستقیم می‌کند.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی در CRM

شما به ویژگی‌های ابزارهای ایمیل مارکتینگ نیاز دارید تا بتوانید به‌طور مستقیم مخاطبان ایمیلی را به لید یا سرنخ تبدیل کنید.

رهبری و مدیریت

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریانی را که قبلاً از شما خریدی کرده‌اند و یا به محصولات شما علاقه‌ای نشان داده‌اند شناسایی کنید.

ترکیب ابزارها

یک از کارهایی که بسیار از گروه‌ها و استفاده‌کننده‌های سی آر ام می‌خواهند صورت دهند، ادغام ابزارهای CRM با ابزارهای بازاریابی ایمیلی است، این سی آر ام با خیلی از ابزارهای مثل: Get Response, Send X, Aweber نیز قابلیت ترکیب و همگان سازی دارد.

مدیریت تماس

یکی از ویژگی‌های اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM قابلیت مدیریت تماس‌ها است. این سیستم به شما امکان می‌دهد تا آدرس‌های شبکه‌ای اجتماعی، شماره‌های تماس و ایمیل مشتریان را در پایگاه داده خود داشته باشید.

چند نمونه از ابزارهای CRM

ابزارهای محبوب مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که مشاغل و سازمان‌ها برای افزایش فروش خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها Insightly، Microsoft dynamics 365، Salesforce، Zoho CRM، Freshdesk، Pipedrive و غیره هستند.

چند نمونه از نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی

نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی زیادی وجود دارد که توسط مشاغل برای ایجاد لیست ایمیل، ایجاد سرنخ و افزایش فروش استفاده می‌شود. برخی از آن‌ها SendX، Aweber، Mailchimp، Constant Contact، Mailerlite، Getresponse یا Activecampaign هستند.

بااین‌حال، برخی از مشاغل یک ابزار بازاریابی ایمیل CRM می‌خواهند. با ادغام نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی با ابزار CRM می‌توانید به این مهم برسید. یک مثال عالی ادغام Pipedrive (ابزار CRM) با SendX است که یک نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی است.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام, بازاریابی, فروش, CRM, crm, سی_ار_ام,مایکروسافت_سی_ار_ام,سی_ار_ام_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت: 16:36

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان بسیار فراتر از فقط تماس بین مشتریان و ارتباط با آنان است، نرم‌افزار سی آر ام به ابزاری برای توسعه سرنخ‌ها، تماس‌ها و ایجاد ارتباط بین لید ها، یکپارچگی همه اطلاعات و داده‌ها به‌صورت متمرکز و قابل‌دسترس، آسان کردن کار تیمی و مشترک نیز تبدیل‌شده سات.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت crm است.

در فضای تجاری امروز و بخصوص در تجارت‌های B2B داده‌ها و اطلاعات همگی نوعی کالا محسوب می‌شوند و مدیریت آن‌ها بسیار سخت‌تر شده و همچنین کار بسیار مهمی است.

CRM خوب برای تجارت B2B چه امکاناتی باید داشته باشد؟

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری است.

اتوماسیون CRM خوب B2B همه‌ی تماس‌ها با مشتری را ثبت می‌کند، نکات و جزئیات ریز ارتباط را ثبت می‌کند، تعاملات و مشارکت‌های افراد با یکدیگر و با مشتریان را ثبت می‌کند، دارای امکان ایجاد برچسب‌ها و دسته‌بندی‌های اتوماتیک و دستی است و همچنین راه‌های مختلف با مستری را با استفاده از ابزارهای ارتباطی مختلف فراهم می‌کند. ابزارهایی که جدیداً برای انواع سی آر ام ها اضافه‌شده است مثل فرایندهای هوشمند توسعه و گسترش نرم‌افزار، ایجاد توصیه‌ها برای فروش مشتریان، یادآوری زمان پیگری مشتریان، زمان قراردادها و جلسات و تماس‌ها، بررسی و تجزیه‌وتحلیل بازار و ارائه راه‌حل‌های مختلف.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام فارسی است.

امروزه یک CRM B2B خوب این ابزارها را دارا می‌باشد.

انتخاب CRM B2B مناسب

همان‌طور که گفته شد امروز نحوه سریع ارتباط با مشتری و داشتن بانک اطلاعاتی از کاربران همچنین نحوه سریع پاسخ‌گویی و پیگیری مشتریان از مهم‌ترین عوامل در کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای بی 2 بی هستند که Microsoft dynamics crm به‌درستی و گستردگی همه‌ی این امکانات را فراهم می‌کند و همچنین محصول یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های موجود در این زمینه است.

استفاده آسان از Microsoft Dynamics CRM

باید توجه داشت که بسیاری از ابزارهایی که در سی آرام موجود است را می‌توان به‌راحتی با مشاوره از گروه پشتیبانی و یا کلاس‌های موجود در اینترنت به‌راحتی آموخت، کار با این نرم‌افزارها بسیار نیازمند تأمل بوده و باکمی تلاش بسیار راحت خواه شد.

پشتیبانی نرم‌افزارهای CRM

علاوه بر استفاده آسان از این نرم‌افزارها باید توجه داشت که پشتیبانی از این نرم‌افزارها بسیار عالی بوده و همیشه در دسترس خواهند بود، کافی است که شما برای رفع مشکلات خود به مرجعی که CRM را از آن تهیه کردید مراجعه کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید.

مایکروسافت همواره قبل از هر به‌روزرسانی یک دموی امتحانی عرضه می‌کنید کی می‌توانید آن‌ها را همیشه دنبال و بررسی کنید و بعد از فراگیری محصولات جدید را استفاده کنید.

همه‌ی ابزارهای قابل‌استفاده!

توجه داشته باشید همیشه در دنیای دیجیتال هر نرم‌افزار یا اپلیکیشنی که می‌گیرید و اجرا می‌کنید، همیشه تعدادی ابزارهایی وجود دارند که شما نیازی به استفاده کردن از آن‌ها ندارید و اجازه استفاده کردن از آن‌ها را هم ندارید، همیشه شما امکانات در دسترس را تا یک مرحله‌ای می‌توانید کاستوم و شخصی‌سازی کنید و باید همیشه هواستان باشد که از ابزارهای نامربوط به برنامه خودتان استفاده نکنید.

Mobile CRM

همان‌طور که حتماً متوجه شده‌اید در دهه اخیر کسب کارها به سمت دورکاری‌ها و نظارت از راه دور با استفاده از گوشی‌های هوشمند شده است، همچنین گوشی‌های هوشمند آن‌چنان پیشرفتی کرده‌اند که بسیار از خواسته‌های شما درباره ابزارهای کاری را برآورده نکرده و همچون کامپیوترهای قابل‌حمل عمل می‌کنند.

پس باید CRM را انتخاب کنید تا با بالاترین حد ممکن با گوشی‌های شما همسازی داشته باشد که Microsoft Dynamics 365 از آن نرم‌افزارهایی است که تا حدودی امکان مدیریت و نظاره اطلاعات مفیدی را برای شما فراهم می‌کند.

هیچ‌چیز فراموش نمی‌شود!

خیلی از سستم ها و اتوماسیون‌های دیگر وجود دارند که این امکانات را به شما نمی‌دهند، امکانی که باعث می‌شود بعد از مشاوره و تماس، پیامی برای مشتری ارسال شود و از او تشکر کند یا نظرسنجی را برای او فراهم کند و یا ممکن است که شخصی به دلیل حجم بالای کار فراموش کند که درزمانی تعیین‌شده با مشتری ارتباط بگیرد ولی سی آرام مایکروسافت همه‌ی این نکات را برای شما برنامه‌ریزی می‌کند و یادآوری خواهد کرد.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام, بازاریابی, فروش, CRM, crm, سی_ار_ام,مایکروسافت_سی_ار_ام,سی_ار_ام_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 303 تاريخ : يکشنبه 8 خرداد 1401 ساعت: 13:58

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان بسیار فراتر از فقط تماس بین مشتریان و ارتباط با آنان است، نرم‌افزار سی آر ام به ابزاری برای توسعه سرنخ‌ها، تماس‌ها و ایجاد ارتباط بین لید ها، یکپارچگی همه اطلاعات و داده‌ها به‌صورت متمرکز و قابل‌دسترس، آسان کردن کار تیمی و مشترک نیز تبدیل‌شده سات.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از آموزش مایکروسافت سی ار ام است.

در فضای تجاری امروز و بخصوص در تجارت‌های B2B داده‌ها و اطلاعات همگی نوعی کالا محسوب می‌شوند و مدیریت آن‌ها بسیار سخت‌تر شده و همچنین کار بسیار مهمی است.

CRM خوب برای تجارت B2B چه امکاناتی باید داشته باشد؟

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام فارسی است.

اتوماسیون CRM خوب B2B همه‌ی تماس‌ها با مشتری را ثبت می‌کند، نکات و جزئیات ریز ارتباط را ثبت می‌کند، تعاملات و مشارکت‌های افراد با یکدیگر و با مشتریان را ثبت می‌کند، دارای امکان ایجاد برچسب‌ها و دسته‌بندی‌های اتوماتیک و دستی است و همچنین راه‌های مختلف با مستری را با استفاده از ابزارهای ارتباطی مختلف فراهم می‌کند. ابزارهایی که جدیداً برای انواع سی آر ام ها اضافه‌شده است مثل فرایندهای هوشمند توسعه و گسترش نرم‌افزار، ایجاد توصیه‌ها برای فروش مشتریان، یادآوری زمان پیگری مشتریان، زمان قراردادها و جلسات و تماس‌ها، بررسی و تجزیه‌وتحلیل بازار و ارائه راه‌حل‌های مختلف.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی آر ام است.

امروزه یک CRM B2B خوب این ابزارها را دارا می‌باشد.

انتخاب CRM B2B مناسب

همان‌طور که گفته شد امروز نحوه سریع ارتباط با مشتری و داشتن بانک اطلاعاتی از کاربران همچنین نحوه سریع پاسخ‌گویی و پیگیری مشتریان از مهم‌ترین عوامل در کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای بی 2 بی هستند که Microsoft dynamics crm به‌درستی و گستردگی همه‌ی این امکانات را فراهم می‌کند و همچنین محصول یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های موجود در این زمینه است.

استفاده آسان از Microsoft Dynamics CRM

باید توجه داشت که بسیاری از ابزارهایی که در سی آرام موجود است را می‌توان به‌راحتی با مشاوره از گروه پشتیبانی و یا کلاس‌های موجود در اینترنت به‌راحتی آموخت، کار با این نرم‌افزارها بسیار نیازمند تأمل بوده و باکمی تلاش بسیار راحت خواه شد.

پشتیبانی نرم‌افزارهای CRM

علاوه بر استفاده آسان از این نرم‌افزارها باید توجه داشت که پشتیبانی از این نرم‌افزارها بسیار عالی بوده و همیشه در دسترس خواهند بود، کافی است که شما برای رفع مشکلات خود به مرجعی که CRM را از آن تهیه کردید مراجعه کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید.

مایکروسافت همواره قبل از هر به‌روزرسانی یک دموی امتحانی عرضه می‌کنید کی می‌توانید آن‌ها را همیشه دنبال و بررسی کنید و بعد از فراگیری محصولات جدید را استفاده کنید.

همه‌ی ابزارهای قابل‌استفاده!

توجه داشته باشید همیشه در دنیای دیجیتال هر نرم‌افزار یا اپلیکیشنی که می‌گیرید و اجرا می‌کنید، همیشه تعدادی ابزارهایی وجود دارند که شما نیازی به استفاده کردن از آن‌ها ندارید و اجازه استفاده کردن از آن‌ها را هم ندارید، همیشه شما امکانات در دسترس را تا یک مرحله‌ای می‌توانید کاستوم و شخصی‌سازی کنید و باید همیشه هواستان باشد که از ابزارهای نامربوط به برنامه خودتان استفاده نکنید.

Mobile CRM

همان‌طور که حتماً متوجه شده‌اید در دهه اخیر کسب کارها به سمت دورکاری‌ها و نظارت از راه دور با استفاده از گوشی‌های هوشمند شده است، همچنین گوشی‌های هوشمند آن‌چنان پیشرفتی کرده‌اند که بسیار از خواسته‌های شما درباره ابزارهای کاری را برآورده نکرده و همچون کامپیوترهای قابل‌حمل عمل می‌کنند.

پس باید CRM را انتخاب کنید تا با بالاترین حد ممکن با گوشی‌های شما همسازی داشته باشد که Microsoft Dynamics 365 از آن نرم‌افزارهایی است که تا حدودی امکان مدیریت و نظاره اطلاعات مفیدی را برای شما فراهم می‌کند.

هیچ‌چیز فراموش نمی‌شود!

خیلی از سستم ها و اتوماسیون‌های دیگر وجود دارند که این امکانات را به شما نمی‌دهند، امکانی که باعث می‌شود بعد از مشاوره و تماس، پیامی برای مشتری ارسال شود و از او تشکر کند یا نظرسنجی را برای او فراهم کند و یا ممکن است که شخصی به دلیل حجم بالای کار فراموش کند که درزمانی تعیین‌شده با مشتری ارتباط بگیرد ولی سی آرام مایکروسافت همه‌ی این نکات را برای شما برنامه‌ریزی می‌کند و یادآوری خواهد کرد.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام, بازاریابی, فروش, CRM, crm, سی_ار_ام,مایکروسافت_سی_ار_ام,سی_ار_ام_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 357 تاريخ : شنبه 7 خرداد 1401 ساعت: 14:04

یک از نکاتی که بعد از هر خرید و مخصوصاً در خریدهای بزرگ باید به آن دقت کنید خدماتی است که پس از خرید ارائه می‌شود، در مورد پشتیبانی صحبت می‌کنیم.

نوجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی آر ام است.

در این نوشته 5 علت برای اطمینان کردن به CRM در خصوص بازده مالی خوب و نرخ RIO بالاتر را ارائه می‌کنیم.

پاسخ‌گویی CRM چگونه است؟

نوجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از نرم افزار crm است.

قبول کردن سر آرام از رتبه‌های بالا شروع می‌شود، این گروه رهبری است که همه‌ی فرایندها را تنظیم می‌کند، بررسی هفته‌به‌هفته راه‌های بازاریابی و ارتباطی، پیش‌بینی‌های تماس‌ها و گزارش‌ها آن‌ها که همه این‌ها را نمی‌توان در ذهن یک فرد گنجانید، باید ابتدا پایگاه داده‌ای وجود داشته باشد مثل: CRM.

 

نوجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از توسعه سی ار ام است.

1) فرایندها را مشخص کنید

بیشتر اوقات تصور می‌شود که سی آرام فقط به نفع مدیران فروش است که به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که همه‌چیز را کنترل و نظاره کنند، درصورتی‌که واقعاً هم به این شکل نیست، از مزیت‌های اصلی CRM این است که به نمایندگان این زمان را می‌دهد تا در زمان و مکان درست بر فروش و بازاریابی تمرکز کنند.

2) ارتباط در CRM

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یک اتصال‌دهنده است که باعث صرفه‌جویی در ارتباطات می‌شود.سی آرام اگر به‌درستی پیاده‌سازی شود می‌تواند به‌عنوان سیستم ثبت شرکت شما عمل کند.

همه‌ی این‌ها به معنای آن است که مشتریان می‌توانند بهبود یابند، چرخه فروش سریع‌تر می‌شود و نمایندگان فرصت بیشتر برای پاسخ‌گویی دارند.

3) بررسی بازخورد کاربران

یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین مراحل فروش ثبت بازخورد مشتری و جلب رضایت آن‌ها است. کاربرانی که در طول روز از دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند همه برای شما داده و اطلاعات خواهند داشت. بررسی و تحلیل آن‌ها و نظراتی که آن‌ها برای شما دارند نیز رفتار آن‌ها در خصوص سیستم فروش و محصولات شمارا مشخص می‌کند.

مشارکت کردن کاربران و مشتریان در مراحل برنامه‌ریزی و آزمایش پروژه یک از روش‌های خوب برای مشخص کردن خط‌مشی سیستم فروش و بازاریابی است.

4) اهمیت بالای کیفیت داده‌ها

هنگامی‌که داده‌های ورودی شما ناقص، خراب یا نادرست است، نرم‌افزار CRM شما به‌درستی کار نخواهد کرد و بهترین راه برای جلوگیری از آن این است که داده‌های خود را شفاف و درست کنید!

در ابتدا از داده‌های واردشده قبلی اطمینان حاصل نمایید، مرحله بعد مطمئن شوید که تیمن شما اطلاعات را به‌درستی وارد می‌کنند، در مرحله بعد مطمئن شوید که کاربران و مشتریان داده‌های درستی به شما تحویل می‌دهند. اینجاست که اگر این اطلاعات درست نباشد سیستم CRM شما به هم می‌ریزد و شما باید با استفاده از ابزارهای CRM آن‌ها را به‌روز کنید.

5) پرداخت‌ها

پس از برطرف کردن همه‌ی این مشکلات گرفتن بازخوردها و استفاده کردن از آن‌ها، به‌راحتی می‌توانید از CRM استفاده کنید فقط توجه داشته باشید که این نرم‌افزار نیازمند نگه‌داشتن به‌روز مدام سیستم است.

چگونه نقاط ضعف CRM را برطرف کنیم؟

چشم‌انداز CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری باعث شد تا سازمان‌ها به این باور برسند که با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند از طریق پیگیری تماس‌ها در طول مراحل چندگانه فروش، تجارت یا کسب‌وکار خود را از سنتی به دیجیتالی تغییر دهند.

سی آر ام هنگامی‌که به‌صورت مستمر و مدون مورداستفاده قرار گیرد می‌تواند به اصلی و جامع‌ترین منبع یا بانگ اطلاعاتی برای تمی شما تبدیل شود.

بااین‌حال با گسترش شرکت و نیم‌ها آیا استفاده و گسترش CRM کار سخت و دشواری است؟

برای آنکه بیشتر از مراحل ارتقاء CRM و فقط پیاده‌سازی آتن آگاه باشید می‌توانید مقالاتت نورون را مطالعه کنید که مباحث مهم CRM را مطرح می‌کند.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام, بازاریابی, فروش, CRM, crm, سی_ار_ام,مایکروسافت_سی_ار_ام,سی_ار_ام_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 97 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 14:51

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که فروش به مشاغل دیگر مشکل است. اگر فروش B2B را به همان شکلی که هست انجام ندهید، به ‌سادگی موفق نخواهید شد. یک کسب و کار پرفروش که نیاز به یک رویکرد کاملاً منحصر به ‌فرد از فروش مستقیم به مصرف‌کننده دارد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

قبل از اینکه به نکات بپردازیم، بیایید در مورد فروش B2B به‌وضوح توضیح دهیم.

فروش B2B چیست؟

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند کسب و کار استفاده از سی ار ام است.

اصطلاح فروش B2B به فروش مشاغل به مشاغل اشاره دارد. معامله کالا یا خدمات از یک تجارت به تجارت دیگر به‌جای تجارت از مصرف‌کننده. در مقایسه با فروش به مصرف‌کنندگان، معاملات فروش B2B اغلب ارزش ریالی بالاتری دارند و چرخه‌های فروش طولانی‌تری دارند.

  • توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند کسب و کار استفاده از نرم افزار سی ار ام است.
  •  

هنگامی‌که فروش B2B به‌درستی انجام شود، می‌تواند بسیار پردرآمد و سودآور باشد. به‌عنوان یک متخصص فروش B2B، توسعه فرایند فروش که برای تجارت، چشم‌اندازها و اهداف کلی شما مفید است، مهم است. در اینجا مراحل کلیدی است که ممکن است بخواهید در فرایند فروش B2B خود لحاظ کنید.

نحوه ایجاد فرایند فروش B2B

  • انجام تحقیقات بازار
  • شخصیت خریدار ایده آل خود را تعیین کنید
  • نقشه سفر خریدار را مشخص کنید
  • واجد شرایط بودن سرنخ‌ها
  • رودررو ملاقات کنید
  • بستن قرارداد
  • نتایج خود را پیگیری کرده و بهبود دهید

حالا بیایید ببینیم یک فرایند فروش موفق B2B چگونه می‌تواند باشد

انجام تحقیقات بازار

فرآیند فروش B2B را با انجام تحقیقات سطح بالا در بازار آغاز کنید تا وضعیت فعلی تقاضا برای پیشنهاد خود را درک کنید. رقبای خود را در بخش های مختلف مشخص کنید و با تکنیک‌ها و استراتژی‌های آن‌ها آشنا شوید تا بفهمید مشتریان شما چه پیام‌هایی از منابع دیگر می‌شنوند.

شخصیت خریدار ایده آل خود را تعیین کنید

برای تشخیص اینکه چه شرکت‌هایی مناسب شخصیت خریدار ایده آل شما هستند، وقت بگذارید. علاوه بر در نظر گرفتن آنچه مشتریان احتمالی شما می‌فروشند یا ارائه می‌دهند، مراقب اطلاعات زمینه‌ای در مورد پیشرفت تجارت باشید. آیا آن‌ها اخیراً محصول جدیدی را عرضه کرده‌اند؟ اگر به استارتاپ ها می‌فروشید، آیا آن‌ها اخیراً کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی را بسته‌اند؟ آیا آن‌ها در شش ماه گذشته تغییر رهبری و راهبری داشته‌اند؟ این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا شرکت‌ها آماده سرمایه‌گذاری در پیشنهاد‌ها شما هستند یا خیر و به شخص خریدار شما کمک می‌کند.

نقشه سفر خریدار را مشخص کنید

اکنون‌که مشخص کرده‌اید مخاطبان شما چه کسانی هستند و پیشنهاد شما چگونه به آن‌ها خدمت می‌کند، زمان آن رسیده است که نحوه خرید مشتری از پیشنهاد شمارا مشخص کنید. برای انجام این کار، مراحلی را که یک مشتری بالقوه می‌تواند برای دستیابی به محصول یا خدمات شما انجام دهد، طی کنید. به‌طورمعمول، مشتریان احتمالی هنگام خرید مراحل زیر را طی می‌کنند:

آگاهی

خریدار متوجه می‌شود که یک مشکل یا نقطه درد دارد که باید حل شود.

ملاحظه

خریدار تعیین می‌کند که چگونه می‌توان مشکل را حل کرد و در حال بررسی محصولات یا پیشنهاد‌ها مختلفی است که می‌تواند کمک‌کننده باشد.

تصمیم‌گیری

خریدار گزینه‌های موجود را مقایسه می‌کند و تعیین می‌کند که چه اقدامی را باید انجام دهد.

به‌عنوان بخشی از فرایند فروش خود، باید بتوانید مکان‌های احتمالی خود را در مسیر فروش مشخص کرده و پیگیری کنید. انجام این کار به شما این قدرت را می‌دهد که استراتژی طراحی کنید تا بتوانید تاکتیک‌هایی را ارائه دهید که با آن‌ها درجایی که در حال انجام هستند مطابقت داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر شرکتی در مرحله آگاهی از تصمیم خرید است، غرق شدن در قیمت یا اطلاعات ارائه‌شده توسط آن‌ها مناسب نخواهد بود زیرا آن‌ها هنوز تمایلی به خرید برای حل مشکل نشان نداده‌اند. آن‌ها به‌سادگی اذعان می‌کنند که مشکل وجود دارد.

واجد شرایط بودن سرنخ‌ها

رهبر واجد شرایط فروش، شخصی است که برای فروش مستقیم آماده است. همه‌کسانی که به پیشنهاد شما علاقه نشان می‌دهند، به یک رهبری واجد شرایط تبدیل نمی‌شوند. هنگام تعیین اینکه آیا مشتری B2B واجد شرایط فروش است، سؤالات زیر را از آن‌ها بپرسید:

مشکلی که سعی در رفع آن دارید چیست؟ این سؤال به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که با پیشرفت فرایند فروش، چه محصول یا پیشنهادی را توصیه کنید.

آیا قبلاً برای حل این مشکل تلاش کرده‌اید؟ اگر چنین است، چرا راه‌حل‌های قبلی جواب نداد؟ این سؤال به شما زمینه مهمی می‌دهد که چه چیزی برای حل مشکل مشتری مفید خواهد بود یا خیر. علاوه بر این، شما دقیقاً می‌دانید که اگر محصول شما مناسب است، باید با چه نکاتی صحبت را ادامه دهید.

چه کسی تصمیم نهایی خرید را می‌گیرد؟ در B2B چون شما مستقیماً به مصرف‌کننده نمی‌فروشید، ممکن است مجبور شوید با چندین نقطه تماس برای بستن معامله کار کنید. درک اینکه چه کسی باید برای تصمیم‌گیری نهایی مشارکت داشته باشد، این فرایند چگونه خواهد بود و چقدر بودجه تعیین می‌شود، استراتژی فروش شما را شکل می‌دهد.

ملاقات حضوری

اگر نیازهای مشتری را می‌بینید و محصولات یا خدمات شما در یک راستا هستند، سعی کنید تا آنجا که ممکن است به‌صورت رودررو ارتباط برقرار کنید. همان‌طور که بحث کردیم، فروش B2B ماهیت بیشتری دارد و اغلب مستلزم مشورت بیشتر است. وقتی می‌توانید به‌صورت حضوری (حضوری یا از طریق ویدئو) ملاقات کنید تا به سؤالات مشتری پاسخ دهید، صحبت‌های خود را ارائه دهید و نگرانی‌های خود را برطرف کنید، می‌توانید با مشتری اعتماد ایجاد کنید که همیشه نمی‌توان آن را برقرار کرد، تلفنی یا از طریق ایمیل.

معامله را ببندید

با نزدیک شدن به پایان فروش، کار تمام نشده است. اگر نتیجه نهایی فروش باشد، اکنون زمان تسهیل توافقنامه‌ای است که شرایط پرداخت کالا را برای محصول مبادله می‌کند. علاوه بر این، ممکن است بخواهید با سازمان خدمات شرکت خود هماهنگ کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشتری سوار شده است و با استفاده از محصول شما احساس پشتیبانی می‌کند.

اگر نتیجه نهایی فروش نیست، از مشتریانی که وقت خود را صرف کرده‌اند تشکر کنید و پیشنهاد دهید که برای پشتیبانی از نیازهای خود در آینده در تماس باشند. پیگیری نتایج و بهبود

تیم‌های فروش با عملکرد بالا دائماً در حال اندازه‌گیری نتایج فرایندهای خود برای بهبود هستند. وقتی به‌طور مرتب در حال اندازه‌گیری و تلاش برای بهبود نتایج معیارهای فروش B2B سازمان خود هستید، شما و تیم خود قادر به افزایش بهره‌وری و عملکرد کلی خواهید بود. معیارهای کلیدی تیم‌های فروش B2B باید دنبال شوند:

معیارهای بهره‌وری فروش

اندازه‌گیری بهره‌وری نمایندگان فروش به ناکارآمدی فرآیندهای شما کمک می‌کند که ممکن است برای شما هزینه فروش داشته باشد.

میانگین زمان پاسخگویی به نرخ سرب

درفروش B2B، هر دقیقه اهمیت دارد. هرچه زودتر به پرسش سرنخ پاسخ دهید، احتمال فروش شما بیشتر می‌شود و میانگین زمان پاسخگویی سرنخ را به یک معیار اصلی برای پیگیری تبدیل می‌کند.

نرخ تبدیل سرنخ‌های واجد شرایط بازاریابی به فروش واجد شرایط

این میزان تعداد مشتریانی را که از طریق تلاش‌های بازاریابی واردشده‌اند واجد شرایط فروش می‌شوند. درحالی‌که اغلب توسط سازمان‌های بازاریابی ردیابی می‌شود، این داده‌های مفیدی برای تیم‌های فروش است که باید از ایجاد خط لوله پشتیبانی کنند.

فرصت‌های برنده بسته

این معیار نشان‌دهنده پایان موفقیت‌آمیز در روند فروش است. هنگامی‌که مخاطب با خرید تبدیل به یک مشتری می‌شود. پیگیری تعداد کل معاملات بسته شما منجر به فروش می‌شود (در مقابل فرصت‌های ازدست‌رفته بسته – تعداد معاملات بسته منجر به فروش نشده است) می‌تواند به شما در درک میزان موفقیت کلی فرایند فروش شما کمک کند.

9 استراتژی فروش زیر نکاتی در دنیای واقعی از افراد داخلی است که به‌ طور معمول فروش عظیم B2B را بسته‌اند. این نکات فروش مبتنی بر حساب را اجرا کنید و روشی را ایجاد خواهید کرد که به شما کمک می‌کند فروش B2B بیشتری را ببندید.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام, بازاریابی, فروش, CRM, crm, سی_ار_ام,مایکروسافت_سی_ار_ام,سی_ار_ام_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 96 تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت: 13:20

Destinations CRM

بهترین راه حل پیشنهادی برای بهینه سازی کسب و کار استفاده از آموزش مایکروسافت سی ار ام است.

بسیار از شرکت‌ها نمی‌توانند به داده‌های واردشده خود اعتماد کنند!

بسیاری از شرکت‌ها از داده‌های واردشده در سی آر ام نارضایتی دارند. طبق آمار تنها 20 درصد از شرکت‌هایی که داده‌ها را وارد CRM می‌کنند تنها 80 درصد از آن اطمینان دارند!

بهترین راه حل پیشنهادی برای بهینه سازی کسب و کار استفاده از توسعه سی ار ام است.

این عینی بیش از سه‌چهارم شرکت‌ها نمی‌توانند حداقل به یک‌چهارم داده‌های احتمالی CRM خود اعتماد کنند!

استفاده از اطلاعات نادرست تنها باعث رونق فروش نمی‌شود بلکه با از کار انداختن سیستم صحیح CRM بسیار از کارها را دچار اشکال می‌کند و به این صورت نیز بازاریابی و فروش شرکت نیز ضعیف می‌شود.

بهترین راه حل پیشنهادی برای بهینه سازی کسب و کار استفاده از سی ار ام فارسی است.

“اگر قصد دارید درراه حل CRM سرمایه‌گذاری کنید، حتماً در اطلاعات موردنیاز برای تقویت گروه‌های فروش خود سرمایه‌گذاری اضافی انجام دهید.”

مراقبت از مشتری با Microsoft Dynamics CRM امکان‌پذیر است؟

نرم‌افزار مایکروسافت crm یک پلتفرم قدرتمند است که چون هم انعطاف‌پذیر است و هم قابلیت تطابق بالایی با سایر اکوسیستم‌ها دارد باعث می‌شود تا فرایندهایی برای نگه‌داری مشتری هم به وجود بیاید. روند به‌این‌ترتیب است که از جلوتر با ISV و همچنین SI های پرچم‌دار در صنعت‌کار کنیم و سرعت تعامل و استفاده مشتریان را افزایش دهیم برای ارتقاء در این زمینه‌های می‌توانیم از محصولات مایکروسافت CRM استفاده کنیم که با آن‌ها می‌توانیم زمان پیشرفت و بهبود بازار را افزایش داده و نرخ TCO را به‌اندازه چشم‌گیری کاهش دهیم. ”

اخیراً Microsoft Dynamics CRM در گزارشی توسط مارک مورتنسن، تحلیلگر اصلی، برای Analysys Mason پوشش داده‌شده است که برنامه‌های تحقیقاتی مربوط به مراقبت از مشتری و خدمات را پوشش می‌دهد که بخشی از جریان تحقیقاتی نرم‌افزار Telecoms است. گزارش مارک با عنوان “اکوسیستم قابل‌تغییر Microsoft Dynamics CRM ممکن است بازار مراقبت از مشتریان مخابرات را تغییر دهد. این گزارش نشان‌دهنده قدرتمند بودن Microsoft Dynamics CRM با شرکای مخابراتی و ارزش راه‌حل Microsoft Dynamics CRM Customer Care است. جالب‌ترین بخش گزارش انتخاب محورهای “انعطاف‌پذیری معماری ” و “سطح قفل فروشنده ” بود. معماری انعطاف‌پذیر مایکروسافت و درجه پایین قفل شدن فروشندگان، مایکروسافت را به‌عنوان رهبر معرفی می‌کند.

بنابراین این برای مشتریان چه معنایی دارد؟

معنی زیادی دارد. وقتی شرکت‌ها روی Microsoft Dynamics CRM سرمایه‌گذاری می‌کنند، ارزش می‌یابند زیرا آن‌ها نه‌تنها یک‌راه حل CRM کامل شامل مراقبت از مشتری، خودکارسازی نیروی فروش و خودکارسازی بازاریابی دریافت می‌کنند، بلکه یک پلت فرم گسترده نیز دارند که شرکا می‌توانند به‌راحتی با ایجاد راه‌حل‌های قدرتمند برای برآوردن آن‌ها، ادغام شوند. حتی پیچیده‌ترین سناریوهای مرکز تماس در صنعت. ”

CRM مخفف “مدیریت ارتباط با مشتری” است. سیستم CRM به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بازار را بهتر بفروشند و با مشتریان ارتباط برقرار کنند؛ اما به سادگی تعریف اینکه CRM چیست، احتمالاً روشن نمی‌کند که واقعاً چه چیزی می تواند برای شما و کسب و کار شما انجام دهد. بنابراین بیایید پرده CRM را کنار بگذاریم و بررسی کنیم که این راه حل جامع برای هر دپارتمانی که در آن خدمت می‌کند به چه معناست.

بازاریابی:

یک سیستم واحد را تصور کنید که به شما امکان می‌دهد کمپین‌های چند کاناله را به راحتی برنامه‌ریزی، ایجاد و مدیریت کنید. CRM Dynamics CRM دارای طراح کمپین بصری است که به شما امکان می‌دهد محتوا را در تقویم بازاریابی خود بکشید و رها کنید و دیدگاه خود را در مورد ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، رویدادها و پست مستقیم یکپارچه کنید. داده‌هایی که به‌طور مداوم به‌روز می‌شوند، مانند احساسات مشتری و بازخورد، در قالب نمودارهایی که به راحتی تفسیر می‌شوند، به صفحه‌نمایش داده می‌شوند و به شما کمک می‌کنند راه‌هایی برای ارزش‌افزوده به کمپین خود در هر مرحله از زندگی خود بیابید. کمپین‌ها و تقویم شما همچنین می تواند با تیم فروش به اشتراک گذاشته شود و این امکان را برای همکاری بیشتر بین بخش‌ها فراهم می‌کند.

فروش:

بینش در مورد آنچه تیم بازاریابی انجام می‌دهد تازه شروع تجربه CRM تیم فروش است. با کمک داده‌های اجتماعی، تیم شما می تواند سیگنال‌هایی را خریداری کند که در غیر این صورت ممکن است از دست برود. هنگامی که آنها می‌دانند مشتری احتمالی علاقه‌مند است، فروش می تواند با اطلاعات مربوط به شرکت و اطلاعات تماس، اخبار و رویدادها در زمان واقعی صفر شود-همه این‌ها برای اطمینان از این‌که آنها زمان مناسب را در اختیار فرد مناسب قرار می‌دهند.

با استفاده از ابزارهایی مانند Yammer، تیم شما می تواند با هرکسی در سازمان شما از طریق IM، ویدئو و صدا حتی از دستگاه‌های تلفن همراه خود همکاری کند. آنها چابک‌تر از همیشه خواهند بود و قادر خواهند بود در هر زمان که نیاز باشد با متخصص تماس بگیرند.

خدمات:

یکبار، بخش خدمات شما باید منتظر بازخورد مشتریان باشد تا بداند روی چه چیزی کار کند. با راه حل مناسب CRM در پشت، دیگر این مورد نیست. داده‌های جمع آوری شده از دستگاه‌های متصل شما و اینترنت اشیاء به شما کمک می‌کند تا مشکلات را برای مشتریان به‌طور فعال حل کنید، حتی زمانی که آنها از وجود مشکل مطلع نیستند. اگر صفحات خورشیدی که نصب‌کرده‌اید آن‌طور که باید عمل نمی‌کنند، می‌توانید به‌طور همزمان به مشتری اطلاع دهید و در بخش‌های مختلف برای یافتن راه حل همکاری کنید. میز خدمات واحد شما مشخصات مشتری را به‌روز می‌کند تا آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت را شامل شود و تصویر کلی را به همه افراد بخش ارائه می‌دهد. نتیجه نهایی: یک‌راه حل شخصی، فعال و پیش‌بینی کننده برای هر یک از مشتریان شما.

اجتماعی:

مشتریان برای بیان نظرات خود، دریافت نظرات و اطلاعات محصول، به رسانه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند و سفر خود را برای خرید آغاز می‌کنند. از بازاریابی گرفته تا فروش و (به‌ویژه) خدمات، کل تیم شما می تواند از پیوستن به صحنه اجتماعی سود ببرد. کمی از CRM اجتماعی به آنها بدهید تا آنها فرصت‌هایی را ببینند که قبلاً فقط دیوار کلمات به‌سرعت در حال تغییر بود. مشارکت اجتماعی و تجزیه‌وتحلیل به شما امکان می‌دهد تصویر بزرگتری را ببینید تا بتوانید روندها و تغییرات احساسات را بشناسید، نظرات اجتماعی را به سرنخ‌ها تبدیل کنید و درزمینهٔ نظرات چند زبان مختلف پاسخ دهید.

neuroncrm...
ما را در سایت neuroncrm دنبال می کنید

برچسب : سی_ار_ام, بازاریابی, فروش, CRM, crm, سی_ار_ام,مایکروسافت_سی_ار_ام,سی_ار_ام_فارسی, نویسنده : neuroncrm neuroncrm بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 14:05